Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Поміняйте шини на своїй машині!

Гарячий асфальт блискавично «з’їдає» протектор на зимових колесах

Цього року весна забарилася: наприкінці березня і навіть на початку квітня не тішила теплою погодою, а підкидала “мінуси” на термометрі і сніг. Тож і традиційне сезонне питання, яке виникає у автомобілістів двічі на рік: коли міняти зимові шини на літні і навпаки — відкладалося. На теренах Західної України нарешті запанувало стійке тепло, тож настав час поміняти шини.

ЧОМУ ВАРТО це зробити, не відкладаючи на потім? Зимова ґума завдяки своєму складу ефективна під час середньодобової температури нижчої за +5...+8 градусів. Якщо пригріває сильніше, вона стає надто м’якою і швидко зношується. Тож тут постає питання прямої економії. Не варто “вбивати” зимову ґуму та нищити її протектор. Закони не підганяють — нормативними актами не передбачено, коли слід “перевзути” машину, проте фахівці радять це зробити із настанням постійної теплої погоди, відсутності нічних приморозків, інею та часткової ожеледиці. І дочекатися середньодобової температури вищої за +8 градусів за Цельсієм. Від якості ґуми залежить чимало факторів — керованість машини, гальмівний шлях, розгін, стійкість, навіть паливна економічність. Тому “правильні” літні шини у своєму сезоні істотно покращують характеристики машини.

Яке «взуття» заборонено Правилами дорожнього руху

У якому “взутті” не можна їздити на “залізних конях” різних “вагових категорій”, “Високому Замку” розповіли у Державтоінспекції м. Львова. Згідно з п. 31.4.5. Правил дорожнього руху України, забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам щодо колес та шин:

— шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т — 1,0 мм, автобусів — 2,0 мм, мотоциклів і мопедів — 0,8 мм.

Для причепів установлюються норми залишкової висоти малюнка протектора шин, аналогічні нормам для шин автомобілів-тягачів;

— шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), що оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини;

— шини за розміром або допустимим навантаженням не відповідають моделі транспортного засобу;

— на одну вісь транспортного засобу встановлено діагональні шини разом з радіальними, ошиповані і неошиповані, морозостійкі і неморозостійкі, шини різних розмірів чи конструкцій, а також шини різних моделей з різними малюнками протектора для легкових автомобілів, різними типами малюнків протектора — для вантажних автомобілів;

— на передню вісь транспортного засобу встановлено радіальні шини, а на іншу (інші) — діагональні;

— на передній осі автобуса, який виконує міжміські перевезення, встановлено шини з відновленим протектором, а на інших осях — шини, відновлені за другим класом ремонту;

— на передній осі легкових автомобілів і автобусів (крім автобусів, які виконують міжміські перевезення) встановлено шини, відновлені за другим класом ремонту;

— відсутній болт (гайка) кріплення або є тріщини диска і ободів коліс;

Згідно із новим положенням правил дорожнього руху України, що набрало чинності з 15.04.2013р., є примітка: у разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах, на яких проїзна частина слизька, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїзної частини.

Скільки коштує перевзути «залізного коня»?

На середньостатистичному міському шиномонтажі за заміну чотирьох коліс (якщо вони уже на дисках) просять від 30 грн. Це за легкову машину. За мікроавтобус чи позашляховик візьмуть більше — від 50 грн. Якщо ви хочете “перекинути” літню ґуму на ті самі диски замість зимової, доведеться віддати від 120 грн за чотири колеса. Це якщо диск металевий і має діаметр 13-14 дюймів. У ціну входить балансування. Замінити колеса такого ж розміру, але на легкосплавних дисках, уже дорожче — від 150 гривень. Заміна і балансування ґуми на чотирьох дисках більшого діаметру обійдеться у 190-200 грн. Відбалансувати одне колесо коштує 12-18 гривень.

Як зберігати зимову ґуму?

Із настанням холодів доведеться знову згадати про зимові колеса. А щоб вони були у нормальному стані і відпрацювали наступний сезон на “відмінно”, влітку їх потрібно правильно зберігати. Лоджія чи балкон — не найкраще місце. Висока температура вкриває колеса сіткою мікротріщин, тож краще розмістити їх у прохолодному місці і подалі від прямих сонячних променів. Накривати поліетиленовими пакетами не варто — вони перешкоджають вентиляції і сприяють утворенню конденсату. Ідеальний сховок — сухе, прохолодне і темне приміщення, де їх потрібно розмістити подалі від різного роду хімії, мастил, палива.

Якщо будете зберігати шини на дисках — не ставте їх на ребро. Їх краще скласти у стопку (“колодязем”), або підвісити за центр диска на гачках чи мотузках. Колеса без дисків краще поставити на ребро та час від часу обертати ґуму, щоб уникнути деформації. Натомість складати під час зберігання колеса без дисків “колодязем” та накидати на них згори важкі речі — свідомо “вбивати” ґуму...

Схожі новини