Передплата 2024 «Добре здоров’я»

ОСББ і гроші зі сміття

Однією з найбільших витрат ОСББ (Об‘єднання співвласників багатоквартирних будинків), після заробітної плати, є сміття

Зрозумів це після того, як все сміття мікрорайону почали зносити до наших нововстановлених смітників.

Ясна річ, варіантів, де організувати сміттєвий майданчик, особливо не було, і ми прийняли рішення про розташування біля невеликого торгового базарчику, де відстань до будинку була трішки більше 20 метрів, що відповідає нормативу.

Вже на етапі підготовки приймання будинку у вересні 2020 року ми обговорювали операторів ринку сміття і вибрали двох: ЕКОВЕЙ (бо добре знаю директора Олега Гайовишина за місцевими проектами Ротарі Клубу «Львів-Леополіс», членом якого він є) та ГРІНЕРА — найбільшого оператора з найсучаснішим парком автомобілів.

У ході обговорення з кожним претендентом з'ясувалося наявна система надання послуг. Ми уклали угоду з ГРІНЕРА, яка потім допомогла з наведенням порядку зі сміттям.

Отже, треба було швидко вирішувати це питання з членами правління: вони, на жаль, не планували на це часу, і все відбувалось в телефонному режимі. Лише двоє з восьми із них вийшло на вулицю, щоб провести засідання правління, в умовах карантину, та прийняли рішення щодо розташування та перевізника сміття.

Ввечері наступного дня ГРІНЕРА привезла три контейнери та встановила їх на місці, узгодженому дистанційно за допомогою Гугл мапс місці (Google map — сервіс в Інтернеті).

Відразу наступного дня я жахнувся, бо смітники були переповнені. До того ж, довкола зі всього мікрорайону позносили різний хлам, а у нас не було ні двірника, ні прибиральниці для під'їздів (яких у нас є сім).

У перші два тижні вдалось організувати дві толоки, які вирішили проблему прибирання подвір'я.

Так тривало три важких тижні жовтня 2020 року: листя падає, а дощ мочить — в результаті болото, і ми не можемо знайти двірника та прибиральницю. Всі наші оголошення про набір персоналу на дошках оголошень та по знайомих нічого не давали, крім розчарувань від кандидатів, які не хотіли працювати. І лише після оголошення на ресурсі «работа.юа» почали телефонувати кандидати, що шукали роботу, й нарешті вдалось знайти активних жінок, яким дійсно потрібна була робота.

Далі були чергові виклики:

  1. Не було грошей на мітли, відра, миючі та дезінфікуючі засоби, бо рахунки будуть оплачувати лише після першого місяця надання послуг, а каса порожня.
  2. Чим оплатити послуги аварійної РАП (ремонтно-аварійне підприємство Львівської міської ради), за ліфти, за сміття, електрику.
  3. А найгірше — заробітну плату щойно найманим працівникам, що гарантували чистоту та роботу комунікацій.

Та вихід завжди можна знайти: напочатку першим сплатив авансом так звану «квартплату», звернувся через вайбер-чат до членів ОСББ і мешканців з проханням виплатити авансом за обслуговування будинку та прибудинкової території, просто множачи свою загальну площу на 6,51 грн. На щастя, кількості тих, хто зголосився і оплатив, було достатньо, щоб купити все необхідне та назбирати грошей на аванс для працівників. Коштів також вистачило для сплати зобов'язань за вивіз сміття, аварійним службам.

Перші три місяці було дуже важко, інерція членів ОСББ розбила всі надії на порядок, багато людей не переналаштували автоматичні платежі, деякі платили ще у ЛКП. Та все ж протягом трьох місяців все стабілізувалось, і ми отримали результат — краще прибирання будинку та прибудинкової території.

Щодо сміття — воно стало контрольоване лише після встановлення тимчасової закритої конструкції з кодовим замком, а також декількох чергувань і роз'яснювальної роботи з працівниками поліції, до повноважень яких належить стягнення штрафів про адміністративні порушення згідно з статтею 152 КУпАП за викидання сміття біля смітників.

Це дало миттєвий результат, бо після порівняння рахунків за сміття до і після їх закриття на замок виявилось, що вартість зменшились в середньому на 25%. А це дозволило наші заощаджені кошти використати на інші потреби ОСББ. Тож захищайте своє сміття!

Ще додам до сказаного, що вагомим джерелом грошей ОСББ є «економне» або «розумне» світло місць загального користування. Ми з самого початку діяльності вирішили покращити яскравість тьмяного світла ще радянських світильників. Встановили діодні лампи, а через три місяці — діодні світильники, що автоматично вмикаються і вимикаються на рух у темний час доби та темних місцях (наприклад: тамбури під'їздів). У результаті ми за наступні шість місяців зекономили в середньому по 23,2% коштів на електроенергію, які протягом року повністю компенсовують вартість нових світильників та робіт з їх монтажу.

Що хочеться порадити, коли ви організовуєте ОСББ:

  1. Відразу захищайте свої смітники.
  2. Реконструюйте освітлення на економне або розумне.

Далі буде ще цікавіше: ми розглянемо питання захисту інтересів мешканців та власників квартир у судах.

Для тих, кого цікавлять конкретні питання чи допомога у налагодженні роботи ОСББ пишіть на [email protected]

Ярослав Галицький, Голова ОСББ «Юрія Липи 39»

Схожі новини