Конкурс перевізників відклали у довгий ящик. Проект е-квитка теж…

Цього тижня у Львівській міській раді мали визначи­ти нових перевізників, аби у Львові не було соромно за роботу громадського транспорту.

Чимало львів’ян сподівалися хоча б на якісь покращення. Бодай на те, що маршрутки працюватимуть за графіком і о 21-й не поїдуть в автопарк… Але конкурс вкотре провалився. В управлінні транспорту Львівської міської ради повідомили: засідання конкурсної комісії, яка має визначити перевізників на авто­бусних маршрутах, відклали на невизначений термін. Причи­на — мерія досі не отримала відповіді на запити щодо деяких перевізників, які беруть участь у конкурсі.

«Немає відповідей від Державної фіскальної служби та „Укртрансбезпеки“, а ця інформація необхідна для нарахо­вування балів учасникам конкурсу», — повідомив керівник управління транспорту Львівської міської ради Олег Партика.

Схоже, у львівській мерії ніхто не зацікавлений ні в но­вих перевізниках, ні в запровадженні електронного квит­ка. А навіщо, якщо за наявності «чорної каси» легше «господарювати» і ділитися? А те, що містяни їздять у не­людських умовах і після 21-ї години нічим добратися до­дому, — це дурниця… Ба більше, деякі провідні чиновники мерії навіть не знають про погану роботу маршруток. «За якими критеріями судите про погану роботу перевізників? — сказав «ВЗ» заступник директора департаменту житло­вого господарства та інфраструктури Львівської міської ради Андрій Білий. — Робота маршруток покращилася! Це нам кажуть перевізники. В інших містах України ще гірша ситуація. Наприклад, у Херсоні їздять малі «гроби».

Аналогічна ситуація з електронним квитком. Спершу в Ратуші обіцяли, що е-квиток буде наприкінці 2018 року. Згодом заявили, що точно буде 2019-го. А ось за тиж­день до засідання конкурсного комітету, який мав визна­чити нових власників маршрутів, з’явилася інформація — е-квиток може бути аж… 2020 року. Цікаво, чи це кінцева обіцяна дата?

«Затримка реалізації проекту відбулась через те, що Європейський банк реконструкції та розвитку, який надав місту кредит, доволі довго призначав третю сторону дого­вору — незалежного консультанта, — повідомив в.о. дирек­тора ЛКП „Львівавтодор“ Роман Познанський. — Е-квиток запрацює 2020 року. На повну реалізацію проекту нам не­обхідно два роки».

А де гарантія, що через півроку чиновники «Львівавтодо­ру» та управління транспорту Львівської міськради знову не повідомлять про нові обставини, через які варто перенести і е-квиток, і процес визначення нових перевізників?

На підтвердження цього припущення наведу приклад. Одного разу сказала водію фірми «Фіакр-Львів», що його компанія подала документи на конкурс перевізни­ків. Водій розсміявся: «Не знав! Що, серйозно? А з чим вони подалися на конкурс, якщо не мають своїх машин? Ті машини, що залишилися, вже давно „доходяги“. А на конкурс потрібні нові великогабаритні автобуси з GPS-навігацією. За які гроші вони збираються купувати тран­спорт, якщо плачуть, що немає за що заплатити зарплату водіям і слюсарям?»