Передплата 2024 «Добрий господар»

Росія в Крим «гонить барахло»…

Черговий скандал розгорівся в Сімферополі навколо міського автопарку

Як повідомляють «Крим.Реалії», там пустили на запчастини майже половину з нових автобусів.

Як повідомив російський глава Криму Сергій Аксьонов, за фактом розукомплектування пасажирських автобусів муніципального підприємства «Міськавтотранс» слідчий комітет Росії порушив кримінальні справи. В зв’язку з цим керівництво транспортного підприємства повідомляє, що техніка прямо з конвеєра надходить неякісною. Після цього стали шити справу колишньому керівництву сімферопольського муніципального підприємства, начебто воно допустило «необґрунтований простій і розукомплектування нової техніки».

Як з’ясувалося, до окупації Криму вулицями міст бігали «Еталони» та «Богдани» українського виробництва, але вони мозолили очі чиновникам нової російської влади. Москва вимагала створити картину процвітаючого регіону, виділяючи на це шалені кошти. Закупівля нового пасажирського міського транспорту стала одним з напрямів «поліпшення життя кримчан».

У 2015 році був підписаний договір про постачання 140 автобусів загальною вартістю 1,377 мільярда рублів. У грудні 2015-го, в розпал блекаута, до Сімферополя прибули 40 автобусів ЛіАЗ. Це були нові машини, що працюють на газі, оснащені навігаційною системою ГЛОНАСС, камерами, кондиціонерами, тахографами та мікроліфтами для людей з обмеженими фізичними можливостями. До квітня 2016 року «Кримавтотрансу» передали ще 110 ЛіАЗів, залишалося ще 30.

Проте «подарунок» виявився настільки дорогим, що автотранспортне підприємство Сімферополя МУП «Міськавтотранс» відмовилося від отримання автобусів через брак коштів. При покупці через Державну транспортну лізингову компанію (ГТЛК) автобуси обходились в 2,5 рази дорожче. Але ні місто, ні підприємство таку ціну не могли потягнути.

«Кримавтотранс» передав автобуси республіканському «Кримтролейбусу». У 2018 році Сімферополь закупив у постачальника 50 автобусів російського виробництва «ЛіАЗ» і «НефАЗ» на суму понад 564 млн рублів. У листопаді 2018-го Сергій Аксьонов заявляв, що місто купить ще 100 великих «ЛіАЗів», витративши на це ще 1 млрд рублів. Трохи пізніше окупаційна влада передумала і вирішила закупити 100 одиниць пасажирського транспорту середньої і малої місткості.

Повідомлялося, що це будуть нові моделі автобусів, і їх для столиці Криму розробляє Павловський автобусний завод. Але міський бюджет знову не потягнув такі трати.

Після цього до вирішення транспортної проблеми півострова за дорученням Путіна підключилася Москва, виділивши кошти на закупівлю рухомого складу зі свого бюджету. До Криму прибули 400 нових автобусів марки ПАЗ «Вектор». Як повідомлялося, Сімферополю з них дісталося близько 100, решта були передані в регіони. У лютому нинішнього року стало ясно, що Сімферополь знаходиться за крок від банкрутства через неможливість здійснювати лізингові платежі. В той же час більше половини транспорту продовжує простоювати в несправному стані, а коштів на ремонт теж немає.

Більш того, складно знайти фінанси навіть для виплати заробітної плати водіям. З огляду на це стає зрозумілим, чому в сімферопольському «Міськавтотрансі» розбирали на запчастини одні автобуси, щоб відремонтувати інші — коштів на закупівлю комплектуючих у підприємств просто не було.

Як виявилося, основною метою програми закупівель для Криму автобусів був порятунок російських підприємств шляхом забезпечення їх потужними замовленнями. А якість техніки, що поставляється, не бралась до уваги. У 2017 році в Севастополь надійшли автобуси великої місткості НефАЗ виробництва Нєфтєкамського автомобільного заводу. Через півтора року з 115 автобусів через поломки на лінію виходить менше половини. А екс-директор підприємства Віктор Гончаров розповів, що в місто нові машини надходять з браком: «Жоден автобус не прийшов в нормальному стані — кожен з них прийшов з браком». Водії сімферопольських автобусів ЛіАЗ розповіли кореспондентові «Крим. Реалій»: «Підвіска жахлива, розгойдує сильно, проблеми з гальмами. Під час зупинки автобус „клює носом“. Двері постійно регулювати доводиться. Це все барахло в красивому кузові, то одне вийде з ладу, то інше».

Схожі новини