Передплатити Підтримати

Мерія хоче вигнати зі Львова приміські маршрутки

У ЛМР наполягають: ці автобуси мають зупинятися на автостанціях, як це було погоджено з ЛОДА, а не їздити центральними вулицями міста


Фото з архіву “ВЗ”

Управління транспорту Львівської міської ради вкотре звернулося зі скаргою до Львівської ОДА, поліції та Державної служби України з безпеки на транспорті — щодо курсування Львовом приміських маршруток. Уже кілька років приміські маршрути мають доїжджати лише до автостанцій, їздити містом до несанкціонованих зупинок їм заборонено. Тож управління транспорту Львівської міськради шукає правди у суді.

Як розповів у коментарі для «ВЗ» начальник управління тран­спорту Львівської міської ради Орест Олеськів, приміські маршрут­ки їздять як їм заманеться, їхні кінцеві зупинки — не на автостанціях, як це має бути. Деякі маршрутки їздять через усе місто і лише формально зупиняються на автостанціях, як це погоджено із Львів­ською ОДА.

«Частина автобусів курсує через ву­лицю Личаківську, потім мають кінце­ву зупинку на площі Митній. Ця площа не розрахована для „відстою“ і зупинки приміських автобусів, — каже чиновник Львівської мерії. — Частина — зупиняють­ся навпроти Приміського вокзалу і їдуть Городоцькою. Частина з цих маршруток зупиняється на площі Кропивницького. Такі зупинки не погоджені нашим управ­лінням. Є ухвала сесії, яка передбачає зупинки для цих маршруток. Та переві­зники цього не дотримуються. Ми неодноразово зверталися з цією проблемою в усі можливі інстанції, але наразі це ніяк не вирішують».

Заступник начальника управління транспорту і зв’язку Львівської ОДА Роман Жук пояснив «ВЗ», що Львівська ОДА дала добро на додаткові зупин­ки у Львові приміських маршрутів — біля Приміського й Залізничного вокзалів, а також поруч з ТЦ «Форум». Чиновник за­певняє, що спершу погодження дали у Львівській міській раді: «Додаткові зу­пинки отримали маршрутки, які їздять на Жовківському й Кам’янка-Бузькому напрямках».

А тим часом…

Протягом літа на львівських переві­зників накладено штрафів на суму понад 320 тисяч гривень — за неналежну робо­ту. Серед найбільших штрафників — ТзОВ «Міра і К» (68 актів) та ТзОВ «Фіакр Львів» — 66 актів. Ще 51 порушення зафіксовано у ПАТ «ЛАТП 14 630». Чотири акти скла­дено на ТзОВ «Успіх БМ» та три — на АТП № 1.

Орест Олеськів пояснив, що власни­ки маршрутів випускають на лінію за­надто мало автобусів. Це зафіксовано у численних скаргах львів’ян та під час перевірок експертами управління тран­спорту. «Більшість виставлених автопе­ревізникам актів про накладання штраф­них санкцій не сплачено, — каже Орест Олеськів. — ЛМР готує позов до суду щодо відшкодування коштів».

Директор ТзОВ «Міра і К» Ігор Са­мардак підтвердив «ВЗ», що на його під­приємстві на маршрути виходить менше автобусів, ніж передбачено у договорі. «Щоденний випуск маршруток — 90%, — каже пан Ігор. — Це пов’язано лише з катастрофічною нестачею водіїв. Їм не подобаються умови праці. А ви би хоті­ли працювати водієм маршрутки з тими функціями, які зараз на нього покладені? Збирати готівку, стежити за карантинни­ми заходами, перевіряти посвідчення, давати решту і ще на додачу вислухову­вати скарги пасажирів… Середня зарп­лата водіїв на нашому підприємстві — 12−13 тисяч гривень на місяць».

Читайте також: «Більшу частину обладнання для е-квитка фізично немає на що поставити»