«Коли 13 років тому поклав голові міськради Вінниці Гройсману заяву на звільнення, мене не зрозуміли»
Ексклюзивне інтерв’ю з Віктором Бронюком — лідером гурту «ТіК»
/wz.lviv.ua/images/interview/_cover/382400/dsc0020-1.jpg)
Нікого вже не здивуєш тим, що відомі артисти мріють стати політиками. Натомість лідер гурту «ТіК» Віктор Бронюк покинув «тепле» місце чиновника і вийшов на сцену. Бо співати мріяв із дитинства. І мрію свою втілив у життя, 13 років тому увірвавшись на українську естраду з піснею «Олені», що принесла популярність і гурту, і його лідеру. Віктор Бронюк став популярним, але без «німбу над головою». Нема у ньому пихатості, зверхності, у кожній фразі — щирість. Таким Бронюка я побачила на знімальному майданчику новорічного дійства «Фантастична ніч», яке 31 грудня покаже канал «Україна».
— Вікторе, у країні триває війна. Багато хто вважає, під час війни не варто веселитися…
— Пісня і почуття гумору — це та особливість українського менталітету, що допомагає нам навіть у найскрутніші моменти здолати ворога. Стосовно святкувань Різдва чи Нового року, справді, можна почути різні думки. Але життя триває… Є країни, які також багато років живуть у стані війни. Скажімо, Ізраїль перебуває в умовах воєнного стану, але це не забороняє їм співати і жартувати. Вони це сприймають по-іншому, ніж ми. На нас залишився той відбиток радянщини, що ми завжди кидаємося з крайнощів у крайнощі. На мою думку, якщо це в міру, то чому би й ні? Наведу приклад: ми неодноразово були на звільненій території, а також працювали на концертних сценах, розташованих за 500 метрів від зони розмежування. На концерти приходило кілька тисяч людей. Бо їм це потрібно. Ці люди живуть в умовах нікому непотрібності, а коли приїжджають артисти, у цих людей змінюється ставлення. Люди живуть по три-чотири роки на краю лінії розмежування, коли вони не бачать свіжих облич, коли вони звикли до пострілів і смерті, військової техніки, що зовсім поруч, військових, які постійно ходять і виконують свою роботу щодня… А тут приїхали люди з мирної частини держави до них у гості з добрими намірами. Мені доводилося спілкуватися з тими людьми до концерту і після. Люди змінюються. Розуміють, що про них не забули.
— Назва вашого гурту «ТіК», що означає «тверезість і культура». Ваш гурт взагалі не вживає спиртного?
— А ви бачили зараз на знімальному майданчику когось напідпитку, чи, може, відчули, що у повітрі витає запах алкоголю? Якщо людина працює, вона повинна це робити на тверезу голову. У нас побутує думка: якщо українці щось святкують, на святі обов’язково має бути присутній алкоголь. Я особисто вже десять років не вживаю, хоча проблем з алкоголем ніколи не мав. Просто для себе вирішив, що мені це непотрібно. Але на рівні дегустації можу щось добре скуштувати. Цього року я запустив свій блог на каналі «Ютуб», що називається «Тверезість і культура», мета якого виховувати культуру споживання алкогольних напоїв. Нас ніхто ніколи не вчив, як правильно вживати алкоголь. Вдома це питання — табу. У школі про це також не прийнято говорити. Тож потім доводиться боротися з наслідками.
— У вашому райдері також нема такого пункту — пляшка, скажімо, доброго коньяку чи віскі?
— Нема. І ніколи не було. Хіба це гарно, коли людина приходить на своє робоче місце напідпитку? Чи навіть із запахом алкоголю. Наш гурт не вірить у той міф, що алкоголь допомагає зняти напругу. За стільки років роботи на сцені ми алкоголем напругу не знімали жодного разу (сміється. — Г. Я.). Не варто забувати, що артисти працюють в умовах підвищеної небезпеки, бо навколо сценічне обладнання під високою напругою, спецефекти. Тому зберігати тверезе мислення і мати культурне обличчя — наш девіз. Стосовно райдеру — у нас нема захмарних вимог, як у декого. «Мерседес», білі троянди у гримерку, червона та чорна ікра… Є поняття «виробнича необхідність». Бажано, щоб був чайник, кава, чай, кілька тістечок. Ми самодостатні люди, тож якщо хтось захоче канапку з чорною чи червоною ікрою, може собі купити сам. Для чого ускладнювати життя організаторам? Головне, щоб організатори не економили на звукові. Це дуже важливо.
— Це зараз ваш гурт відомий, а ви — відомий співак. Понад 13 років «ТіК» тішить слухачів чудовою піснею. Але колись ви були у Вінниці чиновником. Що вас до цього спонукало?
— Був. Усе почалося з дитячої мрії — створити власний колектив. А чиновником я став тому, що тодішній міський голова Вінниці, а тепер прем’єр-міністр України Володимир Гройсман попросив мене хоч трохи попрацювати у міськраді. Він прагнув, щоб люди зі свіжими ідеями там працювали. Я жодного разу не пошкодував, бо був на старті тих процесів, якими вже не один рік пишається вся країна. Коли на голому місці шляхом, можливо, не завжди популярних рішень, а для когось дивних, ми справді робили великі зміни.
— Чи ви би повернулися у крісло чиновника?
