Передплата 2024 «Добра кухня»

Десятки «заробітчанських» авіарейсів скасували через борги

Що робити, якщо скасували чи перенесли переліт, за який ви вже заплатили?

Новий рік почався невдало для тих, кому доводиться подорожувати літаками. Трагедія в Ірані змусила засумніватись у безпеці авіаперельотів навіть тих, хто вірив, що авіатранспорт значно надійніший за авто. А з 11 січня припинила виконувати рейси авіакомпанія Ernest Airlines, яка здійснювала більшість рейсів з України в Італію. Вона ніколи не вирізнялась пунктуальністю, однак її рейси активно бронювали заробітчани. Лише зі Львова Ernest Airlines літала до Мілана, Венеції та Неаполя. Відтак сотні людей, які мають придбані квитки на ці рейси, можуть лише сподіватись, що їм принаймні відшкодують вартість.

Можуть виникнути труднощі і у тих українців, які запланували від­пустку у Таїланді чи Еміратах. Пре­зидент «Міжнародних авіаліній України» (МАУ) Євген Дихне заявив, що, ймовірно, компанія скасує ці рейси. Через те, що лі­таки змушені міняти маршрут, аби не леті­ти над Іраном, тривалість рейсів збільшу­ється. «Зараз ми літаємо туди (в Бангкок. Авт.) уже в збиток. Просто вивозимо па­сажирів, які купили заздалегідь квитки. Зараз сезон відпочинку, і ми просто пови­нні довиконати зобов’язання перед масо­вим туризмом. Після цього періоду даний напрямок ми закриємо», — заявив Дихне.

Що ж робити тим людям, які при­дбали квитки, але рейс не відбувся? Насамперед, звертатись за компенсаці­єю до авіакомпанії. У випадку з «Ернес­том» авіакомпанія пообіцяла компенсу­вати вартість квитків усім пасажирам. Однак ті люди, які дізнались про скасу­вання рейсів уже в аеропорту, а потім власним коштом добирались до пунк­ту призначення, мають право не лише на відшкодування витрат на квиток, а й на інші компенсації. Щоправда, якщо ком­панію визнають банкрутом (а її ліцензію призупинили саме за борги), то гаран­тувати повернення коштів пасажирам не може ніхто.

У випадку, якщо рейс скасували (до скасування прирівнюється і затрим­ка рейсу більш як на п’ять годин, і видача нового посадкового талона) або затри­мали більш як на три години, пасажир має право на компенсацію.

Якщо ви вже чекали посадки на рейс, а його затримали на дві години, то авіакомпанія повинна забезпечити вас напоями. Приблизно через чотири го­дини очікування в аеропорту вам мають дати гарячий перекус. Якщо рейс пере­носиться на наступний день — забезпе­чити готелем. Зберігайте чеки і квитанції, які підтверджують всі витрати, пов’язані з затримкою рейсу. Робіть «скріни» смс-ок чи електронних листів, де вас повідо­мляють про затримку, фотографуйте та­бло. Одне слово, збирайте докази.

Перший крок отримання відшкоду­вання — письмова скарга на адресу авіа­компанії чи туроператора (якщо це па­кетний тур). До неї треба додати копію паспорта, документи, квиток (можна до­дати документи, які підтверджують опла­ту), якщо ви вже отримали посадковий талон — його теж. Якщо відповіді від авіа­перевізника ви не отримали (або отри­мали відмову), тоді треба подавати скар­гу до Державіаслужби. Враховуючи, що «Ернест» — італійська компанія, скаргу та вимогу відшкодування збитків дове­деться подавати до Управління цивільної авіації Італії (це можна зробити онлайн).

Затримки рейсів — справа поширена, в Україні працюють спеціальні посеред­ницькі компанії, які за комісійні готові за­йнятись вибиванням компенсацій з авіа­компаній. Як правило, розмір комісійних коливається в межах 20−30% від суми від­шкодування. Деякі «порядні» фірми обіця­ють брати гроші з клієнта лише тоді, коли це відшкодування вдасться отримати.

На що можна претендувати?

Відповідно до українського зако­нодавства, компенсація за відміну чи тривалу затримку рейсу дальністю до 1500 км сягає 250 євро, для рейсів дальністю 1500−3500 км — 400 євро, якщо переліт понад 3500 км, то сума компенсації може сягати 600 євро. Якщо авіакомпанія забезпечила паса­жира напоями та харчуванням в аеро­порту, проживанням у готелі та квит­ком на інший рейс, це не звільняє її від виплати компенсації. За європей­ським законодавством розмір та умо­ви компенсації приблизно такі ж. На­томість якщо компанія азійська, то умови залежатимуть від країни похо­дження.

Схожі новини