Шопер – професія майбутнього?

Найвідоміший в Україні консультант з підбору гардеробу розповів про секрети професії.

Слово «шопінг» у декого викликає радість, а у декого — відразу. Хтось з легкістю підбирає собі стильні образи, а хтось роками носить звичні джинси і светр, не маючи бажання щось змінити у своєму іміджі. На допомогу приходить шопер — людина, яка підбирає новий одяг, аналізує ваш гардероб, створює модні «луки». Найвідоміший в Україні шопер Рост Дикой (на фото) розповів журналістці «ВЗ» про своїх клієнтів та секрети професії.

Рост Дикой народився у Празі в родині військового і продавчині. Почуття стилю, каже, виховала мама. Зараз він виховує стиль у клієнтів по всьому світу. Серед його клієнтів — депутати, співаки, телеведучі. Проте говорить 42-річний Рост про них неохоче. Каже, це професійна таємниця…

— Як стали шопером?

— Усе почалося двадцять років тому. Я допомагав друзям обирати речі в магазинах, робив це безкоштовно, з цікавості. Обожнював довго роздивлятися вітрини магазинів, шукати унікальні речі, бренди, низькі ціни. Зізнаюся, жага до одягу й шопінгу у мене в крові (сміється. — Авт.). Моя мама багато шила для себе, для мене, для сестри, подруг. Із задоволенням гортав журнали мод з викрійками та фасонами, вивчав механізм швейної машинки.

— Відколи зрозуміли, що шопер — ваше покликання?

— Давно. Поїхав до друзів у відпустку і побачив речі, розкидані по всій кімнаті, — на дивані, стільці і навіть на підлозі. Такий собі творчий безлад. Вирішив допомогти другу скласти речі — і непомітно для нас обох за три години зібрали йому кілька цікавих образів. Його шафа стала схожа на модний бутик. А біля дверей стояв пакет з тими речами, які треба негайно викинути. Після цього товариш сказав: «Ти з цього мотлоху речей зробив красу за кілька годин — чому б тобі не зробити з цього бізнес?». Так і почався мій шлях у цій індустрії.

— Що було далі?

— Ми зробили красивий бренд і запустили сайт. Згодом міжнародні бренди, «Макдоналдс» і Procter & Gamble стали нашими першими клієнтами! Наші стилісти обслуговували понад 5000 приватних клієнтів — з бюджетами покупок від 3000 грн. до 300000 і вище. За соціальним статусом — від мами в декреті до депутатів Верховної Ради.

— Як працюєте з клієнтами?

— Стилісти-шопери в першу чергу слухають клієнта, щоб зрозуміти, що йому необхідно, його потреби, мотивацію. Щоб глибше зрозуміти клієнта, проводимо низку спеціальних тестів. Як правило, налагоджую з клієнтом дружні стосунки, щоб він максимально мені довіряв. Після анкети клієнта ми складаємо план купівлі, карту покупок та вирушаємо на розвідку по магазинах. Після цього зустрічаємося з клієнтом — або в торговому центрі, або в конкретному магазині. Витрачаємо на шопінг не більш ніж три години. А ось увесь алгоритм швидкого, ефективного та економного шопінгу все ж триматиму в таємниці (усміхається. — Авт.).

— Скільки коштують послуги шопера?

— За послугу «шопінг-супроводу» потрібно заплатити від 150 гривень за годину, а за послугу «аналіз гардеробу» — від 500 гривень.

— Напевно, на закупи із шопером треба брати багато грошей?

— Найменший бюджет, який пам’ятаю, був 1000 гривень. На цю суму ми з клієнткою купили дві сукні, туфлі та прикраси.

— Колеги розповідали про дівчину-шопера, яка возить клієнток у Мілан на закупівлю. Бере 3-4 клієнтки. Вони їй платять по 400 євро з кожної. Дівчина знає, в яких магазинах знижки, водить їх по бутиках, підбирає їм образ…

— Шопінг-тури — це дорого й малоперспективно! Гарно і модно вдягнутися можна й в Україні або в Польщі.

— Ви засновник «Школи шопера». Яких навичок вчите своїх учнів?

— Навчаємо шопінгу та аналізування гардеробу — як звичайних людей, так і тих, хто хоче займатися цією професією. У цій сфері є такі школи, але у них акцент робиться на стилістику та базові знання історії моди, а у нас на практику — покупки, шопінг. Після закінчення нашої школи ви вже починаєте розуміти, як навести красу у своєму гардеробі. Кожен урок відпрацьовуємо на практиці в ТЦ. Щороку випускаємо близько 120 учнів. Маємо представництва у дванадцяти містах України. Є онлайн-школа, в якій може навчатися кожен охочий віком від 12 до 55 років.

— Поділіться секретом, як добре виглядати при мінімальних витратах.

— Головне правило шоперів: твій образ повинен складатися з трьох кольорів мінімум. Один колір має бути в образі домінуючим, а решта два або три — другорядні. Це правило працює при будь-яких мінімальних коштах. І дозволить виглядати стильно.

Фото з архіву героя