Передплата 2024 «Добрий господар»

За п’ять років малих маршруток у Львові не буде?

Але остаточне рішення ще мають ухвалити на сесії Львівської міської ради

Депутатська комісія з питань інженерного господарства, транспорту, зв’язку та житлової політики Львівської міської ради підтримала електронну петицію про повну відмову від малих маршруток і перехід на електротранспорт (трамваї та тролейбуси) та великогабаритні автобуси.

Таку е-петицію зареєструвала львів’янка Анна Меленчук. Проект побив рекорд голосування: лише за шість днів набрав понад 400 підписів із 500 необхідних (на голосування загалом передбачено місяць). Депутати транспортної комісії запропонували розтермінувати проект переходу на електротранспорт і великі автобуси на п’ять років (автор петиції пропонувала втілити проект за два роки). Але остаточне рішення ще мають ухвалити на сесії Львівської міської ради.

«Малі маршрутки не справляються з пасажиропотоком сучасного туристичного міста. Вони переповнені, брудні та, зрештою, небезпечні для життя. Для збільшення прибутку і збору каси водії переповнюють маршрутні таксі пасажирами, які змушені подекуди годинами стояти в жахливих умовах, — розповіла автор петиції Анна Меленчук. — Пропоную обладнати весь громадський транспорт пандусами та спеціально обладнаними місцями для людей з інвалідністю, а також встановити на зупинках електронні табло з часом прибуття на зупинку».

«Наша депутатська комісія внесла правку до проекту петиції, — сказав у коментарі для „ВЗ“ член депутатської комісії інженерного господарства, транспорту, зв’язку та житлової політики Львівської міської ради Роман Іванців. — Замість великогабаритних — зручні автобуси. Наприклад, місто придбало автобуси „Атаман“, які середньої місткості і доволі зручні, — низька підлога, пристосовані для людей з обмеженими можливостями. Вважаю, за п’ять років цілком реально реалізувати передбачене петицією. Бо маємо хорошу тенденцію щодо закупівлі громадського транспорту. Європейський банк реконструкції та розвитку профінансує купівлю цього року 50 нових тролейбусів. Також придбаємо кілька вживаних німецьких трамваїв. Особливо вимоги петиції актуальні на тлі запровадження наприкінці 2019 року електронного квитка».

Запитую депутата про плани щодо прокладення нових мереж для електротранспорту. Роман Іванців каже, мерія робитиме акцент на прокладанні мереж для тролейбусів, бо це дешевше, ніж трамвайні колії. Зокрема планують реалізувати «довгограючий» проект тролейбусної мережі через вулицю Пасічну. «Є плани прокладення тролейбусної лінії до „Ашану“, а можливо — і до Солонки, — інформує Роман Іванців. — Тролейбусну лінію продовжать також до „Галицького перехрестя“. Трамвайні мережі прокладуть до лікарні швидкої допомоги. Це залежить від коштів. Такі проекти мав би фінансувати Європейський інвестиційний банк».

«Електротранспорт — наш пріоритет. Я би хотів, щоб максимальна кількість всього транспорту в місті була екологічно чистою. Тому трамваї та тролейбуси будемо закуповувати, оновлювати і розвивати, — сказав на брифінгу міський голова Львова Андрій Садовий. — Маємо амбітні плани. Цього року плануємо закупити 50 нових тролейбусів і 30 трамваїв, які вже працювали в Німеччині. Але вони ще років з 15 будуть у нас їздити».

З досьє «ВЗ»

У місті Лева курсують як великогобаритні автобуси, переважно їх обслуговує комунальний перевізник АТП № 1, так і малі автобуси марок «Богдан» та «Еталон». Останні маршрутки переважно старі, некомфортні для пасажирів, деякі у незадовільному технічному стані (траплялися навіть випадки відпадання коліс). Щодня на лінії виїжджають понад 600 маршруток різної місткості, 65 трамваїв і 55 тролейбусів.

Схожі новини