Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Апетити» перевізників: або проїзд по 9 гривень, або маршрутки лише до 20:00

З 1 грудня проїзд у львівських маршрутках може коштувати 9 гривень. А з 1 січня 2019 року — можливе запровадження у місті Лева монетизації пільг (пасажирам пільгових категорій виділяють на картку спеціальну суму для оплати проїзду, натомість пільги відміняються).

З таким проханням власники маршрутів Львова звернулися до управління транспорту Львівської міської ради. Кажуть, бензин подорожчав, водії тікають на роботу до Польщі — треба брати більшу плату за проїзд. Перевізники виставили мерії ультиматум: або проїзд буде коштувати 9 гривень, або після 1 грудня маршрутки будуть їздити лише до 20-ї години.

«За останні два місяці вартість дизельного пального виросла на майже 25% і сьогодні становить 32 грн. за літр. Якщо автобус не буде заробляти на дизельне пальне, то він не буде їздити, — сказав на брифінгу голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка. — Ми повинні щось робити, щоб автобуси не стали, бо зараз — на межі виживання. Якщо мерія погодить нам вищий тариф, автопарк суттєво оновиться».

За словами Івана Велійки, економічно обґрунтований тариф — 9 гривень, але на перших етапах цілком готові возити пасажирів і по 7 грн. (за умови, якщо місто з 1 січня 2019 року запровадить монетизацію пільг або відшкодує за пільгові перевезення).

Телефоную по коментар до в.о. начальника управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Олега Партики. Чиновник сказав, що наразі не має що коментувати на тему підняття цін на проїзд у львівських маршрутках…

«Я категорично проти підняття тарифу до 9 гривень! Крапка! — сказав у коментарі для „ВЗ“ міський голова Львова Андрій Садовий. — Будемо збільшувати кількість автобусів і робити усе можливе, щоб львів’яни мали якісний транспорт і комфорт. Шантажі перевізників мають припинитися! А припиняться вони лише тоді, коли місто буде контролювати усі перевезення. Ми до того йдемо».

Яка ситуація з тарифом в інших західноукраїнських містах України? З 1 листопада у Тернополі проїзд подорожчав з п’яти до дев’яти гривень. Місцеві мешканці вийшли на вулиці на протести… Кажуть, ціна не відповідає сервісу, і що бензин не подорожчав аж на половину. У понеділок, 5 листопада 2018 року громадські активісти Тернополя добилися свого. Міська влада пообіцяла повернути проїзд у маршрутках по 5 гривень, але застерегла — громадський транспорт може зупинитися. Але тернополяни вдруге вийшли на пікет, вимагають звільнення начальника управління транспорту, комунікацій та зв’язку Тернопільської міської ради Ігоря Мединського. Кажуть, саме цей чиновник допустив «драконівський тариф», бо у цьому питанні має свій інтерес (начебто, володіє часткою у бізнесі перевезень, має свої маршрути).

«Зробив помилку — прошу звільнися. Такі люди не повинні обіймати посаду керівника управління транспорту, заробітна плата якого десятки тисяч», — зазначила тернопільська активістка Юлія Мамчак.

В Івано-Франківську наразі не говорять про подорожчання. Тут проїзд коштує 5 гривень, а після 20-ї — 6 гривень. У Луцьку за проїзд платять 5 гривень (нещодавно перевізники говорили про підвищення до 8 гривень, але наразі питання не порушують). В Ужгороді проїзд теж коштує 5 гривень. Такий тариф існує віднедавна, кілька років поспіль там платили за проїзд 4 гривні.

Коментар для «ВЗ»

Святослав ТОВСТИГА, керівник громадської організації «За якісний транспорт»

Ще торік виконавчий комітет Львівської міської ради ухвалив рішення про вивчення пасажиропотоку у місті. Це дасть змогу переконатися, чи чинний тариф на проїзд у маршрутках є збитковий. Але досі рішення виконкому не виконано… Хоча на дослідження пасажиропотоку з міської скарбниці потрібно лише 300 тисяч гривень.

Крім того, на компенсацію пільгових перевезень комунальний перевізник (АТП № 1) отримав з міської скарбниці 290 мільйонів гривень. Частково ці гроші передбачені для поповнення статутного фонду АТП № 1. Натомість приватні перевізники Львова отримують за пільговиків 16 мільйонів гривень.

Схожі новини