Передплатити

Побічні ефекти вакцини Pfizer стривожили експертів FDA

Управління з контролю за продуктами і ліками США проводить розслідування близько п’яти випадків алергічних реакцій у людей, яким зробили щеплення вакциною від COVID-19 виробництва компанії Pfizer Inc і BioNTech


Про це розповів директор Центру оцінки та дослідження біопрепаратів FDA Пітер Маркс, повідомляє Голос Америки.

Маркс зазначив, що у FDA не мають впевненості, що саме викликає алергію. Він допустив, що причиною може бути речовина під назвою поліетилен гліколь, яке виробляють Pfizer і BioNTech і яке присутнє у вакцинах.

Повідомляється, що реакція, яка спостерігалася у декількох людей, може бути більш поширеною, ніж вважалося раніше.

«Ми тісно співпрацюємо з Центрами з контролю і профілактики захворювань, і ми також тісно співпрацюємо з колегами з Великої Британії, які повідомили про алергічну реакцію. Я думаю, що ми будемо розглядати всі доступні дані щодо кожної із цих реакцій, щоб визначити точно, що сталося. Ми постараємося зрозуміти, який з компонентів вакцини міг спровокувати їх виникнення», — сказав Маркс.

Читайте також: Вакцинуватися від коронавірусу потрібно не всім: лікар зробив несподівану заяву

Як повідомляє The Washington Post, в FDA зауважили, що, незважаючи на рідкісні повідомлення про алергію, вакцина повинна використовуватися без будь-яких нових обмежень.

Видання зазначає, що три випадки анафілаксії (два у Британії і один в США) можуть стати проблемою для влади, «яка прагне добитися сприйняття вакцини громадськістю».

Водночас Управління акцентує увагу на вже наявну вимогу, аби медустанови, які роблять щеплення, були готові негайно надати допомогу людині в разі гострої алергічної реакції на вакцину.

Також відомство заявляє, що американці з алергіями не перебувають в групі ризику. І тільки люди, в історії хвороби яких є гострі алергічні реакції на інші вакцини або на інгредієнти цієї конкретної вакцини, повинні уникати щеплення.

Анафілаксія є алергічною реакцією, яка досягає піку протягом декількох хвилин і характеризується порушенням дихання, падінням артеріального тиску і може призвести до анафілактичного шоку і смерті.