Передплата 2024 ВЗ

«Або підвищення тарифів, або ходіть пішки!»

Перевізники Львівщини подали у Львівську ОДА розрахунки, а міські — наразі ні

З 1 квітня жителям Львівської області, які користуються громадським транспортом, варто готуватися до подорожчання міжміських маршруток на 40%. Перевізники подали до Львівської ОДА розрахунки нових тарифів. Кілометр проїзду подорожчає з 30 копійок до 42... Якщо не піднімуть тарифів, власники маршруток погрожують з 1 березня транспортним колапсом. Обіцяють зупинити автобуси, а пасажири нехай їздять електротранспортом...

Тарифне питання керівники автотранспортних підприємств обговорили з головою Львівської ОДА Олегом Синюткою. Губернатор пояснив, що, згідно з процедурою, підняття тарифу може відбутися аж у квітні, а не раніше. Директор ТзОВ «Транс-Екіпаж» Йосип Дяків зазначив, що до цього часу власники маршруту можуть не дотягнути... Від астрономічних цін на бензин у водіїв маршруток очі на лоба лізуть. Хто встиг закупити бензин гуртом за нижчими цінами, зараз ледь-ледь зводить кінці з кінцями. Через різке подорожчання пального кілька днів на лініях курсувало менше маршруток, ніж зазвичай. Економили витрати на пальне. На деяких збиткових маршрутах водії не мали грошей, щоб заправитися соляркою на наступний день роботи. В середньому на обласних маршрутах за зміну витрачають 60 літрів солярки.

Пасажири пересідають на електричний транспорт...

“Виручки не вистачає, щоб заповнити пальним бак, — бідкається водій маршруту №234 Жидачів-Львів Олег. — Заробляємо за зміну 900 гривень, а за пальне платимо 1680. Літр бензину — вже по 28 гривень. Ситуація з тарифами на проїзд в області жахлива. Перевізники більше місяця змушені чекати погодження з ЛОДА, мовляв, така процедура. Треба спростити процедуру підняття цін на проїзд”.

До розмови приєднується водій маршруту №555 Львів-Новий Розділ Микола: “Пасажири сваряться з нами, коли чують, що з квітня проїзд буде дорожчати. Дехто не розуміє, що в країні складна ситуація, ціна бензину б’є рекорди. Навіть за теперішніми розцінками (30 копійок за кілометр. — Авт.) плачуть. Люди стали менше їздити маршрутками. Переважно возимо студентів. Хто має змогу, користується електричкою”.

Маршрутка — 5 грн.?

У Львові ситуація з тарифами на проїзд в громадському транспорті наразі спокійна. На тлі знецінення гривні, підвищення цін на продукти, деякі містяни почали панікувати. “Ти чула, що з 1 квітня проїзд у львівських маршрутках буде коштувати шість гривень, — емоційно сказала мені колежанка Амалія. — З нашими зарплатами не потягнемо оплату за проїзд. На роботу і додому — 12 гривень. Мені у робочих справах треба щодня їздити по місту, це ще плюс 12-18 гривень. На день за проїзд буду витрачати 30 гривень”.

За інформацією джерел “ВЗ”, власники маршрутів Львова обговорюють тариф на рівні 4-5,5 гривні. Як сказав у коментарі для “ВЗ” начальник управління транспорту і зв’язку Віктор Щир, перевізники лише говорять про збільшення вартості проїзду, але не подавали в Ратушу розрахунків. “Жодних розрахунків тарифу офіційно не існує, — каже чиновник. — Процедура затвердження тарифу триває два місяці: від перевірки цифр до громадських обговорень. Ситуація на ринку пально-мастильних матеріа­лів критична. Витримати такий тиск перевізники вже не можуть: або перевозимо людей, або зупиняємо маршрутки і у місті курсуватиме тільки електричний транспорт (трамваї, тролейбуси)”.

Коментарі для «ВЗ»

Іван ВЕЛІЙКА,

голова Львівського обласного осередку “Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників”

Львівські перевізники уже мали б подати в департамент економіки Львівської міськради розрахунки тарифу на проїзд. На різних автотранспортних підприємствах розцінки різні — 4-6 гривень. За вартості солярки 28 гривень за літр, подорожчання запчастин та комплектуючих матеріалів у 3,5 раза оптимальний тариф має бути до шести гривень. Розуміємо складність нинішньої ситуації, тому не наполягаємо на цій ціні. Будемо шукати з містом компроміс, погодимося возити пасажирів за меншу плату. Давно прошу міську владу впорядкувати пільгові перевезення у Львові. Адже пільговики теж впливають на тариф. Та нас ніхто не чує. Чують лише тоді, коли ми зупиняємо автобуси. Якщо з пільговиками буде порядок, і від перевізників не будуть вимагати нових автобусів (а просто, щоб лише їздив транспорт), тоді може бути тариф 4,50 грн. За такого тарифу підприємства ще будуть “дихати”.

Ірина ГРИМАК,

заступник голови Львівської ОДА

Частина перевізників області нещодавно перейшла на чинний тариф, затверджений влітку 2014 року, — 30 копійок за кілометр. Досі їздили по 26-28 копійок за кілометр. Новий тариф — 42 копійки за кілометр — введуть у дію з початку квітня. Така вартість проїзду економічно обґрунтована. Але ситуація щодня змінюється: вчора курс долара і вартість пального були високі, сьогодні — трохи менші. Наше завдання з перевізниками — витримати натиск економічної складової, виконувати зобов’язання, щоб вони надавали пасажирам якісні послуги.