Чи «розморозять» проект львівського метро?

Автор петиції вважає свою ідею... божевільною. Але  водночас потрібною для розвитку міста.

«Розморозити проект львівського метрополітену». Таку електронну петицію зареєстрував 29-річний львів’янин Василь Лозовий. «Маю прохання — підтримати цю божевільну, але таку потрібну для міста Лева петицію, — написав автор ідеї на своїй сторінці у соцмережі. — І не треба буде ні трамваїв, ні тролейбусів, ні навіть автомобілів… Це справді те, що потрібно нашому місту».

Станом на середу, 22 травня, петицію підтримали понад 200 осіб, а для розгляду на сесії потрібно 500 голосів.

«Місто Лева перевантажене! Враховуючи затори та дуже велику кількість громадського та приватного транспорту, пропоную розморозити проект львівського метрополітену, — наголосив Василь Лозовий. — Це необхідно насамперед для збереження архітектурного вигляду міста і для безпеки будівель, які занесені до спадщини ЮНЕСКО. Пропоную проект метрополітену, який буде побудований не ближче, ніж за кілометр у радіусі від Львівської міської ради (Ратуші). На мою думку, проект метрополітену має право на життя, враховуючи сучасні технології. Тепер його буде набагато легше прокласти, ніж 25 років тому».

Автор петиції вимагає від міської влади серйозно взятися за обговорення «плюсів» і «мінусів» ідеї метро, аби вже до 2022 року почати будівництво. Порадив не копати вентиляційну шахту на території Палацу Потоцьких (вулиця Коперника), чи біля інших історично важливих будівель.

«Пропоную згадати про парк імені Івана Франка, де може бути перша станція метро „Університет“, — розповів автор петиції „ВЗ“. — Далі буде станція „Цитадель“, далі — район Погулянки, Коновальця, Княгині Ольги, Сихів… І маємо у Львові метрополітен!».

Член депутатської комісії інженерного господарства, транспорту, зв’язку та житлової політики ЛМР Роман Іванців вважає проект львівського метро не надто реальним.

«У Львові не можуть нормально продовжити трамвайну лінію, а ви хочете, щоб гілку метро розбудували, — каже депутат. —  Облаштування метро під землею, в парку Цитаделі чи біля університету, потребує обговорень серед фахівців, зокрема, ЮНЕСКО. Свого часу в центрі Львова уже прокладали станцію метро, відкачували воду, але грунт почав просідати… На інженерній комісії міськради питання не піднімали, бо не на часі».

Коментар для «ВЗ»

Юліан ЧАПЛІНСЬКИЙ, начальник управління архітектури та урбаністики ЛМР

У 80-х роках у Львові будували не класичне метро, а лише підземку, де мав їздити трамвайний вагон. Ні у схемі сталої мобільності, ні у Генплані Львова не передбачено спорудження метро. Це з розділу «фентезі», до такої ставлюся іронічно… Прокласти метрополітен технічно не можливо. Проте є інший варіант. Львів не використав потенціалу «червоних ліній», тобто землі загального користування, призначеної для прокладення інженерних і транспортних комунікацій, пішохідних зв'язків, впорядкування, озеленення й освітлення вулиць. Йдеться про залізничну гілку за межами центру. Якщо розвинути її у рамках «червоних ліній», матимемо міську електричку. Це може бути або швидкісний трамвай, або електричка, що перетинатиме усі магістральні вулиці. За 50 хвилин можна буде добратися зі Сихова до Підзамче. Така ідея більш-менш реальна: «червоні лінії» збережено, і не потрібно перекопувати пів-міста.