Українське небо захищатимуть французькі «міражі»! І це не міраж
Винищувачі від Макрона мають високу маневреність, швидкість і суперсучасну електронну «начинку»
Французький інформаційний портал Opex360 із посиланням на члена парламенту Франка Джилетті, повідомив, що у першому кварталі наступного року Україна отримає від Франції шість винищувачів моделі Mirage 2000-
«Шість „міражів“ не переламають хід подій, але…»
— Будь-яка допомога у ситуації, коли Україні гостро бракує військової і зброї, важлива. Шість «міражів», ясна річ, не переламають хід подій на лінії бойового зіткнення, не змінять загальну картину. Але треба мати на увазі, що це тільки початок великої співпраці між Україною і Францією у наповненні Військово-повітряних сил України сучасною, з НАТОвськими стандартами авіаційною технікою, якою ми досі не володіли.
Нам передають літаки Mirage 2000-
Показово, що разом із «міражами» Україна отримає ремонтно-інструкторську базу. Таким є закон передачі французької військової техніки — разом зі зброєю у країну, з якою Франція вступила у співпрацю, приходить і матеріально-технічна підтримка. Так було з Хорватією, Грецією, багатьма країнами Азії. Так само буде і з Україною. Це велика співпраця!
— Нам ці літаки Франція дарує? Чи за них доведеться заплатити?
— Не гарне слово — «подарунок»… Йдеться про передачу, переміщення зброї на лінію бойового зіткнення із потенційним ворогом Європи. Це нинішнє протистояння є зрозумілим для європейців, першою чергою — для французів, тому і відбувається ця передача. Це дещо інше, ніж гуманітарний крок. Це — перенесення систем безпеки безпосередньо на лінію бойового зіткнення. Цей процес відбувається безкоштовно.
Українцям належить лише забезпечити пілотів. Літаки вже давно готові до передачі. Та й інфраструктурна база значною мірою готова прийняти «міражі» в Україні. Але проблема з льотчиками. Їх підготовка триває. Україна може запропонувати їх не так багато, бо їй самій вони зараз дуже потрібні. А недосвідчених пілотів не посилають на навчання. Ті, яких я бачив, закінчили військові виші не вчора… І це правильно — таким чином готують ще й потенційних інструкторів, які згодом зможуть навчати молодих колег. Так воно продуктивніше.
Відбувається найтриваліший, найскладніший період освоєння нової техніки. Він триватиме довго.
— Про яку загалом кількість «міражів» для України може йтися?
— Наскільки мені відомо, на кілька спеціальних підприємств у Франції надійшло на модернізацію 20 «міражів». Гадаю, у майбутньому може йтися про значно більшу їх кількість. Процес модернізації триває коротший час, ніж сама підготовка пілотів.
— Майже всі українці нині цікавляться зброєю, яка їх захищає. Скажіть, чим французькі «міражі» відрізняються від американських F-16? Можливо, вони мають якусь свою «родзинку»?
— Mirage 2000-
"Міражем", як і «Мерседесом», треба вміло керувати. Це дуже потужний літак! Хоча керувати F-16, за словами згаданого індійського пілота, простіше. Втім, для участі у бойових діях, на думку цього пілота, «міражі» надаються краще, ніж F-16. Нагадаю, згадана модель «міражів» брала участь у бойових діях Індії проти Пакистану…
«Родзинкою» французьких винищувачів є їхня висока маневреність і швидкість. Але спершу цими літаками треба добре навчитися управляти…
— А якщо французькі бойові літаки порівняти із російськими «мігами», «сушками»…
— «Міражі» швидше набирають швидкість, у них вища потужність. Головна відмінність — краща «начинка». Тільки США і Франція можуть повністю «начинити» винищувачі власним високотехнологічним обладнанням. Все позитивне, що було набуто у процесі експлуатації французьких винищувачів, буде на тих літаках, які отримає Україна. Це і локатори, і системи наведення, інтерактивний шолом пілота, система стеження за приладами, система уникнення ворожих ракет — все що, оберігає літак у бою, на «міражах буде значно сучаснішим, ніж на російських літаках. Отож, такий самий літак, який захищає небо Франції (не найслабшої держави у світі), захищатиме і Україну.