Василь Веселий: «Розмови про банкрутство «Укрпошти» не мають жодного підґрунтя»
У вівторок, 9 жовтня, в Україні відзначатимуть Всесвітній день пошти. Це одне з міжнародних свят, що відзначається у рамках ООН. Саме цього дня у 1874 році утворився Всесвітній поштовий союз. Про те, чим живуть поштовики Львівщини зараз, про особливості їхньої роботи і плани на майбутнє кореспондент “ВЗ” розпитала у нового керівника Львівської дирекції «Укрпошти» Василя Веселого (на фото).
![](https://img.wz.lviv.ua/lmyKGAdI6gktOu0qbS4p-0v-KkI=/428x285/smart/filters:format(webp)/wz.lviv.ua/images/news/2012/10/e67794d69885fce7ab36c637f8eb7b49.jpg)
— Пане Василю, ви керуєте Львівською дирекцією «Укрпошти» трохи більше місяця, досі у цій системі не працювали. Чи вже освоїлися на новій роботі? На чому плануєте зосередитися в першу чергу?
— Справді, у роботі національного оператора поштового зв’язку, яким є «Укрпошта», є певна специфіка — порівняно з комерційним сектором економіки, де я працював багато років. В господарській діяльності «Укрпошти» є соціальна складова, наша дирекція працює навіть у найвіддаленіших куточках Львівщини. Зараз я повинен забезпечити рентабельність підприємства на Львівщині, покращувати умови праці та рівень матеріального забезпечення працівників поштового зв’язку, підвищувати рівень автоматизації робочих місць.
— Часто в Інтернеті читаю повідомлення, що для потреби керівництва “Укрпошти” і регіональних відділень закуповують дорогі авто, а листоноші не мають навіть ровера, щоб пересуватися у районах, ходять пішки. Яка ситуація із засобами пересування для листонош, обладнанням на Львівщині? Яка зарплата у листонош? Кажуть, вони часто звільняються саме через низьку зарплату...
— З чистою совістю скажу: такі повідомлення не відповідають дійсності. Найновіший автомобіль, який на момент мого приходу був закріплений за керівництвом дирекції, випущено у 2005 році. Заступники директора і керівники відділів і служб Львівської дирекції «Укрпошти» використовують два автомобілі марки ВАЗ-21043. Для перевезення пошти упродовж 2007- 2011 років Львівській дирекції надали сім легкових автомобілів марки ВАЗ-21043 та 52 вантажні автомобілі.
Листоноші мають у використанні 310 спеціально обладнаних велосипедів. Пріоритетно велосипеди видають тим листоношам, які мають значну протяжність маршрутів доставки і там немає громадського транспорту. До кінця 2013 року ми запланували придбати ще 940 велосипедів для листонош. Всього в області працюють 1962 листоноші, крім того, додатково 205 начальників відділень виконують функції листонош.
Зарплата у листонош справді невисока, в середньому 1500 грн., однак ми щоквартально її підвищуємо. Плинність кадрів серед листонош є невисокою, і не завжди вона пов’язана із рівнем зарплати. Одним із шляхів її підвищення є збільшення показника рентабельності підприємства і підвищення його прибутковості.
— Листоноші “добровільно-примусово” зобов’язані виконувати план реалізації різних товарів (серветок, мила, навіть продуктів харчування) за цінами, вищими, ніж у магазинах. Навіщо це робиться? Адже це додатковий “головний біль” для листонош, вони мусять нав’язувати їх пенсіонерам.
— Торгівля продовольчими і непродовольчими товарами — один із напрямів діяльності «Укрпошти». Ціна на такі товари справді трохи вища, ніж у великих магазинах, однак це через те, що «Укрпошта» переважно реалізовує товари на комісійних засадах з доставкою до споживачів. Тому слід враховувати ринкову вартість продукції і комісійну винагороду «Укрпошти», яка є символічною і перекриває наші витрати на доставку цих товарів. Не назвав би продаж товарів споживачам «головним болем» для листонош. Від реалізації товарів додатково отримують добавку до зарплати. Тому більшість листонош зацікавлені у реалізації товарів. А споживачам, особливо похилого віку, навіть зручно, коли їм листоноша доставляє товари. Зрештою, «Укрпошта» не може нікого змушувати купувати у нас товар. Листоноші лише пропонують його споживачам, і тільки їм вирішувати, купувати чи ні.
— На Львівщині скорочується кількість поштових відділень, особливо у районах. Скільки відділень скоротили протягом цього року, скільки ще планують скоротити? Казали, натомість будуть впроваджувати так звані “поштові відділення на колесах”, тобто пересувні відділення, які їздитимуть по районах.
— На сьогодні у Львівській області функціонує 701 відділення поштового зв’язку. Протягом 2012 року жодне відділення не закрили. Однак не можна не звертати уваги на той факт, що багато сільських відділень розміщені у населених пунктах з населенням менше двох тисяч чоловік і є нерентабельними. «Укрпошта» частково вирішує проблему збитковості сільських стаціонарних відділень зв’язку, впроваджуючи пересувні відділення. У Львівській дирекції «Укрпошти» успішно функціонують дев’ять таких пересувних відділень, вони обслуговують 75 населених пунктів. “Пошти на колесах” надають послуги у будь-якому населеному пункті закріпленої зони обслуговування за встановленим графіком роботи, про який знають споживачі. Від цього не погіршується рівень обслуговування, обсяг послуг — такий самий, що і в стаціонарному відділенні. Листоноші так само доставляють пенсію, соціальні виплати, листи та періодику, приймають листи, комунальні платежі, реалізовують поштові марки, марковані конверти і картки, періодичні друковані видання, товари широкого вжитку.
— Є така думка, що “Укрпошту” свідомо доводять до банкрутства (низька зарплата працівників, скорочення відділень тощо), щоб або приватизувати, або створити альтернативну, буцімто прибуткову структуру...
— Це неправда. «Укрпошта» є стратегічним державним підприємством — національним оператором поштового зв’язку, і надалі таким залишиться. Львівська дирекція «Укрпошти» за дев’ять місяців року виконала усі фінансові показники, наша діяльність є прибутковою, заборгованості із зарплати, сплати податків і обов’язкових платежів немає. Будь-які розмови про банкрутство підприємства не мають найменшого підґрунтя.