Така красуня, просто «Мрія»!
21 грудня 1988 року, на аеродромі антоновського КБ у Гостомелі біля Києва екіпаж на чолі з шеф-пілотом фірми Олександром Галуненком (нині Героєм України) уперше підняв у небо цей унікальний і дотепер найбільший у світі літак
У цю красуню не можна не закохатися, нею неможливо не зачудуватися. Витончені лінії, вишукані риси, досконалі пропорції, елегантна постава. Нині вона — найвідоміша у світі наша співвітчизниця. Коли прибуває в будь-яке місто планети, тисячі людей сходяться-з'їжджаються, аби глянути на неї, захоплено помилуватися. Ця українка може зробити те, що не вдається нікому, — не лише вмитися на світанку ранковими росами, а й ополудні у височині скупатися у веселці. Це й про неї Івасюкова і Братунева «Пісня про тебе» — «ти підносишся дивом всіх див!».
Створили її не хвилі морські, не сили небесні, а люди земні, кращі уми конструкторських бюро України — Київського авіабудівного імені Олега Антонова і Запорізького моторобудівного імені Олександра Івченка. Це — «Мрія» Ан-225. У неї ювілей: 30 років тому, 21 грудня 1988 року, на аеродромі антоновського КБ у Гостомелі біля Києва екіпаж на чолі з шеф-пілотом фірми Олександром Галуненком (нині Героєм України) уперше підняв у небо цей унікальнийі дотепер найбільший у світі літак.
Задум його виник ще за життя генерального конструктора КБ академіка Олега Антонова (відійшов у засвіти у 1984 році). Здійнявши на крило щойно створений гігант, починав думати про ще більший і досконаліший. Ідею втілили під керівництвом наступника Антонова на посту генерального Петра Балабуєва. Антоновці люблять давати своїм творінням імена. Легендарний Ан-2 — «Анничка», найменший у цій великій родині пасажирський Ан-14 — «Бджілка», найбільший у світі у 1960−70-х турбогвинтовий Ан-22 — «Антей», ще більший Ан-124 — «Руслан». У 1988-му, коли ще існував СРСР з його повальною русифікацією і правила компартія, нарекли Ан-225 не «Мечтой», а по-українськи — «Мрією».
Треба мобілізувати всю свою уяву, щоби спроектувати на реальність її «параметри»: довжина — 84 метри, висота — 18,1, розмах крил — 88,4 метра. Діаметр кожного із шести турбореактивних двигунів виробництва запорізької «Мотор-Січі» такий, що там може прогулятися людина. Баки можуть вмістити до 370 тонн пального — уявіть вервечку навіть не п’яти-, а 30-тонних автоцистерн, щоб заправити Ан-225! Рекорд піднятих у небо вантажів — 250 тонн. На рахунку українського дива 240 світових досягнень, внесених у Книгу рекордів Гіннесса.
На борту є все обладнання, необхідне для завантаження, надійної і правильної фіксації і розвантаження вантажів. На одному з «поверхів» — каюти зі спальними місцями для екіпажу, всі вигоди і кухня. Просто небесний готель, також єдиний у світі. Басейну, правда, немає, зате всередині можна спокійно розмістити і підняти за хмари цілу автостоянку.
Улітку цього року «Мрія» з екіпажем нинішнього шеф-пілота фірми Дмитра Антонова (однофамільця видатного авіаконструктора) виконала чергову унікальну місію — за 12 рейсів перевезла з чилійського міста-порту Ініке через Анди у Болівію дванадцять 160-тонних агрегатів для тамтешньої електростанції.
Кажуть, мрія — це щось ефемерне, фантастичне. Та ось же вона, наша «Мрія» — цілком реальна! З ювілеєм тебе, красо і гордосте України!