Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Олег БАРАН: «Лише споживачі можуть змусити українські підприємства працювати добре»

Чому за свого покупця в Україні борються одиниці виробників та як у нашій країні налагодити успішний бізнес, вийшовши на національний рівень? Відповідь на ці запитання газета «ВЗ» запитала у депутата Львівської обласної ради, засновника однієї із найбільших та найуспішніших у Західній Україні компаній «Барком» (ТМ «Родинна ковбаска») Олега Барана (на фото)

— На м’ясному ринку ваша компанія 15 років. Чи за цей час вдалося реалізувати все заплановане?

— 8 липня компанія «Барком» відсвяткувала своє 15-річчя. Тож принагідно хочу привітати весь колектив з нашим спільним днем народження. Ми ще не гіганти, але впевнено стоїмо на ногах та рухаємося вперед. Основне — у нас є конкретне бачення того, куди і як іти далі, аби виробляти якісний м’ясний продукт та розвивати агропромислову галузь в регіоні. За цей час ми заслужили довіру і любов покупців, що є найбільшою цінністю. Щодо планів, то ми постійно на шляху реалізації задуманого. Адже 15 років тому ніхто із моєї сім’ї й уявити не міг, що «Барком» зможе відкрити в області 20 ферм, засіяти 7 тисяч гектарів землі, створити м’ясопереробний завод та налагодити власну мережу збуту на теренах 11 областей.

— Сьогодні вашу компанію сміливо можна назвати однією з найбільших на території Західної України. Як дрібному регіональному виробнику вийти на загальнонаціональний рівень? Чи не означає масовість автоматичну економію на якості продукції?

— Думаю, це знову ж таки питання кожного конкретного виробника. Єдиної характеристики не існує. Основне — посилений контроль над якістю продукції та бажання постійно інвестувати у розвиток компанії. Скажу з власного досвіду. Ми завжди намагаємося виконувати очікування наших покупців. Однак бажання людини зростають. Тому тут особливе місце займає питання інноваційних підходів до виробництва. За рахунок цього, попри масовість, вдається посилити контроль над якістю товарів та максимально задовольнити бажання покупців. Наприклад, ми до 90% прибутку витрачаємо на розвиток компанії. Більші інвестиції — краще обладнання, вищі стандарти та вимоги. Тому масовість аж ніяк не означає економії на якості продукції. Принаймні у тих виробників, які скрупульозно ставляться до свого імені та репутації. До прикладу, наша компанія одна із перших в Західній Україні працює над впровадженням європейської системи контролю якості. Процес завершиться орієнтовно за два місяці.

— Що потрібно зробити для того, аби українці мали змогу купувати якісний український продукт, який сміливо може конкурувати з іноземним?

— Так, справді, в Україні є проблеми з якістю продукції. Найбільша біда в тому, що на сьогодні в нашій державі є серйозні питання до формування конкурентного середовища у певних галузях. І це давня болюча рана. Адже ситуація тягнеться ще з часів набуття Україною незалежності. Однак хочу вас одразу заспокоїти: лякатися не варто. З такими речами стикалися усі розвинуті європейські країни. І вони їх успішно долали. Усі важелі для того, щоб змусити вітчизняні підприємства працювати добре, — у руках самих покупців. Досить просто не купувати товар неякісних виробників, і проблема відпаде сама собою.

З боку держави, натомість, мало б бути стимулювання та заохочення до створення нових компаній. Маю на увазі, перш за все, зменшення тиску контро-люючих органів та пільги на перший період роботи.

— Українці кажуть, що з родиною спільних справ краще не мати. У вас протилежний приклад: «Барком» створювала ваша сім’я. Тож як насправді працюється з родиною?

— «Родинна ковбаска» — це направду родинна справа. Скажу чесно, з родиною працювати важко. Але, думаю, коли ти працюєш у тандемі з компаньйоном — це теж не легко. З досвіду сімейної справи я виніс одне: треба вміти пробачати та йти на компроміс. Тоді все буде гаразд як у житті, так і у будь-якому бізнесі. Нашій родині вдалося це зробити.

Схожі новини