Капелюшки з вуальками, білі коралі, рукавички з мережива…
Таким був дрес-код ретро-вечірки «Прийде ще час» пам’яті легендарного композитора Богдана Весоловського
Неофіційний гімн місту Львову Lwоw jest jeden na swiecie («Львів на світі один») у 30-х роках минулого століття звучав польською мовою. Слова написав Емануель Шлехтер, музику — Генрик Варс. Цю пісню створили єврейські хлопці до фільму «Волоцюги», що вийшов на екрани 1939 року. А Щепко і Тонько (Казимир Вайда і Генрик Фоґельфенґер), радіоведучі, актори, зрештою, найвідоміші львівські батяри, її заспівали. Вона здобула шалену популярність.
Майже у той самий час з’явилася інша пісня, яка сколихнула полонізований Львів: «Прийде ще час, коли затужиш ти за мною, прийде ще час, коли згадаєш наші дні…». Від цієї пісні у ритмі танго львів'яни аж мліли: її наспівували на вулицях, у трамваях, на усіх застіллях і забавах. Думали, це народна пісня.
Однак цей шедевр належав юному композитору зі Стрия, 22-річному Богдану Весоловському, якого у творчих колах називали «Бонді», і який у юному віці вже був поп-зіркою Львова. Його впізнавали на вулицях, ним захоплювалися дівчата. Він писав музику для гурту «Ябцьо-джаз» — так у народі називали популярну «Капелу Яблонського», такий собі танцювальний оркестр, який одним із перших в Україні виконував джазові композиції й українськомовні «кавери» на топові світові мелодії.
Ноти та слова до хіта Богдана Весоловського «Прийде ще час…» 1937-го навіть видали і продавали у книгарні Товариства імені Тараса Шевченка.
«Прийде ще час…» — саме такою була екскурсійна програма, в яку журналістку «ВЗ» запросила директорка туристичної фірми «Карпатія-Галич-тур» Любов-Теодозія Микитка.
Попри те, що Богдан Весоловський народився у Відні, стрияни його вважають своїм, сюди родина перебралася після Першої світової війни. Він обожнював свій рідний затишний Стрий, але доля розпорядилася так, що багато років Весоловський жив за кордоном і у 56 років помер у Канаді. Богдан Весоловський мріяв усе життя повернутися у рідну Україну. Лише через 20 років після його смерті урну з прахом «Бонді», згідно із його заповітом, дружина привезла в Україну і поховала у родинному гробівці. Про творчість Богдана Весоловського нашій групі розповів екскурсовод Євген Тимченко і показав, де на місцевому кладовищі у Стрию похований автор легендарного хіта «Прийде ще час…».
Не дивно, що першою композицією, якою нас зустріли на вечірці в одному з ресторанів Івано-Франківської області звучало танго «Прийде ще час…». Умовою участі у подорожі і безпосередньо на вечірці був дрес-код — одяг у стилі 30−40-х років минулого століття.
Ще задовго до запланованої подорожі кожна з нас (а у групі було 35 кобіт і лише один пан) ми почали мудрувати, де ж то взяти той одяг з минулого століття. Білі перлини у кілька низок у багатьох з нас залишилися ще від бабусі і мами. А сукні і взуття?
Йти у театр з простягнутою рукою не випадало. «Виручив» прокат. До прикладу, капелюшок (а їх там до кольору до вибору) можна взяти за якихось 100 гривень. За 160 гривень можна і купити. Звісно, ціна залежить від пір'я на ньому, камінчиків, якими річ прикрашена. Рукавички з мережива дівчата купували у спеціалізованих магазинах з декором, прикрасами, брошками по 150−160 гривень. Сукні дехто шив сам, дехто брав напрокат. Мешти чи черевички шукали по «старих шухлядах». Аби була «шпилька», бажано «лякєрки» з вузеньким носком. Одне слово, готувалися до ретро-вечірки відповідально, перейнялися духом 30-х років минулого століття… Такі події дають можливість бодай на кілька годин відпочити від наших щоденних тривог і стресів.
Втім, перед дорогою на Стрий ми відвідали Пантеон Героїв, що у селі Новошичі на Дрогобиччині. З отцем Василем Полянком, який разом з парафіянами вдихнув друге життя у розвалений столітній костел, ми молилися за наших захисників, просили у Всевишнього захисту для них і всіх українців. А ще задонатили на потреби хлопців і дівчат, що на фронті. Бо отець Василь разом з іконописцем Левком Скопом незабаром знову вирушають на фронт…