Передплата 2024 «Добра кухня»

Що відбувається з авіапромом та авіасполученням рф

Від планів залишилися тільки крихти

Спершу новина: «Найбільший авіаперевізник росії — група „Аерофлот“ — спише 188 із 349 іноземних літаків до 2030 року через неможливість їх обслуговувати в умовах санкцій. Відсутні запчастини, літаки неможливо відремонтувати. Для заміни Boeing та Airbus компанія розраховує отримати 339 лайнерів російського виробництва».

Спочатку росія скоїла напад на Україну, потім отримала санкції за це та вимоги повернути літаки західним власникам. кремль вирішив не повертати та просто поцупив їх. Але обслуговувати їх не зміг через санкції, які заблокували постачання запчастин та проведення техобслуговування. Тепер вони списують літаки та чекають на заміну 339 російських бортів. Довго чекатимуть. Майже завжди. Зараз поясню, чому.

На початку 2022 року очільник російського мінпромторгу Денис Мантуров сказав, що росія побудує 19 літаків SSJ 100 до кінця року. І трохи помилився. На 19 літаків. Річ у тому, що Сухий СуперДжет містить в основному західні деталі. А їх нема. І не буде.
Але якісь деталі були завезені заздалегідь. Тож росіяни відкоригували свої прогнози. «Авіазавод у Комсомольську-на-Амурі (входить до Об’єднаної авіабудівної корпорації ГК „Ростех“) випустить у 2022 році десять літаків Sukhoi Superjet 100 (SSJ100)», — повідомив 3 червня віцепрем’єр Юрій Борисов в Іркутську на нараді з розвитку авіапрому. Повідомити то він повідомив, але виявилося, що деталей бракує, а ті, що є, пішли на ремонт наявних літаків. У результаті від планів залишилися тільки крихти.

До того ж, росії довелося відмовитися і від серійного виробництва літака МС-21. А 2023 року вже мали зійти з конвеєра перші десятки цих літаків. Причина та сама. Американські двигуни для цих літаків залишилися у минулому та у вологих мріях росіян.

Тепер кремль сподівається на літаки Ту-214, які виготовлятимуть у Казані. За рік їх випуск планується довести до 20 одиниць. Тут головне слово «планується». Тому що реальність є такою, що навіть випустити 10 літаків Ту-214 буде подвигом для кремля. Немає імпортних запчастин, а російських аналогів нема через відсутність технологій. Ну, прямісінько біда якась.

Є й інші факти, які свідчать про нездійсненність кремлівських сподівань на отримання 339 літаків. У кращому разі їх можна виготовити за 30 років. Але не факт. Та й авіапарк можна підтримувати деякий час у більш-менш стерпному стані за рахунок розбирання інших бортів і використання деталей для ремонту, що і робиться наразі в росії. Але цей технологічний канібалізм обмежений кількістю бортів, які можна розбирати. Літаки для розбирання мають властивість закінчуватися. Загалом прогноз того, що в росії зникне авіасполучення, починає реалізовуватися. І це не припущення, а реальність. А почалося все із повномасштабного вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року.

Джерело

Схожі новини