Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«У чужій країні нас виставили на вулицю! Туроператор не відповідає на дзвінки. А гід лише кидає відписки телефоном»

У Тунісі застрягли понад 800 українських туристів. Вони стали заручниками ситуації: туроператор заборгував авіакомпанії…

У понеділок, 2 липня, з аеропорту туніського міста Монастір нарешті вилетів перший з п’яти літаків, які мають доставити частину застряглих у Тунісі українських туристів до Києва. Перший літак із Тунісу до Львова очікували у вівторок, 3 липня, о 01.50 (вночі), другий — 3 липня о 04.45 ранку. Загалом із курортного Тунісу до України мають доставити 850 (!) туристів, які стали заручниками складної ситуації: туроператор Oasis Travel заборгував авіаперевізнику Bravo Airways.

Українським туристам, які не зі своєї волі не змогли вчасно вилетіти з Тунісу, проживання у їхніх номерах не продовжили. Люди ночують у готельних холах…

«За двері готельних номерів нахабно виставили навіть жінок при надії, — розповів „ВЗ“ турист зі Львова, фітнестренер Микола Фуртак. — Менеджери готелю пояснили, виселення сталося через те, що прибувають нові гості. Це неправда, бо рейси з України від цього туроператора були призупинені. Нас фактично виставили на вулицю у чужій країні! Туроператор покинув нас і не відповідає на дзвінки. А гід Юлія лише кидає відписки телефоном… Я з моєю вагітною дружиною та маленькими дітьми, і ще із десятками таких людей, очікували в холі готелю — без їжі і без води».

У день анонсованого прильоту до Львова Микола Фуртак знову написав у соцмережі обурливий пост: «Ось і пішла четверта доба нашого очікування перельоту додому. Туристів зі Львова виселили з номерів, ми, за звичкою, сидимо на рецепції. Але отримали уточнену інформацію — літак до Львова знову відклали аж на 23.25 (2 липня). Не знаємо, чого чекати далі. Складається враження, нас спеціально заспокоюють і годують обіцянками, а відправлять з Тунісу, як казали раніше, не швидше 4 липня. Ночувати поки що немає де. Добре, що не голодні та з водою».

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян заявив в ефірі одного з телеканалів, що через критичнее становище українських туристів у Тунісі звернеться до Генеральної прокуратури. «Туроператор Oasis Travel заборгував авіаперевізнику Bravo понад мільйон доларів і не заплатив ні цента. Про цю ситуацію Oasis Travel знав, були різні моменти врегулювання, але жодних коштів не надходило».

Цьогорічний літній відпочинковий сезон «відзначився» гучними скандалами із затримками авіарейсів на популярні курорти та до туристичних міст Європи. Деякі рейси переносили на добу-дві, причому спочатку пасажирів ніхто не повідомляв про поламані повітряні судна…

У понеділок, 2 липня, з Міжнародного аеропорту «Львів» імені Данила Галицького на понад три години затримали рейс Львів-Барселона (перевізник — авіакомпанія YANAIR). Прес-секретар Міжнародного аеропорту «Львів» Ольга Ковалик пояснила журналісту «ВЗ», що пасажирів цього рейсу завчасно повідомили про проблему. Хто вже був у дорозі в аеропорт, встиг повернутися додому. «Авіакомпанія YANAIR не повідомила причину затримки рейсу, очікуємо на інформацію», — зауважила пані Ольга.

Перед тим два авіарейси з Міжнародного аеропорту «Львів» зірвала широко розрекламована авіакомпанія Ernest Airlines — Львів-Неаполь і Львів-Мілан. До італійського Мілана пасажирам вдалося полетіти аж 2 липня. А ось з подорожжю до Неаполя проблему досі не вирішено.

Офіційна причина — рейс скасовано. Пасажири живуть на валізах, не знають, чого їм очікувати. За словами речниці Львівського аеропорту, частину пасажирів рейсу Львів-Неаполь поселили в готель «Дністер», де їх забезпечили гарячим харчуванням. Ще частина пасажирів узагалі відмовилася від квитків. Були й такі мандрівники, що перебронювали квитки на інші рейси. «Рейси Ernest Airlines вдруге перенесли з технічних причин — несправність літака, — наголосила Ольга Ковалик. — Ситуації із затримками різних рейсів мають різні причини. Наприклад, щодо Тунісу, то тут „замішаний“ туроператор. Інші рейси — несправність літаків».

Журналіст «ВЗ» вирушила в аеропорт, щоб поспілкуватися з пасажирами. З рейсу Львів-Мадрид нікого не знайшла, зате поговорила з пасажирами, які мали летіти до Неаполя рейсом компанії Ernest Airlines. «Шкода, що нова авіакомпанія, яка обіцяла дешеві квитки і якісні послуги, так себе недобре зарекомендувала з перших рейсів, — каже 36-річний львів’янин Денис. — Їдеш на відпочинок в Італію, будь готовий до ночівлі в аеропорту без їжі й води та спання на підлозі… Прикро, що у Мілані до наших туристів поставилися як до худоби. 12 годин матері з малими дітьми не знали, що робити, спали на підлозі, 12 годин не було представників авіакомпанії, і ніхто нічого не пояснював! Востаннє лечу до Італії авіалініями Ernest Airlines».

До розмови приєднується мешканка районної Кам’янки-Бузької пані Ольга. «Ernest Airlines не має права працювати на авіаринку України, — емоційно каже жінка. — Уже двічі зривали рейси до Мілана та Неаполя. Розгублені пасажири не мали кому поскаржитися. Та їх ніхто й не хотів слухати. Чула, дехто з консультантів авіакомпанії обережно відраджував людей від судових позовів проти неї. Мовляв, трапився форс-мажор, поламалися літаки, і цю ситуацію, мовляв, потрібно зрозуміти і простити. А хто зрозуміє пасажирів, які зривають свою довгоочікувану подорож до Італії?».

Міністр інфраструктури Володимир Омелян погрожує позбавити ліцензій як недобросовісних туроператорів, так і недобросовісних авіаперевізників. «Державна авіаційна служба України посилить контроль за ліцензіями авіакомпаній, виконанням ними регулярних і чартерних маршрутів, технічним станом літаків, — сказав пан Омелян. — Досить возити українців літаками минулого століття! Причому, якщо хтось сподівається, що закриє компанію Оаза-1 і завтра відкриє Оаза-2, — жорстоко помиляється. Будемо відстежувати реальних власників».

«Одна з причин затримок і відміни чартерних рейсів — гонитва багатьох учасників туристичного ринку за максимально дешевими путівками, — вважає голова правління Центру інформації про права людини Тетяна Печончук. — Йдеться про так звані all inclusive за 200−300 доларів, і це включаючи авіапереліт. Для виходу на беззбитковість таких авіаперевезень туроператори залучають компанії з літаками віком, у кращому разі, 20 років, а то й старшими. Забивають їх під зав’язку, вони часто ламаються, а замінити їх нічим. Бо резервних бортів нема. Відтак страждають клієнти, відпочинок яких зіпсовано».

Схожі новини