На «пелюстках» яєчної шкаралупи розклепав позолоту
Рекордсмен Книги рекордів Гіннесса Анатолій Бойко створив хрест із «хромосом» — символ спасіння України
Ну що б, здавалося, яєчна шкаралупа… «Волинський Фаберже» з міста Володимира Анатолій Бойко, попри важкий удар долі, творить гімн життю та нашій Перемозі. В одній з останніх робіт майстра яєчна шкаралупа в обрамленні коштовних металів жовто-блакитних кольорів наче передає на Землю енергію з Космосу… Так і хочеться торкнутися її рукою, щоб підзарядити свою віру у майбутнє!
-Перед тим, як взятися за втілення свого творчого задуму, я пішов на міський ринок, щоб купити яєць гусей породи легарт, що походять з Данії, — майстер ховає лукавинку в очах. — Бо не випадає мені розводити птицю у своїй квартирі, що у будинку на п’ятому поверсі! Легарти несуть найбільші яйця, тому з ними легше працювати. Потрібного товару я не знайшов, проте познайомився з господинею, яка у селі утримує стадо гусей цієї породи. Через тиждень привезла мені два десятки яєць, які я відніс у свою майстерню.
— Шкаралупу зі скількох яєць використали для своєї роботи? — запитую у співрозмовника.
— Лишe з одного! — чую у відповідь.
Пан Анатолій розповідає, як розрізав шкаралупу на 22 овали, як розтягував їх до потрібного розміру. Єдиний у світі майстер, який може видовжити шкаралупу більш ніж удесятеро! Цю техніку чоловік винайшов і опанував самостійно. Майстер вклав філософський зміст у розміщення кожного eлeмeнта композиції. Два овали майстер пeрeтворив на «xромосоми» — чоловічу й жіночу. На вістрі композиції склeєні так, що утворюють хрест, — символ спасіння українського народу. Під хромосомами майстер розмістив два жовті шматочки бурштину, які відколов з цілого каменя. Вони акумулюють у собі сонячну енергію. А орнаменти, за Трипільською культурою, символізують чотири стихії: повітря, землю, воду та вогонь.
Із решти 20 овалів Анатолій утворив квіткові пелюстки.
— Я намагався підкреслити, що Україна після Перемоги буде країною-квіткою, гідною своїх героїв, — каже він. — На одній половині пелюсток розклепав блакитний ювелірний дріт, а на іншій — жовтогарячий. Його замовляв в Італії.
Майстер каже, монтаж цієї квітки вимагав ювелірної вправності та неймовірного терпіння.
— Одну пелюстку приєдную до підставки з бурштинової крихти і чекаю не менше двох годин, поки клей не висохне. А тоді беруся за іншу пелюстку, — зазначає Анатолій. І додає, що трикомпонентний клей для цієї роботи виготовляв у домашніх умовах за власним рецептом. Бо ж самотужки здобував знання з хімії, підбирав інґредієнти.
— За яку ціну ви погодилися б продати цю роботу? — цікавлюся у майстра.
— Ні, вона не продається, залишиться у моїй колекції назавжди. Я ще не відновився після важкої хвороби, яка спіткала мене зовсім недавно. Ця розквітла квітка з позолотою стоїть біля ліжка і допомагає мені реабілітуватися. Підлікуюся й продовжу виготовляти вироби для продажу з міжнародних аукціонів, а отримані кошти витрачатиму на допомогу ЗСУ.