Вікна, брами, балкони…
На яких умовах мерія допоможе містянам із ремонтом і реставрацією?
Від початку вересня у Львові стартує збір заявок від мешканців на реставрацію історичних вікон і брам. Це традиційна програма співфінансування міськради.
70% вартості робіт з відновлення брам будуть оплачені з міського бюджету, 30% - за рахунок мешканців. За відновлення вікон 60% сплатить місто, 40% - мешканці. А при заміні пластикових вікон на дерев’яні - 50 на 50.
Як розповів «ВЗ» директор ЛКП «Бюро спадщини» Павло Богайчик, програма співфінансування з оновлення історичних вікон і брам діє з 2018 року Відтоді у Львові відреставрували 180 брам, 150 вікон і балконних дверей.
«Із 1 вересня охочі відновити вікна та брами можуть подати заявку, якщо їхній будинок розташований у межах історичного ареалу міста, а його вік — не менш ніж 80 років, — пояснив чиновник. — Заявки треба подавати через Центри надання адміністративних послуг до 15 вересня. Цьогоріч доповнюємо перелік новими заявками на реставрацію, які будемо опрацьовувати у найближчі роки».
Тим часом у Ратуші вирішили допомогти мешканцям відновити балкони, які у місті «тріщать по швах»… Нагадаємо, 13 серпня в історичному будинку на вулиці Під Дубом (біля ТЦ «Форум») обвалився балкон разом із чоловіком. Від травм, не сумісних із життям, 42-річний львів'янин помер у лікарні.
На сесії ЛМР вперше ухвалено документ, який дозволяє власникам будинків, які не є пам’ятками архітектури, подавати заявки на ремонт балкона. Умова — 80% готове оплатити місто, 20% залишиться за мешканцем (раніше таке співфінансування працювало лише для об'єктів історичної спадщини). Кошторис із бюджету на ремонт балконів — два мільйони гривень, їх обіцяють ремонтувати з наступного року. Загалом у Львові 380 тисяч балконів.
Заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Ірина Маруняк повідомила, що балкон входить до технічного паспорта квартири, тому мешканці відповідають за його стан. Зараз у кожному районі Львова створено робочі групи, які проводять обстеження балконів. Обстеження має бути проведено до жовтня. Будуть складені відповідні акти: скільки балконів у хорошому стані, скільки — у задовільному, а скільки потребують ремонту.
«Спочатку балкон обстежує комісія за участі представника управляючої компанії чи ОСББ, представника району, — каже Ірина Маруняк. — Проводять огляд плити, перил балкона й визначають стан. Коли комісія бачить, що балкон у поганому стані, то дає припис, що мешканець повинен привести його до належного стану, щоб запобігти травматизму. Далі необхідно замовити експертний висновок у спеціалізованої організації, яка дасть належну оцінку стану балкона. Якщо цей висновок підтвердить аварійність, необхідно збирати відповідний пакет документів і подаватися на участь у програмі співфінансування».