З китайських продуктів імпортуємо лише часник
Чи може паніка довкола коронавірусу вплинути на ціни в Україні?
«Прийшло моє замовлення з „Аліекспресу“. Як думаєте, варто його забирати з пошти? Чи може бути вірус на посилці», — таке обговорення в одній зі спільнот у FB зібрало кілька сотень коментарів. Більшість сходиться на тому, що посилки, які уже прийшли, можна забрати, оскільки їх, очевидно, відправили з Китаю ще до того, як розгулявся вірус, однак наразі замовлень краще не робити. Утім, особисті замовлення — це одне, зовсім інша річ — скорочення імпорту з Піднебесної. Адже на сьогодні частка продукції Китаю в українському імпорті — понад 15%. Деякі країни, наприклад, Вірменія, Азербайджан та Росія, ввели тимчасову заборону на імпорт продуктів з Китаю. Відтак ціни там уже поповзли вгору.
В Україні наразі обмежень на ввезення продуктів з Китаю немає. Однак навіть якби були, жодного впливу на ціни це не матиме, вважає представник інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак. «Україна не імпортує майже нічого з продуктів з Китаю. Найбільша позиція серед свіжих продуктів — це часник, але й там обсяги мізерні стосовно внутрішнього ринку. З переробки — Україна імпортує тільки концентрат яблучного соку. Але щодо нього заборон немає і не може бути, — каже Андрій Ярмак. — Для України Китай — це великий ринок збуту. Якщо вони зменшать імпорт, це буде неприємністю для наших експортерів зернових та соняшникової олії».
З того, що Україна купує з Китаю, — на першому місці електроніка та обладнання. На другому — пластик. На третьому місці — взуття. Фактично кожна друга пара взуття, яку продають в Україні, та кожен третій предмет одягу — привезені саме з Китаю. Майже половина іграшок — також звідти. Утім, наразі немає жодних доказів того, що коронавірус може «жити» на товарах, привезених з Китаю, особливо з огляду на чималий термін доставки вантажів.
А тим часом…
Від епідемії коронавірусу може постраждати бренд пива Соrona. За даними Google Trends, починаючи з двадцятих чисел січня у США почала зростати кількість пошукових запитів, у яких користувачі намагались з’ясувати, чи є зв’язок між популярним пивом та коронавірусом. Такий же зв’язок припускають і користувачі з Австралії. Цікаво, що у неангломовних країнах до версії вірусу в пляшці пива ставляться не інакше як до жарту. Утім, чимало мемів на тему пива Соrona та коронавірусу можуть бути запущені з подачі компаній-конкурентів. У США також почали падати продажі бананів, через припущення, що вони можуть бути носіями смертоносного вірусу. І це при тому, що Китай не є постачальником бананів.