Ліжка для ковідних хворих закінчаться за два тижні! А у влади в пріоритеті – «Велике будівництво»…
Іноді просто тішишся, наскільки позитивними, інформаційно-змістовними і подекуди навіть райдужними є ФБ-сторінки нашої влади!
Наприклад, акаунт голови ЛОДА Максима Козицького. Один із останніх дописів — розмова про розвиток дорожньої інфраструктури Львівщини у 2021 році в рамках програми президента «Велике будівництво».
Очільник області повідомляє: «Щодо доріг державного значення у нас є амбітний план — відремонтувати понад 350 км! На ремонт доріг місцевого значення з державного та обласного бюджетів цього року передбачено майже 1,3 млрд грн (з обласного бюджету — майже 104 млн грн). За ці кошти маємо намір полагодити понад 120 км автошляхів». Пост великий, із детальним переліком доріг. Під постом — традиційні схвальні коментарі дрібніших чиновників і традиційні критичні зауваження пересічних жителів області, які «на власній шкурі» відчувають «принади» не ремонтованих доріг. Тих доріг, яких немає у списках «Великого будівництва». Один дописувач навіть розмістив відео дороги Турка-Лопушанка, де яма на ямі.
«Дорожній допис» Максима Козицького виглядає, м’яко кажучи, дивним на тлі катастрофи з ковідною пандемією, яку маємо на Львівщині. Ось куди треба спрямовувати всі кошти й енергію. Ось що має бути пріоритетом! Лікування хворих на ковід, пошуки коштів на доплати медикам, на організацію вакцинації! Адже Львівщина — у «червоній» зоні епідемічної небезпеки та лідер за кількістю нових хворих! На своєму брифінгу 30 березня міський голова Львова Андрій Садовий повідомив, що за умови збереження динаміки госпіталізації останніх семи днів місця для ковідних хворих у львівських лікарнях закінчаться за два тижні. За останній час кількість госпіталізованих львів’ян зросла вдвічі. Наразі зайняті 1017 ліжок із 1400 наявних, тобто 73%. Керівник департаменту охорони здоров'я ЛОДА Орест Чемерис на брифінгу повідомив, що декілька днів поспіль число госпіталізованих по області перевищувало 300 осіб. Середній показник госпіталізованих на 100 тисяч населення становить 75 осіб — за норми 60. «Ми перевищуємо усі показники, які є індикаторами для певного рівня небезпеки», — сказав Орест Чемерис.
Звичайно, дороги на Львівщині — болюча тема. Ніхто не любить їздити поганими дорогами. Але з нинішньою пандемічною ситуацією недалеко до того, що, як «чорно» жартують українці, по нових дорогах возитимуть труни з померлими від ковіду…
«Будь-що, що робить влада, повинно мати чіткий людиновимірний показник, — вважає член ГО «Народна дія Львів», кандидат економічних наук Олеся Дацко. — Якщо будуємо дороги, має бути чітко розраховано, життя скількох людей це покращить — коли і в який спосіб. Як можна з «ковідного фонду» фінансувати будівництво доріг?! Оголошення пандемії, фактично введення надзвичайного стану, дає владі можливість використовувати бюджетні кошти без конкурентних тендерних закупівель. Нещодавно президент Зеленський заявив, що ніякого спеціального «ковідного фонду» не існувало. Водночас уряд на своїй сторінці звітує про використання «ковідного фонду». Права рука не знає, що робить ліва? Згідно зі звітом уряду, використання коштів цього фонду — 85%. З нього на медицину йде менше ніж 30%. Що приховують під «ковідним фондом»? Схема відома ще зі Стародавнього Риму. Юлій Цезар казав: «Найбільше можна вкрасти на війні і на дорогах».
Зараз, долаючи ковід бюджетним коштом, ми повинні в першу чергу дати людям можливість вижити та зберегти економічний базис розвитку економіки. Не вважаю, що будівництво доріг є порятунком для цього. Найбільша проблема у діях влади, — і державної, і місцевої — вона ніколи не обґрунтовує своїх кроків. Хоча, за законом, коли виділяються кошти, має бути програма, і там мають бути вказані показники ефективності. Кожен паспорт бюджетної програми містить такі показники, як витрати, якість, ефективність. Ефективність — це як покращиться життя людей шляхом реалізації цієї програми. Так от, у нас ці всі показники — не людиновимірні. Тобто влада не обґрунтовує, яка людям буде користь від впровадження цієї програми. І це моральна катастрофа, коли влада не пояснює, чому витрачаються кошти саме на дороги, а не на медицину.
Щоб приховати реальну катастрофу в медицині, влада не дає статистики на Держстаті. На офіційному сайті Держстату остання статистика — за 2017 рік. А коли реально спілкуєшся з людьми, волосся стає дибки.
Там, де влада не могла ліквідувати лікарні своїм прямим розпорядженням, щоб люди не протестували, затіяла фіктивні, як на мою думку, судові процеси стосовно власності на лікарні. Зараз у Львівській області маємо до десяти лікарень, за які судяться міська і обласна влади. Поки вони судяться, лікарні не працюють. І це спланована диверсія проти санітарної безпеки населення, як на мене. Є поняття санітарної безпеки людей, де знову ж таки мають бути людиновимірні показники. В Україні — епідемія туберкульозу, на ВІЛ/СНІД хворіє близько пів мільйона населення, катастрофічна інвалідизація населення. І на цьому тлі влада розповідає, що вона робить реформу системи охорони здоров’я, просто тупо закриваючи лікарні.
У Великому Любені стоїть величезний санаторій, який належить обласній лікарні. Питання: чим займається Львівська ОДА, крім продажів лікарень? Торік ми допомагали батькам воювати за дитячий психоневрологічний диспансер на вул. Драгоманова. Але його дуже швиденько продали. І це не один такий приклад… Де тут логіка?".