Три брати-близнюки — в одному військовому ліцеї!
Хлопці з дитинства тримаються разом, стоять один за одного горою
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/509133/krut.jpg)
Трійнята з Вінниччини — Роман, Богдан і Павло Петьки — народилися з різницею 1,5−2 хвилини. Хлопці з народження нерозлучні. І усі троє вирішили вступити до Львівського ліцею ім. Героїв Крут. Нині навчаються на 3-му курсі. Цього року вступатимуть до Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Мріють бути прикордонниками.
Журналістка «ВЗ» зустрілася з братами Петьками. Чудові хлопці, підтягнуті, розумні. А головне — дружні, нерозлийвода.
Роман — найстарший з братів (а значить, зі слів батьків, — головний), Богдан — середущий, Павло — наймолодший. Роман та Павло вісім років займалися футболом, отримували призові місця. Богдан ходив на плавання.
/wz.lviv.ua/images/articles/2024/03/%D0%BA%D1%80%D1%83%D1%822.jpg)
— Сварилися у дитинстві?
— Якщо двоє з нас сварилися, третій зазвичай розбороняв, — з усмішкою згадує Роман. — Не могли, наприклад, домовитися, хто куди має йти. Або через одяг могли посваритися. У дитинстві батьки нас однаково одягали, але коли Богдан почав ходити на плавання, то витягнувся у зрості, і йому купували інший одяг. Та річ, яку купили Богдану, нам більше подобалась…
Від самого дитинства батько нам говорив, що нас троє, ми найрідніші, тому кожен має поважати іншого… Один за одного горою стояти! Якщо на вулиці хтось ображав когось із братів, ми приходили і гуртом за нього заступалися.
— Батько нас трьох збирав, кожного питав, через що посварилися, — згадує Павло. — Якщо мама або тато слухали, наприклад, Богдана, а не мене, я на емоціях міг сказати: «Ви його більше любите, ніж мене». Але батьки нас люблять однаково! Після таких розмов ми завжди тиснули один одному руки та обіймалися. Коли вступили до ліцею, почали менше сваритися. Подорослішали…
— А як на вас друзі реагували? Плутали імена?
— Спочатку ніхто не вірив, що ми брати, — каже Роман. — Павло і Богдан у дитинстві були більше схожими один на одного. Діти «приколювалися», казали, що я не їхній брат (усміхається. — Авт.). А тепер кажуть, що я з Павлом більше схожі. Вважаємо, що ми усі троє різні…
— Кажуть, між близнюками існує такий феномен — на відстані відчувають один одного… Можуть відчути навіть, якщо трапляється щось погане. Між вами теж так?
— Ми завжди разом, тому не можемо це на 100% підтвердити, — каже Павло. — Але ось минулого тижня брати поїхали додому, а я залишився у ліцеї. Мені весь час чогось бракувало (усміхається. — Авт.).
— Я звик, якщо йду на тренування з футболу, то з Павлом, — каже Роман. — Якщо йду гуляти, то ми йдемо разом. Іноді навіть хворіємо усі разом…
— Одружуватися теж разом будете?
— Нам кажуть, «прикольно» було би, якби ви знайшли трійнят (усміхаються. — Авт.).
— У кого виникла ідея вступати до військового ліцею?
— Батько нам запропонував, — каже Богдан. — Ми приїхали на День відкритих дверей, і нам сподобалося. Рідний брат батька (наш дядько) був прикордонником. Багато історій розповідав про прикордонників… Зараз дядько підписав контракт, служить в Одесі.
— Вчитися у військовому ліцеї непросто…
— Спершу був страх, що тепер нам доведеться самим відповідати за свої вчинки, — каже Роман. — Удома — мама, тато, у всьому допомагають, а тут треба бути самостійними. Ми стали фізично міцнішими, почали краще вчитися, ніж у школі. У ліцеї з’явилося багато друзів…
— У ліцеї я зрозумів, що моє майбутнє залежить тільки від мене, — каже Павло. — Щоб чогось досягти у житті, треба багато працювати!
