«Тестування оплати за проїзд: 2017 року оплатили „айфон“, а 2023-го тестують функціонал Nокіа»
До 30 червня на трьох автобусних маршрутах тестують безготівкову cистему оплати за проїзд. Ні, це не обіцяний електронний квиток…
Від 5 червня на трьох автобусних маршрутах міста запрацює безготівкова система оплати проїзду. Пасажири автобусів 1-А, 3-А і 10 зможуть обрати для себе зручний спосіб оплати: банківською карткою, телефоном або готівкою у водія, який зобов’язаний видати квиток. Тестуватимуть систему до 30 червня.
Як розповів начальник управління транспорту департаменту міської мобільності й вуличної інфраструктури Львівської міської ради Орест Олеськів, транспортні засоби, які беруть участь в експерименті, обладнані валідаторами й принтерами (для друку разового квитка у водія). Оплата готівкою у водія — виключно під час зупинки транспортного засобу. Ціна проїзду незмінна й для електронної оплати, і для квитка, придбаного за готівку — 15 гривень. У салонах автобусів, де тестують систему оплати, працюють контролери. Наразі не штрафують «зайців», а лише вчать, як правильно оплатити проїзд.
Засновник ГО «За якісний транспорт», експерт з питань транспорту Святослав Товстига вважає, що тестування безготівкової системи — профанація роботи щодо запровадження електронного квитка (е-квитка). Тобто це далеко не та система, яку обіцяли чиновники кілька років тому. Зокрема, немає мобільного додатку, за допомогою якого можна оплатити проїзд, немає місячних і річних абонементів… «Тестування автоматизованої системи оплати проїзду у Львові можна описати так: замовили й оплатили 2017 року „айфон“, а тестують 2023-го функціонал Nokia 3310», — написав експерт на своїй сторінці у Фейсбуці.
У коментарі для «ВЗ» Товстига пояснив, що нинішнє тестування системи — одна зі складових е-квитка, його найнижча ланка. Це не означає, що проєкт повністю провалений. За найбільш оптимістичними прогнозами, е-квиток у повноцінному режимі запрацює з 2024 року.
Головний мінус теперішньої оплати за проїзд, на думку експерта, — водії зривають графік руху, бо багато часу витрачають на друк квитка, який купують за готівку… Левова частка пасажирів оплачує за старою схемою, готівка зі салонів не зникла. Аби пасажири оплачували банківською карткою, варто було б запровадити диференційований тариф, наприклад, готівкою — 15 гривень, а карткою — 10 грн.