Передплата 2024 «Добрий господар»

«Хто сказав, що тут стало не затишно? Мені затишно! І людям, які вже годину п’ють каву з тістечками, без сумніву, також»

У соцмережах розгорілась запекла дискусія щодо нового дизайну інтер'єру популярної серед львівʼян кавʼярні «Цукерня»

Фото авторки
Фото авторки

Уже кілька днів у соцмережах не вщухає критика нового дизайну культової «Цукерні», що на вулиці Староєврейській, 3, у Львові. Запекла дискусія у соцмережі розгорілася після ось цього поста про новий інтер'єр «Цукерні» постійної гості закладу:

«Кінець моєї особистої історії довжиною в більш ніж 20 років. З острахом дивилася в Фейсбуці на фото нового інтер'єру „Цукерні“, але наживо все виявилося набагато гірше. „Цукерня“ була не лише про їжу — це було про відновлення традиції, культуру і інтелігентність. Про тяглість. Про те, що не вдалося знищити. Історія лишилась в минулому. Солодощі, вірю, досі тієї ж якості. Але тепер їх треба вибирати з вітрини, яка нагадує туалет турецького готелю. Дуже прикро, що власниці дали дизайнеру вбити свій заклад. В старій „Цукерні“ зажди було затишно. Трохи тісно, але саме такими бачимо кав’ярні на картинах кінця 19 століття. Зараз же простір водночас голий і перенапханий — для маленького приміщення забагато стільки фактурного мармуру. Але головне не це. Головне те, що цей інтер'єр — ні про що. Він про амбіції дизайнера, а не про заклад, його кухню, історію, і традицію галицьких кав’ярень позаминулого століття, яку „Цукерня“ відновила ще в 2000 році».

Авторка цього поста в фейсбуці - кандидатка філософських наук Тамара Злобіна. Чи може вона фахово судити про доцільність оновленого дизайну, за який відповідають власники закладу харчування (саме вони мають право вирішувати, яким має бути дизайн та кухня) — питання риторичне.

Зрештою, власники будь-якого бізнесу повинні йти в ногу з часом та реагувати на конкурентний ринок, впроваджувати модні тенденції, зокрема, і в дизайні інтер'єру, якщо йдеться про сферу обслуговування.

«Власник ресторану може кардинально змінювати дизайн інтер'єру, — сказав у коментарі для „ВЗ“ ресторатор Андрій Іонов. — Це право власників закладу, бо це їхнє приміщення. Якщо ж окремо немає охоронного договору з управлінням охорони історичного середовища міської ради (якщо ресторан — у приміщенні пам’ятки архітектури), то він має право робити такі речі. Якщо це пам’ятка, то є інші вимоги. Щодо нового дизайну „Цукерні“, то думки людей — дуже суб'єктивні. Я би це не коментував…».

«У виграші - „Інстаграмні“ заклади, а не ті, які роками не роблять ремонт»

… Журналістка «ВЗ» відвідала «Цукерню», щоб на власні очі побачити, чи прогнози хейтерів про втрату клієнтів після кардинальної зміни інтерʼєру справдилися.

Зізнаюся, раніше була не частим гостем цього закладу. Зробила висновок, що дарма. Оновлена «Цукерня» мені сподобалася, тут почуваєшся комфортно. Та і гості закладу, яких тут було вдосталь, теж не бачать нічого поганого у тому, що інтер'єр змінився.

«Чула про шквал негативних відгуків та можливу втрату автентичності закладу, але не погоджуюся з „диванними експертами“, — розповіла „ВЗ“ постійна клієнтка „Цукерні“ пані Наталія. — Інтер'єр став набагато кращим, світлі тонни, сучасний дорогий стиль. Ресторан не може стояти на місці. У виграші - „Інстаграмні“ заклади, а не ті, які роками не роблять ремонт, не покращують сервіс… Тут все красиво».

«Якщо людина ходить роками в культову „Цукерню“, то новий дизайн навпаки дасть їй стимул бувати тут частіше, — розповідає постійний відвідувач Дмитро. — Хто сказав, що тут стало не затишно? Мені затишно! І людям, які вже годину п’ють каву з тістечками, без сумніву, також».

У чому «фішка» дизайну?

Дизайн «Цукерні» розробляла агенція YOD Group, яка відтворила популярний стиль артдеко. В інтерʼєрі оновленого закладу використали світле дерево, латунь та мармур. «Фішка» інтер'єру «Цукерні» — стіни вкрили матеріалом з… яєчної шкарлупи. Студія дизайну YOD Group (також працювала над інтер'єром фешенебельного відпочинкового комплексу Emily Resort, зокрема, готелю та ресторану у Винниках) повідомляє, що матеріал зі шкаралупи створили спеціально для закладу. Заручилися підтримкою птахофабрики. Використали тонну шкаралуп з білих яєць та 200 кілограмів рудої шкарлупи. Дизайнери проєкту кажуть, що «Цукерні» важливо було не лише оновити антураж, але й переосмислити концепцію бренду, додати йому свіжої енергії.

«Від колишнього інтер'єру залишилися перевірені часом віденські стільці. Їх відреставрували та частково пофарбували у білий колір, подібно до того, як глазурують печиво білою поливкою, — пояснили представники у YOD Group на своїй сторінці у Фейсбуці. — Суттєвим недоліком приміщення була недостатня кількість денного світла. Щоб візуально наповнити зали повітрям, на додачу до світлої гами кольорів у оздобленні, використали лаконічні арочні ніші, що поєднують суміжні зали. Результатом переродження „Цукерні“ став світлий та емоційно комфортний інтер'єр, який не відтягує увагу від основного продукту — легендарних львівських смаколиків».

Що кажуть власники закладу про потребу ремонту?

«Останнім часом у закладі було мало відвідувачів. До того ж, мали проблеми з вентиляцією та опаленням, тому ухвалили рішення про ремонт, — пояснила для сайту „Твоє місто“ співвласниця „Цукерні“ Світлана Роман. — Вже давно робили ремонт і багато що перестало працювати. Вентиляція була стара, опалення. Усе треба було змінювати і змінювати кардинально. Меню в закладі не змінилося, залишився відомий десерт „Кремівка“, торт, в основі якого листкове тісто і ніжний заварний крем. Він знаний тим, що це улюблений десерт Папи Римського Івана Павла ІІ. Всі крісла й столи, які були до ремонту, також залишилися. Їх лише перемалювали».

Схожі новини