Командир роти Степан Скочиляс розповідає: «Роман Петько — молодший віцесержант, командир навчального відділення. Таке звання, зі слів Степана Степановича, ліцеїст отримав за те, що добре вчиться, має лідерські якості. І за те, що може своїм прикладом повести за собою інших і керувати іншими.
— Люблю у всьому чіткість і порядок, — зізнається Роман.
— А мама вам розповідала, яка у неї була реакція, коли дізналася, що у неї буде троє синів?
— Коли мама ходила на УЗД, було видно тільки двох дітей, — каже Павло. — А коли прийшла на УЗД за місяць до пологів, то побачили, що нас троє! Думали, буде два хлопчики і дівчинка. Богдан ховався до останнього… (усміхаються. — Авт.). Мама до вагітності важила 56−57 кг, а під час вагітності - 102 кг! Казала, що не могла спати, такий великий був живіт… (Батько розповідав синам, що часи були важкі, грошей бракувало — на їжу, одяг… Хлопці, попри навчання у ліцеї, іноді підпрацьовують — займаються перепродажем речей в Інтернеті. Батько великої родини нині приватний підприємець, мама — головний бухгалтер. — Авт.).
— Що вас у житті може найбільше розчулити? — питаю хлопців.
— Після навчання у військовому ліцеї мало що (усміхаються. — Авт.). А ось підтримка чи допомога людини, від якої ти цього не очікуєш, може розчулити.
…На спортмайданчику хлопці вправно підтягуються. Показують свою майстерність і у тренажерному залі.
Степан Скочиляс каже: «Під час вступу до ліцею діти складають іспит із фізичної підготовки. Біг на довгу дистанцію, підтягування, а також біг на 100 (або 60) метрів, залежно від віку. Далі - щоденні заняття. У них по чотири години на день заняття з фізичної підготовки. Щодня ранкова фізична зарядка. Якщо погоди немає, то є тренажерний зал. І це дає результат. До 11-го класу немає таких, хто б не міг підтягнутися на відмінно. Я ліцеїстам завжди кажу: «Ваше перебування у ліцеї тримається на трьох китах. Перше — це навчання, друге — фізична підготовка, третє - дисципліна. Як тільки один кит «падає», ви уже тут не втримаєтеся…».
/wz.lviv.ua/images/articles/2024/03/%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B7%D0%B0%D0%BB.jpg)
Класна керівничка братів Петьків, викладачка української мови та літератури Наталія Гавінська, каже:
— Зізнаюсь, не одразу їх розрізняла (усміхається. — Авт.). Як брати Петьки навчаються? По-різному… Колись Богдан може вирватися вперед, колись Павло, іншим разом Роман… Але найбільш активний на уроках Павло.
Діти у ліцеї свідомі, мають гідність. Знають, що мають вивчити предмет. Тому списувати на уроках немає сенсу! Навіщо самих себе обманювати. Люблять читати. У коридорі можна побачити ліцеїстів, які читають книги. У нашій бібліотеці є така офіцерська поличка з книжками, які ліцеїсти можуть взяти почитати.
У навчальному закладі виставляється рейтинг не лише для кожного ліцеїста, а й для усього класу. Тож ті, хто краще вчиться, можуть сказати: «Хлопці, підтягуйтеся. Бо наша відмінна оцінка губиться у загальному рейтингу». Минулого тижня, наприклад, наш клас за рейтингом був четвертим з-поміж п’ятнадцяти класів. Якщо дитина добре вчиться, на вихідні їде додому. Це також додаткова мотивація.
— А як ви ще мотивуєте ліцеїстів?
— Важливо, щоб вчитель не був байдужим до дітей, цікавився їхнім життям. Ми у ліцеї - як одна велика родина.