Передплата 2024 ВЗ

З китайських продуктів імпортуємо лише часник

Чи може паніка довкола коронавірусу вплинути на ціни в Україні?

«Прийшло моє замовлення з „Аліекспресу“. Як думаєте, варто його забирати з пошти? Чи може бути вірус на по­силці», — таке обговорення в одній зі спільнот у FB зібрало кілька сотень коментарів. Більшість сходиться на тому, що посилки, які уже прийшли, можна забрати, оскільки їх, очевидно, відправили з Ки­таю ще до того, як розгулявся вірус, однак наразі замовлень краще не робити. Утім, осо­бисті замовлення — це одне, зовсім інша річ — скорочення імпорту з Піднебесної. Адже на сьогодні частка продук­ції Китаю в українському імпорті — понад 15%. Деякі країни, наприклад, Вірменія, Азербайджан та Росія, ввели тимчасову заборону на імпорт продуктів з Китаю. Відтак ціни там уже поповзли вгору.

В Україні наразі обмежень на ввезення продуктів з Китаю немає. Однак на­віть якби були, жодного впли­ву на ціни це не матиме, вважає представник інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської орга­нізації ООН (ФАО) Андрій Яр­мак. «Україна не імпортує май­же нічого з продуктів з Китаю. Найбільша позиція серед свіжих продуктів — це часник, але й там обсяги мізерні стосовно вну­трішнього ринку. З переробки — Україна імпортує тільки концен­трат яблучного соку. Але щодо нього заборон немає і не може бути, — каже Андрій Ярмак. — Для України Китай — це великий ринок збуту. Якщо вони змен­шать імпорт, це буде неприєм­ністю для наших експортерів зернових та соняшникової олії».

З того, що Україна купує з Ки­таю, — на першому місці елек­троніка та обладнання. На друго­му — пластик. На третьому місці — взуття. Фактично кожна друга пара взуття, яку продають в Україні, та кожен третій предмет одягу — привезені саме з Китаю. Май­же половина іграшок — також звід­ти. Утім, наразі немає жодних до­казів того, що коронавірус може «жити» на товарах, привезених з Китаю, особливо з огляду на чи­малий термін доставки вантажів.

А тим часом…

Від епідемії коронавірусу може постраждати бренд пива Соrona. За даними Google Trends, почи­наючи з двадцятих чисел січня у США почала зростати кількість пошукових запитів, у яких ко­ристувачі намагались з’ясувати, чи є зв’язок між популярним пи­вом та коронавірусом. Такий же зв’язок припускають і користу­вачі з Австралії. Цікаво, що у не­англомовних країнах до версії ві­русу в пляшці пива ставляться не інакше як до жарту. Утім, чимало мемів на тему пива Соrona та ко­ронавірусу можуть бути запуще­ні з подачі компаній-конкурентів. У США також почали падати про­дажі бананів, через припущен­ня, що вони можуть бути носія­ми смертоносного вірусу. І це при тому, що Китай не є постачальни­ком бананів.

Схожі новини