«Мрію зробити триколісний електроровер. Лежиш, а над тобою ніби капсула…»
Майбутній архітектор Руслан Давид разом із трьома друзями виготовляє ексклюзивні чопери
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/379170/rover5.jpg)
Вперше довелося бачити такий величезний велочопер. З англійської chopper перекладається як стиль мотоцикла. Ця «махіна» і справді нагадує мотобайк. Він має бензиновий двигун і колеса як у звичайного ровера. Власник чопера Руслан Давид — майбутній архітектор.
Ідею створювати саморобні велосипеди хлопцеві подав товариш, який закинув цю справу. А Руслан не тільки втілив ідею у життя, а й знайшов однодумців. Тепер четвірка друзів — Руслан, Андрій, Юра і Олексій — активно розвиває у Львові кастом-культуру (виробництво саморобних роверів). Журналіст «ВЗ» зустрілася з ентузіастами, для яких ця справа — не лише улюблене хобі, а й спосіб заробітку.
«Перший велосипед ми зробили за місяць, — згадує 22-річний Руслан. — Разом із товаришем довго шукали труби для рами. Дуже хотілося повимахуватися (усміхається. — Авт.). В Україні таких велосипедів ніхто не робить. Але той хлопець, з яким я почав працювати, кинув це діло, а я дуже цим захопився. Це стало моїм хобі. Свій перший велочопер дотепер переробляю, удосконалюю. Хочу, аби мотор був ідеальним. Разом з батьком розмалював його (з одного боку можна побачити череп, з іншого — кіготь, це мистецтво аерографії. — Авт.)».
Хлопці кажуть, можуть зробити будь-який ровер «під клієнта». Бувало так: замовники надсилають фото тих варіантів, які їм подобаються. Хлопці роблять креслення, далі купують деталі. Якщо деталі якісні, майстри їх налаштують, і вони «ходитимуть» як годинник. Потім зварюють раму, все кріплять і фарбують. Місяць часу — і ексклюзивний ровер готовий! «Один клієнт замовив вантажний електроровер, — веде далі Руслан. — Він має чотири багажники. Ним можна перевозити кілограмів з двісті! Думаю, за електророверами — майбутнє! На такому велосипеді можна розігнатися кілометрів на 60 (до слова, бензиновий чопер бере 2,5 літра пального на сто кілометрів. — Авт.).
А один клієнт цікавився у хлопців, чи можуть зробити такий ровер, щоб ним можна було перевозити через кордон… контрабандні цигарки. Щоправда, той клієнт швидко зник, сказав, що коштує їхній ровер дорого, тому купить собі… великі колеса. Були серед клієнтів і жінки. Два велочопери у хлопців замовила подружня пара. «Такий велотранспорт треба постійно доглядати, — кажуть майстри, — змащувати деталі. На раму даємо гарантію — рік».
«Мрію зробити триколісний електроровер. Ти лежиш, а над тобою ніби капсула, — розповідає Руслан про свої амбітні плани. — Такий невеличкий автомобільчик на трьох колесах. Попереду — кермо. У ньому їдеш на роботу, усі оглядаються (усміхається. — Авт.). Думаю, якщо у Львові буде і надалі розвиватися велоструктура, то багато хто пересяде на велосипеди. Їхати на роботу ровером швидше, ніж маршруткою чи автомобілем. У місті постійні затори. Але наразі у Львові є такі місця, де велодоріжка закінчується, і все — далі дороги немає. Є перехожі, які замість того, аби йти тротуаром, ходять по велодоріжках. Нам ще до велокультури треба рости і рости. Наприклад, у Варшаві ви не побачите, щоб хтось ходив по велодоріжках. До велосипедистів там зовсім інше ставлення й водіїв автівок».
Хлопці витягають саморобний чопер з гаража на вулицю. Він важкий. До речі, кастом-культура прийшла до нас з Америки. Спершу ентузіасти переробляли на свій лад заводські автомобілі, потім мотоцикли, а згодом почали виготовляти з нуля чопери. «На ньому так швидко не зупинишся, як на звичайному ровері, — каже Руслан. — Тому їжджу у повному захисті. Одного разу я на дорозі впав. Пластмасовий наколінник заломило всередину, але коліно було ціле».