Через приїзд посла США Тернополем знову закурсували маршрутки

У Тернопіль приїхала Марі Йовановіч, аби відкрити перший в області McDonald’s.

Після того, як представники громади Тернополя разом із жителями сусідніх сіл провели масові акції протесту проти найвищого в Україні підняття цін на проїзд у громадському транспорті, міська влада повернула минулі тарифи.

Однак уже тоді з уст градоначальника Тернополя Сергія Надала пролунали «застереження», що це може не сподобатися перевізникам і вони теж вдадуться до страйку. Зрештою, так і сталося. З понеділка приватні перевізники не випустили своїх автобусів на маршрути і їхній демарш здавався необмеженим у часі.

Уже традиційно для таких ситуацій у Тернополі не стало міського голови або Надал, теж типово для нього, зробив вигляд, що у відрядженні. Однак несподівано у вівторок увечері начальник управління транспорту Тернопільської міської ради Ігор Мединський через ЗМІ поінформував про відновлення пасажироперевезень приватними операторами. І вже зранку 7 листопада Тернополем знову закурсували маршрутки.

Що спонукало приватних тернопільських перевізників раптово зупинити демарш? Невже вони прислухалися до голосу громади, чи ними керували якісь благі міркування, чи зробили це з нагоди свята Дмитра, чи, зрештою, з ними у цьому плані ефективно попрацювала влада? Мабуть, жодне з цих припущень не має підґрунтя.

По-перше, вони відновили свою роботу лише до наступної середи, коли відбудеться чергове засідання міськвиконкому. І саме тоді вони знову черговим страйком вимагатимуть усе того ж підвищення тарифів. Причина — дуже елементарна й вона яскраво продемонструвала те, що місцева влада таки має вплив на приватних перевізників, а ті, у свою чергу, неабияк прислухаються до мерії.

До Тернополя на відкриття першого в цьому обласному центрі і краї закладу «McDonald's» приїхала посол США в Україні Марі Йованович і генеральний директор представництва у нашій державі цієї всесвітньовідомої фірми Гжегож Хмелярський. Як би виглядав в їхніх очах Сергій Надал? Уся команда нинішнього міського голови Тернополя уже зганьбилася би не лише на всю свою країну, а й — весь світ.

Чи легко було Надалу з Мединським домовитися про це з перевізниками? А з ким домовлятися, коли до майже третини приватних маршруток у Тернополі має стосунок усе той же начальник міського управління транспорту? До роботи в місцевому самоврядуванні Тернополя Ігор Мединський на межі дев’яностих-двотисячних займався саме цим видом бізнесу і навіть очолював місцеву спілку автоперевізників, чиї інтереси він і лобіював перед міськрадою. Цей чинник, а також те, що Сергій Надал відверто нехтує вимогами громади звільнити з посади чиновника з яскраво вираженим конфліктом інтересів, себто корупційною складовою, свідчить що й міський голова зацікавлений у нині існуючому стані речей в транспортній галузі Тернополя.

Що очікувати від наступної середи, то вона сама й продемонструє. Оскільки аналогічна ситуація кимось уже проектується у Львові і ймовірно виникнуть аналогічні «потуги» в інших містах, то від вирішення проблеми пасажироперевезень у Тернополі залежить майбутнє цієї галузі в усій державі. Як це буде зроблено — невідомо, однак з впевненістю можна сказати, що громада не дасть собі плюнути обличчя.