Передплата 2024 ВЗ

У перевізників – «запалення хитрощів»

Автотранспортні підприємства нарікають, що їм бракує обігових коштів на ремонт, і обіцяють не випускати «хворі» машини на лінії

З кожним днем ситуація з громадським транспортом у Львові погіршується. Не встигли перевізники звернутися до Львівської міської ради, щоб збільшити тариф за проїзд з двох до трьох гривень (мовляв, їздити стало нерентабельно), як ця вимога «застаріла». Тепер перевізники придумали нову кару для містян — обіцяють щодня зменшувати кількість транспорту на лініях, аби таким чином «відбити» брак обігових коштів на ремонт машин. Кажуть, ситуація буде погіршуватися: поламані машини будуть іржавіти на базах, працюватимуть лише поодинокі “здорові” маршрутки. Оскільки на лініях буде мало машин, пасажири, відповідно, їздитимуть, як оселедці у слоїку... Куди вже гірше? І за такий «сервіс» хочуть брати по три гривні!

Як РОЗПОВІВ “ВЗ” голова Львівського обласного осередку “Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників” Іван Велійка, станом на кінець березня в автопарках на “консервації” стоять кількадесят автобусів: у АТП 14630 — 17 машин, з них 7 низькопідлогових, у ЛКП “АТП №1” — 15 одиниць (усі низькопідлогові), у “Міра і К” — 6 машин. “Ми не в змозі ремонтувати автобуси, адже по вуха залізли в борги перед постачальниками шин, запчастин та палива — продов-жує розмову пан Велійка. — Кожен перевізник має від 500 тисяч до 1,2 мільйона боргу. Автобусна техніка почала “страйк”, не може виїхати на роботу, бо нічим ремонтувати. Поки що ледь-ледь вистачає на зарплату. Якщо у міській раді зволікатимуть з підвищенням тарифу, то наступного місяця водії можуть не отримати зарплати”.

Представник ТзОВ “Фіакр-Львів” Дмитро Кащук розповів “ВЗ”, що частину машин ремонтують, хоча коштів на лагодження усіх машин бракує. “Борг за запчастини — 200 тисяч гривень, постачальникам шин не можемо заплатити 130 тисяч, — наголошує представник фірми-перевізника пан Кащук. — Автобуси ламаються через жахливі дороги. Як можна від нас вимагати якісних перевезень, якщо міська влада не тримає в належному стані дороги? Подивіться, як понищені вулиці Стуса, Кривчицька дорога... На таких шляхах ходова та ресори автобусів швидко виходять з ладу”.

Перевізники частково праві — дороги погані, грошей на запчастини бракує. Та власники маршрутів, мабуть, забули про інші складові тарифу — ввічливе ставлення водіїв до пасажирів, охайний вигляд, дотримання графіків руху... На жаль, хамство водіїв процвітає, управління транспорту не встигає скеровувати скарги містян перевізникам. Жодного сварливого водія не покарано. Зазвичай вони відбуваються дрібним переляком та попередженням... “Зараз платимо дві гривні — нам хамлять. А якщо буде три, то пасажир хоче бути впевненим, що водії не підвищуватимуть голос, а машина їздитиме до тієї години, яка прописана в паспорті перевезень, — прокоментував “ВЗ” заступник начальника управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Олег Вілюра. — Неправильно говорити лише про економічну складову тарифу. Треба говорити про заходи з покращення роботи громадського транспорту”.

А тим часом...

З 1 квітня у маршрутках стартували спільні рейди муніципальної дружини та працівників Львівської міської ради, під час яких виявлятимуть пасажирів, які їздять без квитків, а також тих, хто має фальшиві посвідчення. Та чи готові водії видавати квитки? В деяких маршрутках вони є, але ніхто не бере... Друга мета рейдів — визначити пасажиропотік та добову виручку на кожному маршруті. Саме квиток є документом, який мовою цифр може сказати про збитковість чи незбитковість тарифу за проїзд.

Схожі новини