Львів не ґумовий
Каналізаційні мережі міста розраховані на 600 тисяч населення, а нині у Львові живе мільйон
Завдяки вимушеним переселенцям Львів сягнув мільйонної позначки населення. У Львові, за офіційною інформацією Львівської міської ради, нині стабільно мешкає 150 тисяч переселенців. У Ратуші кажуть, мікс людей зі східних, північних та південних регіонів країни неабияк змінив місто: є «плюси» та «мінуси».
Найбільш актуальне питання: чи витримає інфраструктура Львова мільйонне населення?
…Затори на дорогах, особливо в час пік, стали болючою темою для львів'ян, які мають авто. Ще більше загострилась проблема з паркуванням, особливо в центральній частині міста. Натомість у Львові відчутно пожвавилося будівництво. При цьому вартість квартир у новобудовах захмарна — від трьох тисяч доларів за метр квадратний до п’яти тисяч. Для порівняння, до широкомасштабного вторгнення рф метр квадратний у новобуді коштував максимум півтори тисячі доларів. Тоді будівництво велося значно повільнішими темпами, ніж зараз.
«Попит на квартири у новобудовах є серед багатих вимушених переселенців. Плюс вони ще мають хороші суми завдяки державній програмі компенсації за пошкоджене внаслідок війни житло, — каже для „ВЗ“ ріелторка Анастасія Городецька. — Місцеві значно менше купують житла у новобудах, ніж ВПО. Львів'яни переважно цікавляться житлом (як правило, однокімнатними квартирами) на вторинному ринку, зведеним у 2000-х роках».
Окрема тема — навантаження на підземні мережі водопостачання та каналізації. «Днями розмовляв з колишніми працівниками і директором „Львівводоканалу“, які в один голос сказали, що каналізаційні мережі Львова розраховані максимум на 600 тисяч населення, — розповів для „ВЗ“ громадський активіст, юрист Юрій Романчук. — Їхній прогноз — очисні споруди не справляються з мільйоном населення, і місто може потонути у відходах. Вулиці Наукова і Володимира Великого будуть плавати, як вулиця Сахарова, бо стоять на плавунах. Усі дренажні води сходили у штучні водойми у Сокільниках. Тепер там все забудовують і дренажі переривають. Така ж ситуація на Богдана Хмельницького, Чорновола (біля ТЦ „Спартак“). Усі штучні водойми осушують і забудовують. А коли рясні дощі, місто пливе».
«У радянські часи інженери та архітектори розраховували навантаження для спальних районів (Сихова, вулиць Наукової та Володимира Великого), — каже для „ВЗ“ інженер-будівельник Дмитро Клосович. — Там прокладено дороги по дві смуги в один бік, і каналізаційні мережі потужніші, ніж, наприклад, у центрі. Така кількість населення дає велике навантаження на інфраструктуру — дороги, каналізацію, парки. Львів не ґумовий. У мерії не думають, щоб було більше парків, озер, садків, шкіл, парковок, ширших доріг. Їхня мета — забудувати кожен вільний сантиметр у місті, що збільшує навантаження на інфраструктуру. Будівельний ринок у Львові за кілька років обвалиться і, очевидно, 30% новобудов стоятимуть порожніми. Бо поруч з новобудами немає ні садочків, ні шкіл, ні доріг, ні парковок…».
«Місто ще має резерв, аби прийняти людей з регіонів, охоплених війною, — заявив на своїй сторінці у Фейсбуці міський голова Львова Андрій Садовий. — Через Львів свого часу пройшло більше п’яти мільйонів людей. Були дні, коли одночасно жило два мільйони».
У коментарі для «ВЗ» мер Львова сказав, що не потрібно зациклюватися на питанні, чи впорається інфраструктура міста. «Якщо зараз мешкає 150 тисяч переселенців, то з часом кількість людей, які мали би бажання і потребу жити у Львові, буде зростати, — каже Андрій Садовий. — Потрібно модернізувати нашу інфраструктуру. Але це фактично неможливо робити у час війни. Бюджетні кошти максимально використовуємо для підтримки ЗСУ. Однак треба бути інноваційними. Пригадуєте дискусії напередодні реконструкції вулиці Пекарської? Ми мали її звузити, зробити одну смугу, прокласти якісну інфраструктуру для велосипедистів та пішоходів. 95% людей говорили, що це буде катастрофа, зупинка руху… А що вийшло? Швидкість руху зросла у п’ять разів. Усі задоволені: є де запаркувати авто. Новітні підходи та розуміння реалій часу дають результат».
Андрій Садовий визнав, що у Львові є проблеми з паркуванням, які будуть лише поглиблюватися. «Якщо з часом більше коштів зможемо інвестувати в громадський транспорт, і він буде бездоганним, люди будуть пересідати на нього, — каже пан Садовий. — Один автобус вміщує людей, які пересуваються 60−70 автівками. У світі такі речі продумані. Електронний квиток у Львові дав позитив, ми фактично вийшли на розуміння реальних обсягів пасажиропотоку».