Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Обережно – шахраї! "Банківські"…

Як журналістка стала жертвою аферистів, але не потрапила в їхні тенета

Завжди, навіть у найчорніші дні всенародної чи особистої історії, намагаюся триматися за віру в краще і віднаходити хоч дрібку позитиву в найнесприятливіших обставинах. Уже понад 50 днів особиста історія кожного, кому болить Україна і її доля, тісно-тісно переплетена з історією і долею українського народу.

Але днями в мене була своя "війна" - з аферистами, які нахабно поцупили з моєї банківської картки 925 грн моїх особистих коштів і 10000 кредитних, які я протягом 3 місяців маю повернути банку.

Все необхідне, аби в банку зрозуміли, що мене обікрали шахраї, представившись працівниками банку, я зробила, а далі... Далі змушена була звернутися до кіберполіції. Виробила нову картку, але історія обігу коштів залишилася. Отож, впродовж трьох днів з моєї картки зняли 10925 грн. В основному, то було поповнення рахунку мобільного телефону, а також покупки в супермаркетах та інших магазинах. Всі скріни тепер в кіберполіції. Зі спілкування з її працівниками я зрозуміла, що не перша звернулася з цією проблемою. Тому, друзі, будьте пильні і не ведіться на телефонні дзвінки нібито працівників банків.

…Все почалося з телефонного дзвінка на Вайбер – номер не був у списках моїх контактів

Навіщось я відповіла. На тому кінці представилися працівником банку і запитали, чи я щойно не намагалася зняти кошти зі своєї картки через айфон А6. Відповідаю, що ні, не пробувала, до того ж у мене інший смартфон. Не відключаючись від розмови з «працівником банку», я за його покроковими інструкціями зробила певні маніпуляції і змінила пін-код входу у віртуальну картку. Мені сказали, що картку мою заблоковано, але за кілька днів буде готова моя нова картка, мені зателефонують з банку і скажуть, у яке відділення я маю підійти, аби ту картку забрати. І щоб до тієї дати, коли буде готова картка, я не заходила на стару віртуальну картку через телефон. До слова, розмовляли зі мною російською мовою, але я настільки була шокована цією інформацією, що, сама відповідаючи українською, навіть не попросила спілкуватися зі мною державною мовою.

Мені зателефонували на день швидше визначеного терміну. За півгодини до цього дзвінка в «Дію» прийшло повідомлення, що приєднано ще одну картку через пристрій, який, до слова, мені не належить. Зателефонували, знову представилися працівником банку (мені здалося, що голос був той самий, що і два дні тому), але цього разу я попросила розмовляти українською. У відповідь мені сказали, що я не Людмила і вводжу в оману працівників банку і відключилися. Оскільки дзвінок знову був на Вайбер, то я запитала в повідомленні, з чого вони взяли, що я не Людмила. Мені написали, що їм відповіли чоловічим голосом, який не може належати жінці. (Відколи це в мене чоловічий голос?!). Словом, впродовж листування у Вайбері я почала розуміти, що тут щось не те. Мені написали, що я ввела в оману працівників банку і зі мною банк припиняє співпрацю і закриває мої рахунки. Коли я зателефонувала на гарячу лінію цього банку і описала ситуацію, мені сказали, що ніхто з їхніх працівників зі мною не зв’язувався, і щоб я перетелефонувала ще раз, але зі свого фінансового номера. На що я відповіла, що я з нього й телефоную. А в них був зазначений інший номер. Тобто, два дні тому, коли я за вказівками так званого працівника банку змінила пін-код, то моя картка була прив’язана до іншого номера, з якого згодом і почався рух коштів.

Буду сподіватися, що правоохоронні органи добре знають свою справу, адже локації і час використання моїх коштів у них є. І номери телефонів, якими користувалися шахраї, теж є. От тільки не кажіть мені, що моя втрата ніщо в порівнянні зі спаленими і розбомбленими будинками тисяч інших українців. Я пишу не для того, аби пожалітися, а щоб застерегти інших від таких ситуацій.

Коментар фахівця

Роман Мартинюк, старший інспектор Управління протидії кіберзлочинам:

«За цей рік щонайменше було десять звернень з подібною проблемою. І схема в шахраїв така сама. Або замінюють номер мобільного телефону. Телефонують начебто від імені оператора мобільного зв’язку, кажуть, наче щось сталося з вашою карткою і просять пароль, щоб вони ввели код для розблокування. Люди називають код, шахраї заходять на вашу сторінку мобільного оператора, замінюють сім-карту, після чого можуть зайти у ваш особистий кабінет будь-якого банку. Можуть набрати кредитів на ваше ім’я чи робити інші маніпуляції.

Як відрізнити шахраїв? Є тільки один спосіб: ні представники банку, ні представники мобільних операторів не будуть телефоном просити у вас коди авторизації. Ніякі операції не проводяться через онлайн і без вашої згоди, тим більше, за їхньою ініціативою. Якщо шахраї не знають ваші коди доступів, нічого зробити з вашими коштами не зможуть».

Читайте також: «Це моя квартира, роблю, що хочу»

Схожі новини