Як Рік Собаки підсунув нам… чергові вибори!
(Текст з підтекстом)
Строго зі сходу на захід Новий рік крокував по Землі. Ніде не затримувався. І жодних проблем нібито не виникало. І ось його улюблений населений пункт — селище майже міського типу. Усі хати у цьому селі були скраю, біля єдиної церкви — майдан. На майдані — натовп: «Хай хоч хтось, — усі гукають, — нам за старосту буде!».
Новий рік принюхався. У ніс ударив різкий запах обіцянок, клятв і проклять. — Оце так, — заплакав льодовими сльозами Новий рік.
— Ну і підсунув мені Рік Собаки свиню… Вибори у них знову! Біда та й годі!
…У цьому селищі, в одній із центральних хат, що скраю, жили собі Дід та Баба, їли кашу з молоком. Розсердився Дід на Бабу, бац по пузу кулаком. За що, зрозумієте пізніше. Перед тим вони телевізор дивилися. Новорічну розважальну програму показували: «Бої без правил». Дід був глухуватий, тому Баба голосно переказувала йому, що диктор говорив. «Каже, що у лівому куті «Дідусь-Морозько», у правому — «Санта Ого! Клаус». Суддя каже тому «Дідуську-Морозьку», щоб руками не розмахував. А Санту з його великим Клаусом каже, щоб більше копняків тому Морозьку давав. Щоб у нього проблеми з газом виникли. «А суддя хто?» — спитав дід. — «Та я щось погано почула. Якийсь Трамп — тарарам».
Ці Дід та Баба були не простими пенсіонерами (бо ж їли кашу з молоком!). Були вони головними спеціалістами з виборів. Вибори у цьому селищі відбувалися часто, Дід та Баба аж почорніли від цієї роботи. Тому їх заочно (а також за ніс за вітром та за руки загребущі) обзивали «чорними піарщиками».
І ось знову сільського старосту вибирати. Ну, на цьому Дід та Баба руку собі набили, і кишені набили, і засіки. Скільки їх Дід та Баба вже розвели на ріпку, на вершки-корінці, на капусту, на іншу зелень. Все, як у казці…
Першого вибирали — Колобка. З колгоспних залишків та з заводських розвалин, з гасел перебудовних… Вважай, з нічого зліпили. А який моторний виявився! Мав що мав. Поміж краплями у дощ проскочить — і сухий. І від Вовка втік, і від Ведмедя… Зараз почерствішав. Але все одно як сир у маслі катається.
Другий був пан Коцький. З тих, з червоних котяр. Ніби й непоказний, а який апетит мав! Йому несли і несли, а він все «М'яаалло!»
Третій — Солом’яний Бичок, Медовий Бочок. Нібито зі соломи зроблений, а як до нього спочатку всі липли! А як потім віддиралися! З тріском, з виском, зі скандалами. Бо всі в одну рукавичку намагалися влізти. І любі друзі, і куми. Не витримала рукавичка, тріснула. Порозліталися хто куди…
На зміну йому прийшов такий собі Карабас-Барабас. Думав, що селище — це ляльковий театр. І він тут може керувати як йому заманеться, смикаючи за мотузки. Як йому у селищі натякали… І двері перед ним самі собою зачинялися, коли у сільраду йшов, і траурним вінком у писок дістав — не зрозумів! Тупий був… Тоді зробили революцію на майдані і викинули його зі села. Раніше боявся, що його не розуміють і не поставлять куди він хоче, тепер боїться, що про нього всі все зрозуміли і посадять куди не хоче.
І нарешті останній. Як солодко говорив. Кожне слово — ніби цукерка. «Виберіть мене! Всі будете в шоколаді!».
І ось… Рік Свині і її цивільного чоловіка Кабана, а в селищі треба нового старосту вибирати. Дід та Баба думу думають, кандидатури перебирають. Все як у казці: наліво підеш, направо підеш… За якими критеріями підходити? Все ж таки Рік Свині. Пригадалось Діду з Бабою: «Рік Свині, а значить, свиня і за столом, і під столом, і на столі».
Отож кого у старости? Може, цю Козу-Дерезу? За три копи куплену. Ходить вона по селу і «Виберіть мене, бо всіх замочу. Заколю, заверчу!!!». Ну що ж, наміри у неї найкращі і, головне, давно хоче! У декларації: «Не пила, не їла, не маю, не моє…». Геть бідна Коза. А бідних старост у нас ще не було. То, може, її? За терпіння, за правдивість, за аскетизм. Пригадалось: «Можна сто разів сказати, що ти мила і красива, але це не значить, що з тебе вийде тістечко з кремом, а не шашлик».
А може, цього… Чахлика-Невмирущого з вилами? Хто його тільки не бив, а вбити не вдалося. А він каже: «Якщо б’ють — значить люблять». До того ж добре розуміється на скотиняках. Стане старостою, і поголів’я скотиняк збільшиться. Може, його? За високу моральність, за любов до всього, що ззаду і спереду… Пригадалося: «Хто розуміється на скотиняках, той знає, що свиня — дуже корисна тварина. Використати можна все: м’ясо — до їжі, щетину — для щіток, назву — для колег».
А може, Мальчиша-Бойкіша з гоп-опозиції? Цього нового Колобка, що по засіках зметений, у руській печі спечений. Старий Колобок від Ведмедя втік, а новий, навпаки, до Ведмедя так і тулиться. Може, його? За вірну службу, за слухняність, за вміння повторювати, що Ведмідь прогарчить? Ну, а якщо Рік Свині? Пригадалось: «Схожа Свиня на Бика, тільки шерсть не та».
А може, Клоуна Квартального? Ото вже буде «цирк на дроті»! Буде нас смішити і з причиною, і без причини. А сміх без причини, як відомо, — ознака одужання нації. То, може, його? За серйозність (бо вже точно жартувати не буде). За вміння куди треба і де треба кланятися. Ну, а те, що дехто розбирається у господарстві, як свиня в апельсинах, може, у наші часи для старости і не головне?
А може, залишимо старого? Цього Зайця Шоколадного. Він так багато обіцяв, а таких багатих старост у нас ще не було. Обіцяв, що всі будемо у шоколаді. Ну, якщо придивитися, то справді нібито у шоколаді. Головне — не принюхуватися.
Тяжко вибір зробити. Всі нібито з одного села, всі чесні, всі за народ. Думають Дід та Баба, не можуть вибрати.
— Слухай, старий, а може, мені у старости податися? — вголос подумала Баба. І відразу отримала авансований нами стусан у пузо кулаком.
— Ти що, Бабо дурна, геть з глузду з’їхала? Гендер тобі у печінку. Навіщо тобі, Бабо, головний біль у дупі і геморой на голові?! Вибори старости — це як корпоратив. Всі спочатку як зайченята, а в кінці як свині.
Дід та Баба подивилися у вікно. Там переступав з ноги на ногу Новий рік. Він ніяк не міг вирішити, якою ногою стати у це село. І взагалі, вступати чи, як і раніше, нехай живуть сподіваннями. А Дід та Баба думали, дивлячись на Новий рік: «Отож у старому році гавкали всі, чи не будемо в Новому хрюкати?..».
А народ собі подумав: «Нічого, нічого. Якщо Бог нас не покине, свиня не з’їсть».