Керувати Палацом мистецтв Левку Ваньковичу «комфортно»?
Унаслідок скандального конкурсу обласна влада протягнула «свого» кандидата на посаду гендиректора комунального закладу
Чомусь так стається, що Львівський палац мистецтв в усі часи опиняється в епіцентрі того чи іншого скандалу. Здебільшого пристрасті вирують довкола кандидатури на посаду генерального директора цього комунального закладу. І в усі часи, за будь-якої влади вона завжди протягувала на посаду гендиректора «свого» кандидата…
Нагадаємо, після того, як попередній гендиректор Юрій Візняк з невідомих причин склав свої повноваження (офіційно — через закінчення п’ятирічного контракту), Львівська обласна рада проштовхнула на посаду керівника Палацу мистецтв свого висуванця — Левка Ваньковича. Він не мав трирічного стажу роботи у сфері культури, що було базовою вимогою для всіх учасників конкурсу на посаду керівника Палацу. Та, попри це, Ваньковича допустили до конкурсу.
Інші кандидати (Ярослав Бринь, Катерина Кеньо та Олександр Лабецький) цій та іншим вимогам законодавства відповідали. Чому б не обрати з них? Нинішня ситуація з «обранням» Левка Ваньковича за рівнем волюнтаризму перевершила усі попередні прецеденти… Як наслідок, уже на другому засіданні конкурсної комісії троє претендентів (Кеньо, Лабецький і Бринь) подали заяви про зняття з конкурсу. Лабецький і Кеньо також подали позови до суду, аби спростувати рішення комісії про допуск Ваньковича до другого туру конкурсу. І на довершення саму конкурсну комісію покинули четверо з дев’яти членів комісії…
Але це ні на що не вплинуло — конкурсна комісія ухвалила рішення визнати переможцем конкурсу Левка Ваньковича та рекомендувати Управлінню майном спільної власності Львівської облради укласти з ним контракт на п’ять років.
Як розповів тоді «ВЗ» депутат ЛОР Святослав Шеремета (один із опозиційних членів комісії, який склав із себе повноваження), відбулося грубе порушення законодавства. Комісія з п’яти членів не мала права проводити засідання: не було кворуму, мало бути щонайменше шість членів комісії. П’ять членів не мали юридичних підстав голосувати за кадрове рішення. Це питання буде розглядатися на найближчій сесії Львівської облради, де йому буде надано відповідну оцінку.
«Блокпост» під кабінетом чиновника
Чи комфортно буде тепер Левку Ваньковичу працювати гендиректором Палацу мистецтв? Іще до конкурсу колектив Палацу на своїх зборах висловився на підтримку Олександра Лабецького на посаду гендиректора. А після першого туру конкурсу пішли критичні статті у ЗМІ, не менш критичні заяви народних депутатів, громадськості… Аби отримати відповідь на запитання щодо «комфортної» роботи, журналістка «ВЗ» телефонувала до Левка Ваньковича, але він не брав слухавки. Довелося «фізично» піти до Палацу мистецтв, аби порозмовляти з паном гендиректором.
Але зробити це виявилося нелегко. Секретарка у приймальні сказала, що пан Ванькович зараз дуже зайнятий, і з ним треба було домовлятися попередньо… Але ж конкурс завершився лише у п’ятницю, тому домовитися протягом кінця п’ятниці, а також у суботу і неділю, виявилося би неабияким квестом! Легше було прийти у понеділок зранку.
Як з’ясувалося, пан Ванькович саме в той час мав конфіденційну розмову з головою правління ЛОО Національної спілки художників України Ігорем Гавришкевичем. До речі, і у пана Гавришкевича я також хотіла взяти коментар. Хотіла почекати у приймальні, але секретарка наполегливо попросила мене чекати поза її межами. Довелося шукати якийсь стілець і влаштовувати «блокпост» у коридорі навпроти кабінету гендиректора…
Такого у своїй журналістській практиці, та й у практиці колег, не пригадую. Та ось нарешті з кабінету вийшов Ігор Гавришкевич, який люб’язно погодився дати коментарі. Під час нашої розмови з приймальні вийшла секретарка, зачинила своїм ключем двері (а відповідно, і свого шефа всередині!) і кудись пішла.
«Сама процедура відбулася недемократично»
«Як оцінюєте конкурс на посаду гендиректора Палацу?» — запитала я Ігоря Гавришкевича.
«Виникає багато запитань: якщо четверо членів оголосили, що вони вибувають з комісії, то треба було на це звернути увагу, бо виходить, що комісія була не в повному складі, — розповів пан Ігор. — Згідно з рекомендаціями, комісія повинна мати не менше шести членів. Чи був кворум? Питання… Треба було не поспішати, звернути увагу на пропозиції перенести засідання комісії. Керівник у Палаці, звичайно, потрібний. Не кажу, що кандидатура того, за кого проголосували — найгірша чи найкраща. Я про саму процедуру, яка відбулася недемократично. Не треба боятися розмовляти з тим, хто в опозиції. Навіть якщо би конкурс перенесли, щось за цей час врегульовували — цього не треба боятися. Просто треба розглядати питання, не зважаючи на політичні моменти. Бо які би не були політичні протистояння, якщо це політичні сили одного політичного полюсу, тобто правого, а не лівого, то вони між собою мають порозумітися, тим більше у час війни. Якщо цього не було, значить, були якісь причини, які їх ще більше розколюють. А цього у час війни не повинно бути! І над цим має думати керівництво».
Порозмовлявши з паном Гавришкевичем, я залишилася чекати під дверима пана Ваньковича. Нарешті і він вийшов з кабінету. Але навідріз відмовився приділити хоча б кілька хвилин відповіді на запитання «Високого Замку». «Я зараз працюю з документами і не маю часу з вами спілкуватися. Напишіть мені запитання і перешліть, і я ввечері вам на них відповім», — холодно відповів Левко Ванькович.
— Пане Левку, а вам комфортно працювати в таких умовах? Адже і колектив висловився не за вас, і конкурс, де ви перемогли, відбувся у незаконний спосіб?
— Мені комфортно працювати! А от вам, бачу, некомфортно працювати, раз ви не могли домовитися попередньо, — прочитав він мені нотацію, зачинив двері на ключ і пішов.
Запитання я написала пану Ваньковичу на Вайбер. Але ні того дня ввечері, як обіцяв, ні наступного зранку відповіді на них не отримала.