Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Маршрутки Львова їздять у збиток?

Через подорожчання пального перевізники хочуть за проїзд від п’яти до майже дев’яти гривень

Перевізників знову лихоманить на фоні економічної кризи. Кажуть про неминуче підвищення плати за проїзд. Оскільки затверджувати нові тарифи — справа довга, то наразі вирішили... не їздити після 21-ї години. Дякувати Богу, “новацію” не запровадили. Після наради з посадовцями Львівської міської ради перевізники відмовилися від ідеї обмеження роботи автобусів у нічний час. Про це повідомив “ВЗ” голова Львівського обласного осередку “Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників” Іван Велійка.

Натомість перевізники переходять на економний режим роботи: з 11-ї до 15-ї години на лініях курсуватиме менше машин (кількість визначатиме кожне автотранспортне підприємство індивідуально). Великогабаритні автобуси замінять на менші.

4 березня на маршрути Львова не вийшло 33 автобуси. “18% громадського автотранспорту не виходить на лінії. Маршрути №2А та №6А взагалі зупинились, — повідомив “ВЗ” директор ЛКП АТП №1 Михайло Сидорович. — Причина зменшення транспорту — не хочуть працювати у збиток”.

Незручності тимчасові — допоки мерія не затвердить нові тарифи за проїзд. Перевізники шокували ціновою пропозицією. На їхню думку, оптимальний тариф на проїзд у міських маршрутках мав би становити від 5 до 8,72 гривні! Кожне автотранспортне підприємство править свою ціну: одні готові возити навіть по 4 гривні, лише б мерія навела лад з пільговиками, інші хочуть працювати за вищу плату. “У розрахунок чинного тарифу (три гривні) закладена вартість пального на рівні 11,75 гривні за літр, — сказав “ВЗ” директор ЛКП АТП №1 Михайло Сидорович. — Через обвал гривні та збільшення ціни солярки наші витрати перевищують доходи. Кредитори по пальному та запчастинах припинять відпускати товари з відтермінуванням проплати. У таких умовах працювати неможливо. Через збитковий тариф перевізники не мають за що ремонтувати машини. Почастішали випадки, коли в автобусів на ходу відпадають колеса...”.

Ідея перевізників щодо обмеження роботи маршруток, особливо в нічний час, обурила містян. “Не можна, щоб після 21-ї години у Львові був сонний час, — розповідає “ВЗ” громадський активіст Олег. — Що робити містянам, які не встигли добратися додому до 21-ї години? На таксі — дорого”.

На громадських слуханнях, які організувала Асоціація перевізників Львівщини, вирішили, що робити з пільговиками. Тепер вони їздитимуть у маршрутках безкоштовно тільки з 10-ї до 16-ї години. А в “час пік” повинні платити за проїзд. Пільгові категорії можуть їздити безкоштовно навіть весь день лише в електротранспорті.

“Це буде кращим варіантом, ніж зараз ввести тариф у розмірі 5 чи 6 гривень, — сказав начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Віктор Щир. — Це не суттєво підвищить фінансовий стан автотранспортного підприємства, але дасть змогу забезпечити на лінії ту кількість транспортних засобів, яка необхідна для перевезення в “пікові години”. Такі заходи будуть тимчасовими”.

Схожі новини