Передплатити Підтримати

Обслуговування українців державною мовою. Найбільше скарг з Києва

Про виконання закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної»

З 16 січня по 11 лютого 2021 року до Уповноваженого із захисту державної мови звернулося 605 громадян з різних куточків України.

Найбільше звернень та скарг продовжує надходити із Києва та Київської області (276). У східних, південних та західних областях України — незначна кількість можливих порушень (наприклад, Луганська область — 7, Миколаївська — 6, Донецька — 4, Тернопільська — 4, Херсонська, Рівненська, Івано-Франківська, Закарпатська, Хмельницька по 2 звернення).

Переважна більшість (281) звернень стосується відсутності української версії вебсайтів про надання послуг та сайтів інтернет магазинів. 126 громадян поскаржилися на порушення своїх прав, перешкоди та обмеження у користуванні державною мовою у сфері обслуговування. Найбільше таких порушень (53) виявлено киянами.

Також продовжує надходити інформація щодо використання недержавної мови деякими депутатами місцевих рад міст Миколаєва, Одеси, Дніпра, Запоріжжя, а також щодо можливих порушень мовного законодавства у сфері освіти.

Нагадаємо, що відповідно до статті 49 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» завданням Уповноваженого є захист права громадян України на отримання державною мовою інформації та послуг у сферах суспільного життя, визначених цим Законом, на всій території України і усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою.

Джерело