Передплатити

Колапс для «євробляхерів»

Тепер авто з-за кордону можна оформити за спрощеною процедурою лише на трьох пунктах пропуску. Через це на Львівщині на ПП «Грушів» утворилися десятикілометрові черги


Фото ілюстративне з Фейсбуку Західного регіонального управління Держприкордонслужби України-Західний кордон

Влада начебто розв'язала питання зі швидким провезенням гуманітарної допомоги з-за кордону, але водночас створила колосальну проблему для «євробляхерів», які провозять в Україну з «нульовим розмитненням» куплені за кордоном машини.

Поляки перевіряють, чи «євробляхи» не крадені

Для «євробляхерів» зменшили кількість пунктів попуску, через які можуть в’їхати. Тепер це лише «Грушів-Будомєж» на Львівщині, «Устилуг» у Волинській області та «Малий Березний» на Закарпатті. Як наслідок, на «Грушеві» - твориться жахіття. Черга з польського боку на ПП «Грушів-Будомєж» - близько десяти кілометрів! Люди мають стояти 3-4 доби! Без туалету, їжі, повноцінного сну. Це справжній колапс, який може призвести до бунту.

Як повідомляє польське видання onet.pl, у середу, 11 травня, на ПП у Будомєжі чекало на виїзд до України понад 500 автівок. Як поінформував речник Бещадського прикордонного відділу РП Пьотр Закєляж, польські служби перевіряють кожну автівку, яку вивозять, у міжнародних базах, чи не є вона крадена. Ретельно перевіряють документи на кожну машину.

«Ніхто під час війни не має розв'язувати проблеми людей, які хотіли бути найхитрішими»

Схоже, українська влада не поспішає «розрулювати» нові проблемні виклики. Експерти говорили, що ситуацію на кордоні могло би вирішити скасування закону про «нульове розмитнення» (нагадаємо, цей документ Кабмін прийняв у середині березня, аби пожвавити українську економіку під час війни). У Верховну Раду навіть був внесений законопроєкт № 7311, яким пропонувалося пільгове розмитнення залишити тільки для волонтерів, які везуть авто та гуманітарну допомогу для потреб ЗСУ. Однак згодом законопроєкт зняли з порядку денного. Більшість нардепів вважала, що він не на часі (а в кулуарах ходили чутки, що цей закон введений «під когось», точніше під інтереси торгівців автомобілями). Зокрема, членкиня комітету митної політики Олена Шкрум навела статистику, згідно із якою преміальні моделі вартістю понад мільйон гривень становили лише 0,8% від усіх ввезених у квітні машин. Більш ніж половина ввезених машин – дешеві авто, їх частина йде на потреби ЗСУ.

«Рішення приймаємо ми як держава. Якщо ми говоримо, що ввезення авто без розмитнення - це неправильно, то ми маємо відновити митну форму, - розповів «ВЗ» нардеп, перший заступник голови комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк. - Така пропозиція вносилася. І я її підтримував. Але вона не знайшла підтримки навіть серед фракції більшості. Тому все залишили як є, не дослухалися до прохання волонтерів та інших. Виникла проблема цієї черги. Але вона ж не на українському боці. Ця проблема виникає на міжнародній стороні, у Польщі. Відповідно ми тут нічого як Україна зробити не можемо. Тому що наші іноземні партнери говорять: якщо ви вирішили під час війни закупити так багато автівок, то ми додаткові черги і смуги виділяти не будемо. І їхня позиція для мене зрозуміла. Єдине, що ми могли зробити, зменшити кількість пунктів пропуску для безмитного ввезення авто. А всі інші пункти пропуску виділили під те, щоб гуманітарка проїжджала швидше. І це правда, там виникли десятикілометрові і більше черги. На жаль, це не вирішується з нашого боку. І ніхто під час війни не має розв'язувати проблеми людей, які хотіли бути найхитрішими».

Читайте також: Скільки ще триватиме «армагеддон» на кордонах?