Цілий Лондон — Зона ультранизьких викидів
Пересуватися містом «брудною» автівкою можна. Але не безкоштовно — за 12,5 фунта на день
Зону ультранизьких викидів (Ultra Low Emission Zone, ULEZ) автомобільного транспорту, яка донедавна охоплювала тільки центральні райони Лондона, поширили днями на решту території столиці Сполученого Королівства. Чи зможуть тепер пересуватися вулицями Лондона водії автомобілів, які не відповідають визначеним стандартам щодо викидів (Євро 4 для бензинових машин і Євро 6 — для дизельних)? Так. Але за це задоволення треба буде заплатити. Небагато — 12,5 фунта на день.
Недостатньо екологічні автомобілі, що заїжджають у Лондон, потрапляють у поле зору відеокамер (їх у місті уже 3400). Ці камери фіксують реєстраційні номери автівок, а комп’ютер звертає увагу на ті, що не відповідають вимогам ULEZ. І згодом власники таких машин заплатять встановлений для них збір за в'їзд до cтоличної Зони ультранизьких викидів.
Міський голова Лондона, лейборист Садик Хан, стверджує, що 90% автомобілів, які щодня їздять у тих районах Лондона, які щойно увійшли до ULEZ, уже відповідають нормам щодо шкідливих викидів. А відтак, мовляв, розширення зони особливих клопотів лондонським водіям не завдасть. Але аргументація Хана його затятих опонентів не переконує. Кажуть, уся річ у тім, що мер не любить водіїв…
Противники розширення ULEZ на весь Лондон, ініціатором якого був Садик Хан, спричинили не лише гарячі дискусії у медіа і соціальних мережах, а й вуличні протести. У місцях, де встановлювали нові відеокамери (у зв’язку з розширенням Зони ультранизьких викидів їх побільшало в Лондоні на 1900 штук), відбулися демонстрації за участі кількох сотень осіб.
Схоже, найактивніші «антизонівці» пішли навіть на… знищення відеокамер, які фіксують «брудні» автівки на вулицях Лондона. За даними міської поліції, за останні п’ять місяців у столиці Сполученого Королівства було поламано 351 і викрадено 159 відеокамер спостереження, причому 171 такий трафунок стався у період між 17 і 31 серпня (за кілька тижнів до поширення ULEZ на усі райони Лондона й відразу після цієї події).
Незадоволення частини лондонських водіїв розширенням меж ULEZ спричинило певне занепокоєння у керівництві Лейбористської партії, пишуть британські ЗМІ. Мовляв, екологічні новації Садика Хана можуть погіршити результат теперішньої опозиції на виборах до Палати громад, які мають відбутися 2024 року.
А тим часом…
У Парижі «репресували» прокатні гуляйноги
Тепер у місті не можна взяти напрокат електросамокат: днями компанії, що пропонували таку послугу, прибрали з вулиць останні 15 тисяч гуляйніг. Таким чином, Париж став єдиною європейською столицею без електросамокатів. Навесні у Парижі відбулося спеціальне опитування, що вирішило долю прокатних електросамокатів. «Переважна більшість парижан висловилася проти сервісу, який дозволяє взяти на вулиці самокат і залишити його в будь-якій точці міста», — нагадує AFP.
Три роки тому через скарги на залишені на тротуарах електросамокати й хаос на дорогах, який спричиняють їх «водії», влада Парижа запровадила суворі правила. Зокрема, обмежила кількість гуляйніг і компаній-операторів, а також максимальну швидкість електросамокатів. Однак протести парижан тривали… «У великому місті можна прожити без прокатних електросамокатів», — каже заступник мера Парижа Давид Бельяр.
У міській владі сподіваються, що тепер парижани й гості міста, що «юзали» гуляйноги, пересядуть на прокатні велосипеди (їх пропонують ті самі компанії-оператори). А самокати, які «репресували» у Парижі, «працюватимуть» тепер у інших містах Франції, а також у Німеччині, Польщі й країнах Близького Сходу.