Передплата 2025 «Добра кухня»

У жовтні плата за паркування у Львові зросте майже вдвічі: у центрі - 52 гривні за годину

Депутати Львівської міської ради затвердили для водіїв нові «правила гри»

З жовтня плата за тримання авто буде наближена до європейських розцінок. Фото ЛМР
З жовтня плата за тримання авто буде наближена до європейських розцінок. Фото ЛМР

З жовтня у Львові суттєво подорожчають тарифи на паркування. Якщо зараз у центрі з водіїв беруть 30 гривень за годину послуг паркінгу (це парковки обладнані за усіма стандартами — на вулиці Валовій та біля «Вернісажу»), то у жовтні буде аж 52 гривні. Плата за паркування зросте у майже вдвічі. У Ратуші кажуть, востаннє підвищення тарифів було у 2020 році, а з того часу багато що подорожчало і є гостра потреба наповнювати міський бюджет в умовах воєнного стану.

Серед причин подорожчання — з 2020 року зріс розмір ставки паркувального збору, який оператори паркування сплачують до міського бюджету. Також зросли інші витрати операторів паркування.

«Комунальні послуги зростають, плата за проїзд в маршрутках зростає і це об'єктивні економічні речі, — каже у коментарі для „ВЗ“ заступник директора департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради Дмитро Пецій. — Тому підвищуємо плату за паркування. У Львові плата за паркування — одна з найнижчих серед європейських країн. Ціна бензину в нас така сама, як у Європі, але плата за паркування — ні. Для міста платне паркування це інструмент регулювання транспортних потоків та ресурс наповнення бюджету. Якщо вартість парування підвищена, тоді водій думає, чи варто йому в певному районі на весь день залишити своє авто, чи краще залишити лише на годину і вирішити свої справи оперативно. Підвищуємо плату за паркування — менше забруднюється повітря в певних районах».

Дмитро Пецій навів у приклад досвід США, де майже усі міста раніше робили ставку на авто і будували для цього багато паркінгів. Але екологія за це не сказала «Дякую». «Зараз, як бачимо, в Америці - в такій автомобілеорієнтованій країні, вводять платне паркування та постійно підвищують вартість. Щоб менше авто було на вулицях та більше просторів для людей, — продовжує розмову чиновник. — Вартість паркування в США -3−5 доларів за годину. Аналогічна ситуація й у Європі. Хіба що у невеликих містах Європи паркування коштує 1−1,5 євро, а в середньому це 2−3 євро за годину. У Львові найвища ціна буде лише 52 гривні».

Скільки будуть платити водії?

На сесії Львівської міської ради депутати затвердили тарифи за паркінг, що залежать від зон паркування по місту. Так, перша зона — центр, тут буде 52 гривні за годину паркування автівки. Для другої зони (ближній центр) — 36 гривень за годину, третьої - 28, четвертої - 20… На майданчиках для паркування туристичного та великогабаритного вантажного транспорту (незалежно від місця розташування) — не більше 1,2% мінімальної зарплати, а це 96 гривень за годину.

Ціна залежатиме від рішення оператора паркування за формулою пропозиція-попит

Дмитро Пецій заспокоїв водіїв: затверджені тарифи, які вступлять в дію з 1 жовтня — це гранично встановлені на сесії міськради цифри, але оператори паркування будуть відштовхуватися від економічної доцільності та враховувати формулу попиту та пропозиції. Якщо попит на парковку високий, тоді плата буде вищою за теперішній тариф (не обов‘язково до копійки, як це вказано в рішенні сесії). Якщо майданчик буде простоювати пустий, тоді доведеться досить мінімально підвищувати ціну. Або в іншому випадку доведеться закриватися…

«Кінцеве рішення щодо тарифів та тому чи іншому майданчику встановлюватимуть оператори, що обслуговують ці майданчики, — зауважив Дмитро Пецій.

За його словами, сьогодні у Львові 240 паркінгів, де збирають плату за паркування і поповнюють міський бюджет. Найближчим часом кількість паркінгів в місті будуть збільшувати, також появляться паркінги для електромобілів.

«Постійно збільшуємо місця для паркінгу, на сесії 12 вересня додано ще тринадцять паркінгів, — каже. — У спальних районах теж впорядкуємо паркінги, там працюватимуть оператори парування. Бо зараз ціна у 5 гривень за годину — це економічно не ефективно».