Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Привокзальний ринок знесуть?

Проєкт розвитку ринку і прилеглих територій передбачатиме побудову підземного паркінгу під усією територією

Львів’яни вже звикли до того, що Привокзальний ринок і довколишній мікрорайон мають трохи занедбаний вигляд. Як кажуть у народі, «базар-вокзал». Мовляв, що поробиш, сама природа цього місця ніби диктує певний безлад, хаотичне пересування великих мас людей, невикорінювану «вуличну» торгівлю… Але львів’яни люблять цей ринок саме таким, яким звикли бачити протягом кількох поколінь.

Проте навіть цієї території торкнувся подих сучасної європейської цивілізації. Львівська міськрада таки спромоглася відреставрувати площу Двірцеву (у наро­ді — Привокзальну) та вулицю Чернівець­ку, що веде до залізничного вокзалу. Як би хто не критикував ці ремонти, терито­рія врешті-решт набула гарного, свіжо­го вигляду. Навіть спромоглися прибрати хаотичну речову торгівлю, яка тривалий час псувала вигляд перетину Чернівець­кої і Городоцької.

Після цього у мерії «дійшли руки» і до реновації території Привокзального рин­ку і довколишніх вулиць. Уже восени Львівська міська рада оголосить міжна­родний архітектурний конкурс на розроб­ку проєкту розвитку Привокзального рин­ку та довколишніх територій. Візія мерії: під ринком збудувати підземний паркінг, площу Липневу, де зараз паркується різ­ний транспорт, перетворити на громад­ський простір, а ближче до Палацу заліз­ничників збудувати офіси й готелі. Про це «ВЗ» розповів головний архітектор міс­та Львова Антон Коломєйцев.

«Планується поступова трансформа­ція усього цього ареалу, — каже Антон Коломєйцев. — Нам важливо, щоб там був ринок саме сільськогосподарської продукції, щоб львів’яни могли придба­ти там якісну городину, локальні фер­мерські продукти тощо. І щоб продо­вольчий ринок був основою розвитку цього кварталу. Було рішення виконко­му оголосити архітектурний конкурс на розробку проєкту розвитку цієї тери­торії. Загалом підприємці, які працю­ють на цьому ринку, погоджуються, щоб провели такий конкурс. Зараз готуємо масштабне архітектурне завдання, яке поширюється не тільки на територію са­мого ринку, а й на суміжні території — до­вкола є компанія-перевізник ТзОВ «Фі­акр Львів», інші підприємства зі своїми земельними ділянками, об’єктами не­рухомості. Важливо, щоб на конкурсі ми знайшли архітектурне рішення для ці­лого ареалу. Як мають виглядати вули­ці Федьковича, Алли Горської, площа Липнева тощо. Щоб це був максималь­но гуманний і комфортний простір. Від реконструйованої площі Двірцевої йде прекрасний променад і впирається у… територію Привокзального ринку із його хаотичною торгівлею. Реально цей ри­нок не працює так, як мав би. Ми вивча­ли зразки того, як подібні об’єкти ви­глядають в Іспанії, Голландії. Там ринок — таке місце, де люди можуть поїсти, по­спілкуватися і паралельно купити якісні продукти харчування. Так мало би бути й у Львові. Має бути зовсім інша культу­ра цього об’єкта.

— Тобто для побудови підземно­го паркінгу планується спочатку зне­сти ринок, побудувати паркінг, а по­тім зверху — новий ринок?

— Так, це буде поетапна трансфор­мація — своєрідна головоломка для ар­хітекторів, які братимуть участь у кон­курсі. Але в такому місці це необхідно трансформувати. Ми бачимо, що в Єв­ропі так будують усі нові ринки. Напри­клад, Центральний ринок у Роттердамі. Там кількарівнева підземна парковка під усім ринком, і це один із основних пар­кінгів у місті. Робити такий об’єкт без паркінгу — неправильно. Розташува­ти там наземний паркінг-«етажерку» не вдасться, бо поблизу є історичне жит­ло, і загалом це буде «з"їдання» цінно­го простору. Тому треба формувати ко­ректний підземний паркінг із заїздами. Ці всі технічні моменти опрацовуються під час формування технічного завдан­ня, щоб усіх архітекторів поставити в од­накові умови.

Читайте також: Замість площі Коліївщини — площа Сусідів

Схожі новини