Передплата 2024 ВЗ

Можна заразитися небезпечною хворобою: учені пояснили, чим загрожує колупання в носі

• 12.10.2018, 11:25

Колупання в носі виявилося небезпечним для здоров’я людини.

Таке непривабливе заняття може сприяти поширенню пневмонії, стверджується в статті медиків в European Respiratory Journal, передає УНІАН.

Як зазначає Вікторія Коннор з університету Ліверпуля, вчені досі не дуже добре розуміють те, як саме поширюється пневмокок та інші збудники пневмонії, що сприяє їхній передачі від однієї людини до іншої.

Тому дослідники організували незвичайний експеримент. Учені набрали шість дюжин здорових добровольців і запропонували їм спробувати заразити себе пневмонією. Для цього вчені помазали їхні пальці або долоню розчином з невеликою кількістю колоній пневмокока і попросили половину з них просто понюхати їх або ж колупатися в носі.

Після цього вчені відпустили добровольців і протягом дев'яти днів спостерігали за тим, як змінювався склад мікрофлори їхнього носа і стан легенів. Загалом одразу вісім добровольців заразили себе пневмонією. І колупання в носі стало найбільш «надійним» методом підхопити пневмонію — приблизно 40% добровольців, які діяли так, отримали інфекцію.