Передплата 2024 ВЗ

Електромобілів на борт не беруть

Таке рішення прийняла норвезька круїзна компанія Havila Kystruten. Усе через пожежну небезпеку: електричні автівки дуже важко загасити

Комфортабельними поромами компанії Havila Kystruten можна вирушати у круїзи вздовж мальовничого узбережжя Норвегії. Фото havilavoyages.com
Комфортабельними поромами компанії Havila Kystruten можна вирушати у круїзи вздовж мальовничого узбережжя Норвегії. Фото havilavoyages.com

Останніми роками у Європі «репресують» автомобілі з дизельними двигунами, особливо старі. Таким машинам заборонили заїжджати в деякі міста Німеччини — аби не псували атмосферу своїми шкідливими викидами… А от норвезька круїзна компанія Havila Kystruten вирішила «репресувати»… екологічно чистий транспорт, тож не братиме на борт своїх поромів електромобілів. За інформацією auto-świat.pl, експерти вважають, що наявність на борту судна автівок із потужними акумуляторами значно збільшує ризик під час імовірної пожежі.

Як пишуть норвезькі ЗМІ, несподіване рішення круїзної компанії є прямим наслідком катастрофи вантажного судна Felicity Ace, яка сталася у лютому 2022 року. На цьому призначеному для перевезення техніки судні, що ходило під прапором Панами, були розміщені близько 4000 автомобілів, зокрема електричних. Саме вони завадили рятувальникам узяти під контроль потужну пожежу, що сталася на Felicity Ace… Як наслідок, вантажне судно затонуло в Атлантичному океані, поблизу португальських Азорських островів. Сума збитків була нівроку — майже пів мільярда доларів.

Після тієї катастрофи перевізники з усього світу почали розуміти, що доставка електромобілів морським транспортом є достатньо небезпечною. Мовляв, оснащені потужними акумуляторами електричні автівки дуже важко загасити… Першою рішення відмовитися від перевезення своїми поромами електромобілів прийняла норвезька круїзна компанія Havila Kystruten (крім електричних, заборона стосується також гібридних і водневих транспортних засобів).

За інформацією порталу auto-świat.pl, аналіз ризиків показав, що у випадку пожежі в автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння, які транспортує судно, його екіпаж дасть собі раду з вогнем доступними на поромі засобами. Якщо ж загориться електромобіль, знадобиться допомога додаткових рятувальних команд. І зовсім не факт, як показала історія затонулого судна Felicity Ace, що таку пожежу вдасться ліквідувати…

«Норвезький перевізник зазначає: його пороми мають новітні системи пожежогасіння, але навіть їх у випадку наявності на борту електромобілів може виявитися недостатньо, — пише auto-świat.pl. — Звісно, судна також оснащені потужними батареями. Але вони встановлені в ізольованих безпечних приміщеннях, оснащених спеціальними засобами пожежогасіння».

Схожі новини