Передплата 2024 ВЗ

Де ховається коронавірус: вчені назвали найбільш небезпечні місця у будинку

• 07.06.2020, 18:55
  • 6 450

Дослідники з Німеччини перевірили, на яких поверхнях в оселях може жити COVID-19. Виявилося, що найвища концентрація вірусу присутня у стічних водах з раковин

Як повідомляє Die Zeit, команда вчених під керівництвом мікробіологині Рікарди Марії Шмітхаузен із Бонна і вірусолога Хендріка Стріка вивчила 21 будинок в окрузі Гангельт, що у Німеччині, де була зафіксована порівняно велика кількість заражених людей. У кожному з цих будинків щонайменше одна людина хворіла на COVID-19.

Дослідники вивчили різні поверхні, такі як пульти, меблі, дверні ручки, душові, а також повітря у приміщеннях і стічні води.

Аналіз усіх зразків повітря дав негативний результат, а 15% перевірених зразків стічних вод — позитивний. Заразом найбільш насиченою вірусом водою виявилася та, що з раковини (19%), а найменше — в туалеті (8,7%).

«Це може бути пов'язане з тим, що концентрація вірусу найбільш висока на руках і в горлі. Тому під час миття рук і чищення зубів вірус може потрапити в раковину», — пояснили вчені.

Читайте також: «Кількість мутацій вірусу вражає»: науковці зробили важливе відкриття про COVID-19

На поверхнях вірус виявили всього у 3,36% зразків — на пульті дистанційного керування і металевих дверних ручках. Водночас збудник COVID-19 не був знайдений на продуктах харчування, одязі, тваринах і рослинах.

«Результати свідчать про те, що в домашньому середовищі Sars-CoV-2 живе не надто довго і тому такий спосіб передачі відіграє меншу роль, але, з іншого боку, можливо, що вірус у зразках просто не дожив до дослідження в лабораторії», — зазначили вчені.

Вони порадили не робити завчасних висновків, оскільки цю інформацію потрібно перевірити й іншими методами, щоб скласти повну картину.

Нагадаємо, ймовірність заразитися COVID-19 через дотик до поверхні втричі менша, ніж повітряно-крапельним шляхом.