Передплата 2024 «Добрий господар»

«За 30 років зібрав у колекцію 35 ретро-автомобілів та мотоциклів»

Бізнесмен і меценат Тарас Демкура вирішив продати безцінні екземпляри задля допомоги Збройним силам України

Фото з архіву Тараса Демкури
Фото з архіву Тараса Демкури

«Я прийняв для себе непросте, але важливе рішення — продати усю колекцію ретро-автомобілів з нашого «Ретро-Кортеж Тернопіль», — написав на своїй сторінці у «Фейсбуці» бізнесмен і меценат Тарас Демкура. — Я впевнений, що кошти, виручені з продажу авто можуть попрацювати з більшою користю заради нашої перемоги та відбудови України разом з Budmall Center.

Ми щасливі, що дотичні до проєкту «1000 автомобілів свободи», який ініційовано головою Львівської ОВА Максимом Козицьким та авто від Рада бізнесу Тернопілля — тепер наша співпраця буде ще продуктивнішою!".

— Мене часто запитують, як зародилася мрія колекціонування ретро-авто? У далеких 90-х, коли я торгував дорогими авто з Європи, у Парижі я вперше потрапив на фестиваль ретро-автомобілів, я був зачарований та вражений їхньою елегантністю. Саме тоді зародилася мрія створити такий музей в Україні. Я вишукував ці авто по різних містах, селах, різних гаражах, базах даних ДАІ…

Я побачив, що іноземці за безцінь скуповують в Україні ретро-автомобілі, і вивозять їх за кордон, — розповів журналістці «ВЗ» Тарас Демкура. — А я хотів, щоб вони залишилися в Україні. Хотів популяризувати ретро-автомобілі, розповідати про історію автомобілебудування. Проводити костюмовані ретро-фестивалі. Те про що я мріяв, сталося. За 30 років зібрав у колекцію 35 ретро-автомобілів та мотоциклів.

Один з найдорожчих автомобілів — «Майбах-кабріолет» з резиденції Гітлера. Ця резиденція «Вервольф» розміщувалася у Вінниці. Коли німці відступали, один дідусь загнав цю машину до себе в гараж. І коли дідусь помер, внуки відкрили гараж, і побачили той автомобіль. Він був іржавий, і вони вирішили здати його на металобрухт. Привезли авто до хлопців, які реставрують машини, і кажуть: «Ми хочемо розрізати машину на металобрухт. Нам треба взяти різак». Ті реставратори подивились на машину, заплатили внукам як за металобрухт, забрали машину, реставрували, а я вже у Вінниці її викупив. Ціну не можу назвати, бо домовився з власниками, що не розголошуватиму її вартість. Машина недешева. Таких машин одиниці у Європі.

Є у нас також «Ягуар», який президент США Річард Ніксон у 1971 році подарував Брежнєву. Це дуже цінний автомобіль. Є вантажний автомобіль часів Другої світової війни «УралЗІС», він повністю реставрований. Є «Мерседес» (1937 р.), «Опель-Адмірал» (1937 р.). Є наші «горбаті запорожці» — ціла колекція. Є шість «горбатих», зварених один з одним — такий «горбатий лімузин».

— Яка ваша улюблена машина?

— «Майбах». Це шикарний автомобіль, який у Європі може коштувати 100−150 тисяч доларів. Але якщо хтось захоче його купити, не буду проти. Я не раз купував автомобілі на фронт, і подумав про те, що ці ретро-машини можуть по-іншому послужити заради нашої перемоги. Вони не мають стояти в гаражі. Після перемоги будемо мати інші машини. А зараз можемо купити такі машини, які реально можуть урятувати життя людям на передовій.

— Це болісне рішення як для колекціонера…

— Колекціонувати автомобілі - моя мрія! Але… Зараз такий час, болісно тим, хто на передовій.

— Чи дзвонили до вас потенційні покупці?

— З Хорватії дзвонили та Німеччини. Але я, звичайно, хотів би, щоб ці машини залишилися в Україні. Дзвонив також президент ретро-клубу з Запоріжжя Дмитро. Він має велику колекцію автівок. Він зараз на передовій. Подякував за мою позицію.

— Ці машини потребують догляду?

— Усі машини, які я купував, реставрував. Вони усі на ходу. Але, звичайно, автомобілі мають їздити, щоб не іржавіли. Ми час від часу виїжджаємо, заводимо їх. Мій племінник іноді здавав автомобілі в оренду — на весілля, на розпис. Звичайно, догляд потрібен. Машини 1932−1935 рр. Вони від віку можуть ламатися.

До речі, в Україні немає закону про ретро-автомобілі (завозити старі автівки заборонено). У країнах Балтії, якщо ви привозите ретро-автомобіль, платите 1000 євро податку, 500 євро автоклуб забирає, 500 євро — держава (за розмитнення ретро-машини). Це поповнення бюджету.

— Ви купуєте лише автівки для фронту?

— Частину коштів скеровуємо на автомобілі для фронту, а частину — на допомогу переселенцям. Моя компанія «Budmall» займається будівництвом модульних каркасних будинків з дерева.

Схожі новини