«Розмороження проєкту львівського метро – зі сфери «фентезі»
Так вважає головний архітектор Львова Юліан Чаплінський, а ось депутати підтримали на сесії е-петицію...
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/394111/metro.jpg)
Депутати Львівської міської ради погодилися спорудити у місті Лева… метро. На сесії вони більшістю голосів підтримали електронну петицію про розмороження проєкту львівської підземки. Електронна петиція на цю транспортну тему набрала необхідну кількість голосів, її зареєстрував 29-річний львів’янин Василь Лозовий. «Маю прохання — підтримати цю божевільну, але таку потрібну для міста Лева петицію, — написав автор ідеї на своїй сторінці у соцмережі. — І не треба буде ні трамваїв, ні тролейбусів, ні навіть автомобілів… Це справді те, що потрібно нашому місту».
Василь Лозовий каже, з огляду на затори та дуже велику кількість громадського та приватного транспорту, варто розморозити проєкт львівського метрополітену. «Це необхідно насамперед для збереження архітектурного вигляду міста і для безпеки будівель, які занесені до спадщини ЮНЕСКО. Пропоную проєкт метрополітену, який буде побудований не ближче, ніж за кілометр у радіусі від Львівської міської ради (Ратуші). На мою думку, проєкт метрополітену має право на життя, зважаючи на сучасні технології. Тепер його буде набагато легше прокласти, ніж 25 років тому».
Автор петиції запропонував свій варіант прокладення маршруту метро: «Метро може проходити через Парк імені Івана Франка, де може бути перша станція метро «Університет».
Далі буде станція «Цитадель», далі — район Погулянки, Коновальця, Княгині Ольги, Сихів… І маємо у Львові метрополітен!".
Журналіст «ВЗ» звернулася по коментар до начальника управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради Юліана Чаплінського. Чиновник каже, що розмороження проєкту метро неможливе, і що це зі сфери «фентезі». «Ні у схемі сталої мобільності, ні у Генплані Львова не передбачено спорудження метро, — наголосив головний архітектор Львова. — Прокласти метрополітен технічно неможливо. Проте є інший варіант. Львів не використав потенціалу „червоних ліній“, тобто землі загального користування, призначеної для прокладення інженерних і транспортних комунікацій, пішохідних зв’язків, впорядкування, озеленення й освітлення вулиць. Йдеться про залізничну гілку за межами центру. Якщо розвинути її у рамках „червоних ліній“, матимемо міську електричку».
Юліан Чаплінський переконаний, якщо інвестувати у швидкісну електричку (яка сума потрібна, наразі не каже. — Авт.), за 50 хвилин можна буде добратися зі Сихова до Підзамча. Така ідея, каже Чаплінський, більш-менш реальна: «червоні лінії» збережено, і не потрібно перекопувати пів міста.
Начальник управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради Юрій Лукашевський теж не дає гарантії, що голосування міських обранців означатиме, що за кілька років у місті Лева буде споруджено метрополітен. Каже, голосування депутатів свідчить про те, що експерти нарешті мають детальніше вивчити ідею спорудження метро і сказати, реально це чи ні. «Хочуть дізнатися, чи це ідея фікс, чи справді доцільно прокладати метро, — зазначив Лукашевський. — Треба фахово дослідити питання. Крім метро, є варіант прокладення швидкісного трамвая, який би у певних ділянках їздив під землею. Це не означає, що вже буде проєкт і треба виділяти гроші».
Депутат Львівської міської ради Ігор Телішевський визнав припущення журналістки «ВЗ» про те, що голосування за проєкт метро є цілком недоречним піаром, оскільки місто не має на це ні технічної можливості, ні грошей. Каже, депутати голосували лише тому, аби дослідити питання глибше, а раптом це буде перспектива на наступні 40−50 років. Мовляв, у місті і так треба вирішувати проблему з транспортом. «У Львові елементарно не можуть вирішити питання з ремонтом доріг. Одну дорогу реконструюють майже рік, — каже депутат. — Проте треба дивитися у майбутнє. Оскільки люди проголосували за е-петицію про розмороження проєкту метро, то ідея має право на життя. Знаємо, як метро будується у Києві, Харкові… За стільки років не можуть добудувати, бо це великі затрати».
Коментар для «ВЗ»
Назарій Брезіцький, засновник громадської організації «Ідея міста»
Що робити львів’янам до того часу, поки збудують у місті метрополітен?
Цю тему досліджую, маю певні ідеї, як розвантажити рух транспорту. За результатами численних досліджень, найбільші тягучки у місті з 8-ї години до 9.30. Спираючись на європейський досвід, установи можуть розпочинати робочий день у різний ранковий час. Електротранспорт і вивільнення центру від приватних авто спростить життя багатьом. За останні десять років з усіх міських проєктів розвитку інфраструктури завершили лише будівництво «Трамвая на Сихів»…