Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«Полювання» на міські автобуси

Через міфічні борги перед ЛАЗом Мін’юст вилучає автобуси комунального АТП-1.

Під час останнього засідання сесії Львівської міської ради (25 січня) вирішували непросту ситуацію із процесом повернення у державну власність колишнього Львівського автобусного заводу. Чи колись потужне підприємство, яке потім довів до банкрутства російський бізнесмен Чуркін, стане комунальною власністю міста чи області? Наразі питання застопорилося: отримала продовження історія з міфічним боргом Львова перед фірмою, яку пов’язують із Чуркіним.

Зараз на все майно та рахунки Львівського комунального підприємства АТП-1 накладено арешт через борг у 28 млн. грн. перед ТзОВ «Львівські автобусні заводи» – за придбані у 2009-2010 роках автобуси ЛАЗ. Торік у жовтні міські депутати приймали ухвалу про меморандум між міськ­радою і ТзОВ «Оптимум Фактор», яке отримало від ТзОВ «Львівські автобусні заводи» право вимагати цей борг. Згідно з цим документом, АТП-1 мало сплатити фірмі «Оптимум Фактор» 19,6 млн. грн. (кошти мали надійти з міського бюджету Львова). Це викликало протест у місцевих автивістів, які вимагали не допустити виплати міських грошей російській фірмі, яка довела завод до банкрутства. Висловлювали побоювання, що ці кошти виведуть до Росії. Тоді на сесії депутати повідомляли, що однією зі співвласників ТОВ «Оптимум Фактор» є дружина Чуркіна Таїсія Саніна.

Через це на наступній сесії “за нововиявленими обставинами” (ТзОВ «Львівські автобусні заводи» досі не виплатило своїм працівникам заборгованість із зарплати) депутати новою ухвалою відмовилися від підписання меморандуму. Після того суд наклав арешт на усі 160 автобусів комунального АТП-1 (це найбільший львівський перевізник). А 28 грудня Міністерство юстиції офіційно оголосило ці 160 автобусів... у розшук: зобов’язало поліцію затримувати ці автобуси, доставляти на арештмайданчик та вилучати документи на них. Поліція внесла номери усіх розшукуваних автобусів у систему «Рубіж», яка автоматично виявляє автомобілі, що перебувають у розшуку. Відтак поліціянти уже затримали сім комунальних автобусів, серед яких чотири – нові машини виробництва «Електрону».

Тож на останнє засідання сесії ЛМР мали винести нову ухвалу про меморандум. Він передбачав, що АТП-1 визнає борг у сумі 28 млн. грн. за придбані ЛАЗи та зобов’яжеться сплатити «Оптимум Фактор» 20,3 млн. Натомість «Оптимум Фактор» сплатить борги ЛАЗу за “комуналку” та виплатить близько 2,5 млн. грн. заборгованої зарплатні працівникам підприємства. Однак депутати перенесли розгляд цього питання на наступну сесію. Натомість прийняли звернення до генпрокурора та міністра внутрішніх справ – із вимогою взяти на контроль розслідування справи приватизації ЛАЗу російським бізнесменом Ігорем Чуркіним.

Питання боргів перед ЛАЗом досі у центрі уваги активістів. Під час його розгляду не обійшлося без сутичок. До Ратуші намагалися потрапити протестувальники, аби послухати, як розглядають питання, але їх на вході не пропускала “Муніципальна варта”. Виникла шарпанина. Нарешті активісти пройшли до сесійного залу. Голова ГО «Спілка захисту учасників АТО» Леся Турашвілі в сесійній залі заявила, що активісти готові відстоювати арештовані через борги перед ЛАЗом автобуси АТП-1.

Як розповів на брифінгу міський голова Львова Андрій Садовий, є рішення Верховного суду: приватизація ЛАЗу нелегітимна. «Скільки працюю міським головою, стільки часу твердо ставимо питання перед державою, Генпрокуратурою, МВС, президентами, прем’єрами, головами ВР, – аби розпочався процес повернення автобусного заводу у державну власність. Бо цей завод вкрали, – сказав мер. – Поки не почнуться процеси проти власників автобусного заводу, ніщо не зміниться. Вимагаємо чіткої позиції силовиків, щоб вони показали: закон проти тих, хто вкрав завод”.

Також міський голова заспокоїв: через арешт автобусів ніякого транспортного колапсу не буде, “бо громада мудра”. Він запевнив, що проблему вирішуватимуть спільно із депутатами і громадськістю: “Борги треба платити, але ми категоричні противники платити громадянам Росії”.

Ситуацію прокоментував і голова Львівської ОДА Олег Синютка: “Категорично не сприймаю виділення грошей з міського бюджету в російську кишеню. Немає жодних економічних підстав та обґрунтувань передачі майже 20 мільйонів гривень підприємству, з якого «стирчать вуха» російської компанії. Звертаюсь до депутатського корпусу Львова не забирати кошти від громади, які могли б піти на вирішення нагальних господарських питань, і забезпечити виплату заробітної плати працівникам ЛАЗу. Переконаний, у ситуацію повин­ні втрутитись правоохоронні органи. Ситуація із ЛАЗом не лише переходить межі здорового глузду, а й дискредитує українське суспільство”.

Схожі новини