— Питання повернення на чиновницьку ниву для мене ніколи не було закритим. Мені і зараз багато хто пропонує працювати, дехто звертається по консультацію. На сьогодні я є головою погоджувальної ради благодійної організації «Благодійний фонд «Подільська громада» у Вінниці, який багато років поспіль вважають найкращим благодійним фондом в Україні. Реалізуємо багато соціальних проектів. У нас є свій корпоративний фонд гурту «ТіК». Щороку даємо стипендії творчо обдарованим дітям Вінниччини. Робота на сцені — це одна річ. Інша, якщо у тебе є можливість долучатися до проектів, які комусь потрібні.
— Тоді вас попросив Володимир Гройсман працювати у міськраді. А зараз не кликав вас прем’єр-міністр у політику?
— Дверей переді мною ніхто не зачиняв. Ще 13 років тому, коли я написав заяву на ім’я голови міськради, що звільняюся, оскільки хочу займатися творчістю, мене не зовсім зрозуміли. Бо насправді переді мною відкривалися непогані перспективи, а тут я вирішив піти. Люблю працювати у команді, коли є мета, є група людей, які об’єднані навколо цієї мети і які бачать шлях реалізації цієї мети, лише тоді можна братися і працювати. Коли мені Володимир Гройсман підписав заяву, сказав: «Пам'ятай, що для тебе двері тут не зачинені». Багато артистів хочуть іти в політику. І нічого дивного у цьому нема. Прем’єр-міністр Ізраїлю Шимон Перес казав: «Якщо вам не подобається те, що роблять ваші політики, ніщо не заважає йти і змінювати їх». Але тут знову ж таки стоїть питання відповідальності. Просто йти, аби йти… Мені цікавіше працювати у громадській організації. Ви ж розумієте, вводити людей в оману, показуючи їм вчергове ілюзорні перспективи і нічого не зробити для того, аби ці перспективи стали реальними, дуже неправильно. За останні роки стільки разів зневірювали людей… В одному творі нашого земляка Степана Руданського є такі слова: «Те, що зверху відірву, то внизу доточу». Оце топтання на місці, не розуміючи матеріальної частини того процесу, — це все не
Я не виключаю думки, що колись піду у політику, але за умови, що буде гарна команда, яка захоче справді працювати, тоді я готовий. Не хочу нікого образити, але у нас дуже низький рівень освіченості електорату. Недавно мав розмову з одним бізнесменом з Київської області. Він казав, що в усьому винна влада. Кажу йому: «На вашому
окрузі пройшов відомий чоловік — Михайло Гаврилюк. Ви вчинили злочин. Чому? Бо ви делегували повноваження людині, яка не має середньої освіти, писати для вас закони. А він знає, як їх писати?". А той бізнесмен мені відповідає: «Та там таких половина Верховної Ради». Ось у цьому наша проблема. Багато хто каже, мовляв, хочеться змін. Але ж ніхто не хоче змінюватися.
— Повернемося до вашої творчості. 2006 року ваша пісня «Олені», автором якої ви є, підняла вас на найвищі сходинки радіостанцій. І вранці якогось дня ви прокинулися знаменитим. Зіркова хвороба вас наздогнала?
— Зовсім ні. Я на той момент працював у міській раді. Щодня було багато роботи, окрім того, мені телефонували незнайомі дядьки, які хотіли подати на мене до суду за те, що я образив кондукторів чи ще там когось. Казали: «Якщо дасте мені 300 доларів, то я відстану». Звісно, я не вступав з ними у полеміку, а посилав їх у далеку дорогу. Витримати це все було не так легко, хоча у мене вже була участь у КВК, перемоги у пісенних конкурсах — українських і міжнародних. А ще я займався організацією концертів. Тому і мав уявлення, як має відбуватися увесь творчий процес. Скільки народу мені тоді казало, що у нас нічого не вийде, мовляв, скільки вже обпеклося, нічого у них не вийшло. Але я робив те, що дуже хотів робити, те, про що мріяв з дитинства.
— Під час концертів трапляється багато смішних, а іноді й курйозних випадків. Що такого трапилося у вас за 13 років?
— Ми постійно працюємо з живим звуком. Живий концерт — це жива емоція. Трапляється, що можуть вийти з ладу інструменти, а було й таке, що не витримували голосові зв’язки. Бувало, за тур два рази хворів на пневмонію, а концерти були щодня. І нікого це не цікавило — люди чекають, значить, треба виходити. Були випадки, коли відразу з концерту забирала «швидка». Може, це і не зовсім веселі історії, але це життя.
— Чула, що ви — порядний сім’янин і чудовий батько. Ваші рідні теж співають?
— Коли створюєш сім’ю, має бути гармонія. Якщо у тебе все добре у сім’ї, то все добре і на роботі. Дітки ростуть, щодня чимось радують. Син рік тому почав займатися спортивно-бальними танцями, на всеукраїнських конкурсах вже отримував перші місця. Донька займається естрадним вокалом, на мою думку, непогано у неї виходить. Наше завдання — мотивувати, спілкуватися, щоб не втрачати діалогу. Не можу сказати, що маю створити їм ідеальні умови для досягнення їхніх мрій. Діти мають набити свої ґулі, сформувати свій характер. Але те, що можу їм дещо підказати, підправити, якщо треба буде, я це обов’язково буду робити. Тішуся, що у них є мета.