«Ображена гостем покоївка вимила підлогу у ванній кімнаті його рушником...»
Які таємниці криються «за лаштунками» готелів?
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/398513/18264.jpg)
У туристичному Львові готелів, як то кажуть, до вибору до кольору! Та для клієнта головне — почуватися у безпеці у чужому місті. Чи якісні послуги пропонують місцеві готелі своїм постояльцям? Чи варто вірити відгукам на спеціалізованих сайтах? Про таємниці готелів ми розпитували у покоївок, які не один рік працюють за цим фахом… Саме від них залежить, чи будете ви почуватися комфортно у готельному номері…
Підтримувати порядок у всьому готелі — справа непроста. Покоївкам доводиться несолодко, коли за зміну треба прибрати понад двадцять номерів, а часу на відпочинок катастрофічно бракує. До речі, часто покоївки відпочивають у самому номері. Щоправда, треба зайти у номер так, щоб цього не зафіксувала камера відеоспостереження… «Коли між прибираннями випадають зайві 30 хв., я можу прилягти на диван чи ліжко і подрімати, — зізнається 45-річна покоївка, яка працює у готелі вісім років. — У нічні зміни можу заночувати у номері, прийняти душ і подивитись телевізор. Звісно, після цього я стелю свіжу постіль і мию ванну кімнату».
Нерідко покоївки стикаються з нахабними клієнтами. Вже з порога гість поводиться зверхньо. Як покоївка має реагувати на хамську поведінку постояльця? «На мою думку, нахабних людей треба ставити на місце, — каже інша покоївка, пані Наталя. — Невже не можна спокійно попросити персонал про послугу, а не кричати не своїм голосом? Ми, звісно, не переходимо меж у цьому плані, але інколи так і хочеться прийти у сусідній номер о десятій годині ранку і почати там пилососити… Аби хамовитий клієнт, який у той час ще спить, почувався некомфортно. І хоча б замислився про свою поведінку… Щоправда, одного разу моя колега таки не витримала. Її дуже сильно образив один гість. Вона зі злості вимила підлогу у ванній кімнаті його рушником і повісила рушник на гачок… За це покоївку звільнили».
Не секрет, що покоївки (на відміну від іншого персоналу готелю) мають найбільший доступ до усіх речей, які гості залишають у номері. Чи трапляються у готелях крадіжки, до яких причетні покоївки? «Такі ситуації — рідкість, — каже покоївка 4-зіркового готелю пані Марина. — Зараз майже у всіх номерах є сейф, куди можна сховати цінні речі. Зокрема, і ювелірні прикраси. І якщо не довіряєте персоналу, вимагайте в адміністратора, щоб прибирання відбувалося при вас. Трапляється, гість залишив гроші на столику, а покоївка подумала, що це її чайові… Хоча, за правилами готелів, покоївкам дозволено брати купюри, що лежать на ліжку, тумбочці або на раковині у ванній, до яких прикріплена спеціальна записка. Зарплата у покоївок у середньому 6−8 тисяч грн».
Те, що гості полюбляють прихопити з готелю халат, не секрет (хоча можна брати зі собою лише капці та косметику, яку не використали). Виявляється, грішить цим і персонал… «Мають покоївки доступ і до готельного майна, — каже менеджер 4-зіркового готелю Аліна. — На складських приміщеннях, як правило, камери не стоять. Тому нерідко покоївки можуть взяти собі готельний рушник, халат або тапочки… Мінікосметики та засобів гігієни теж часто недораховуються… Перевіряти сумки у персоналу — не вихід з ситуації. Довірливих стосунків з працівниками у такий спосіб не побудуєш. Тому керівництво зазвичай сподівається на порядність працівників».
Іноді гості забувають у готелі одяг й інші побутові речі. Що цікаво, адміністрація готелю не поспішає розшукувати забудькуватих клієнтів… «Якщо людина сама дзвонить до готелю і запитує, чи не знаходили ми ту чи іншу річ, адміністратор просить надіслати її фото. І якщо вона є у камері схову, річ повертають власнику, — каже адміністратор 5-зіркового готелю пані Уляна. — Якщо людина так і не подзвонила протягом семи днів, тоді адміністратори та покоївки розігрують забуті речі у лотерею».
Анастасія Столяр