«Водій трамвая, під який потрапила жінка, на лікарняному»…

Про це та інші болючі питання пасажирів електротранспорту журналіст «ВЗ» запитала у речника ЛКП «Львівелектротрансу» Івана Бондаря

Іван Бондар

Останнім часом львівські трамваї у прямому сенсі стали калічити людей. Кричущий випадок трапився минулого місяця, коли «трійка» на вул. Княгині Ольги поранила пасажирці ногу. Лікарі змушені були ампутувати їй кінцівку.

Щоб звільнити бідолашну пасажирку з-під трамвая, рятувальники змушені були застосовувати спецтехніку. І це ще не усі прикрі випадки. Не бракує моторошних повідомлень, коли пасажири трамваїв та тролейбусів падали під час руху в салоні, ламали руки-ноги, оббивали боки… Лише одиниці відсуджують у «Львівелектротрансу» матеріальну та моральну компенсацію. Про ці та інші наболілі проблеми журналіст «ВЗ» поспілкувалася з речником ЛКП «Львів електротранс» Іваном Бондарем.

— Іване, яка доля 42-річної жительки Турківського району Львівщини, яка через той злощасний трамвай втратила ногу?

— Офіційно можемо повідомити, що наразі триває слідство. Поліція проводить слідчі дії. І «Львівелетротранс» через це не проводив власних службових роз слідувань. Ані постраждала пасажирка, ані її родичі не зверталися до нас по допомогу, компенсацію. Жінка перебуває на лікуванні у 8-й клінічній лікарні. Водій «трійки», де трапився цей інцидент, пережила шок. З того часу не працювала на маршруті, бо мала заплановані вихідні, а цього тижня пішла на лікарняний. Її ніхто не відстороняв від роботи, не звільняв.

— Чому керівництво «Львівелектротрансу» з моральних міркувань само не поїхало в лікарню до постраждалої?

— На період слідства будь-які наші дії можуть бути по-різному розцінені. Аби це не трактували так, що ми, мовляв, вбачаємо свою вину і хочемо залагодити. Усе, що ми зробимо, може бути використане проти нас.

— Травмування в салонах трамваїв — не рідкісне явище…

— Та ні, це поодинокі випадки. Був випадок, коли пасажирка, яка під час руху трамвая (водій різко загальмував) впала і зламала руку, відсудила у нас понад стотисячну компенсацію. Ми виконали рішення суду. За кордоном був свідком інциденту — водій різко загальмував, і дитина випала з візочка. Та мама неправильно його поставила.

Нехай пасажири не думають, що різке гальмування стається через те, що водій неуважний, робить собі манікюр, не стежить за рухом… Водій працює у постійній напрузі і завжди обережний. У Львові трапляються випадки, коли два трамваї, які їдуть один одному назустріч, змушені були різко загальмувати, бо між транспортними засобами встиг проїхати водій автівки…

— Яка ситуація з вимушеним простоєм трамваїв?

— Ситуація покращується. Це завдяки тому, що є схема компенсації за простій (йдеться про неправильно припарковані автівки, які заважають руху електротранспорту). Година простою тролейбуса чи трамвая — 400 гривень штрафу. Гроші стягуємо в судовому порядку. З початку цього року заробили на простоях близько 200 тисяч гривень. Бувають випадки, коли на лінії зупиняють десять трамваїв. Іноді зупиняють навіть кілька маршрутів трамваїв — на Франка, Городоцькій. Деякі водії так паркують фури, що не їдуть тролейбуси. Критичні вулиці для руху «рогатих" — Зелена, Крушельницької, Наукова.

— Скільки контролерів «ловлять зайців»? З ними досі працюють громадські активісти з організації «Патріот»?

— Щодня працюють 25 контролерів, які перевіряють у пасажирів квитки. Однак колись їх було у рази більше. Зарплата контролера — близько семи тисяч гривень на місяць. Щотижня наші контролери штрафують «зайців» орієнтовно на 50 тисяч гривень. А громадські активісти не мають права виписувати квитанції про штраф. Стежать, аби ніхто не нападав на контролерів, не нищив салон трамвая…

— Розкажіть про ремонтну кампанію електротранспорту.

— У липні випустимо відновлений тролейбус, згодом — ще шість трамваїв. Ремонт одного транспортного засобу зараз коштує 700 тисяч гривень, раніше — півмільйона. Для капітального ремонту трамваїв та тролейбусів бракує слюсарів, токарів, зварювальників. Хоча у нас працюють і молоді кадри слюсарів — 30-річні хлопці.

Зарплата технічних працівників, які займаються ремонтом, — від шести тисяч гривень. Водії заробляють від семи тисяч на місяць.