«Ми не в готелі, де я вам знайду чисту постіль? Лягайте на цю!»
«Укрзалізниця» пообіцяла пасажирам нову постіль у поїздах.
До кінця року 70% постільної білизни мають замінити новими комплектами. Пообіцяли і нові туалети та кондиціонери. І поки українці тішились з новини, я йшла вагоном до провідниці з брудним простирадлом та посірілою наволочкою.
Днями поверталась до Львова зі столиці з відрядження. Зайняла своє місце у купе. Моїми сусідами виявились дві приємні пані та старший чоловік. Оскільки година пізня — почали готуватися до сну ще до відправлення потяга. Чоловік вийшов з купе, щоб ми могли собі постелити та перевдягнутися.
Розірвавши пакет з постільною білизною, відчула запах сирості та… старості. Те саме чекало і моїх сусідів. Постіль була сірого кольору з жовтими плямами. Запах неприємний. Мої сусідки, вочевидь, не надали цьому значення, застелили постіль та повлягалися відпочивати. Те саме зробив і чоловік. «На годиннику вже опівніч, вставати о 4-й ранку. Не маю сил сваритися. Я вже звикла до такого «сервісу» «Укрзалізниці», бо часто їжджу цим поїздом», - буркнула одна з жіночок, накрившись запиленим коциком.
Лягати на таку постіль я не наважилась. Вартість комплекту постільної білизни у вагонах плацкартного або купейного типу - 15 грн. І надавати її мають у чистому вигляді.
Тільки потяг рушив, я пішла до провідниці. Старша пані, яка назвалася Галиною, відреагувала передбачливо: «Дівчинко, ми не в готелі, де я вам знайду чисту постіль? Лягайте на цю!» - відповіла і продовжила готувати пасажирам чай, навіть не глянувши на мою постіль. Та, побачивши у моїх руках посвідчення журналіста «Високого Замку», стала більш привітною. «Нам видають певну кількість комплектів на вагон. Усе пораховано. Ви не перша, хто скаржиться на плями і сирість. За один рейс до мене підходять 3-4 пасажири. Розумієте, усі комплекти старі, а пасажири не завжди охайні. Крім того, постіль часто не встигає висохнути, тому і запаковують її трохи вогкою», - відповіла пані Галина. Кажу, що спати на такому ганчір’ї не збираюся, піду до начальника потяга і напишу скаргу. Почувши це, провідниця пообіцяла знайти ще один комплект білизни та принести мені у купе.
Повернувшись на своє місце, одна зі сусідок радить: «Ви б лягали спати, воно вам треба - сваритися?». Пояснюю, що я заплатила за цю постіль і хочу спати на чистому. За кілька хвилин у купе стукає провідниця і простягає мені пакет з постіллю. «Сподіваюсь, ця чистіша, принесла зі спального вагона. Вона там дорожче коштує, має бути якіснішою», - вибачається провідниця Галина.
Моя перемога над «Укрзалізницею» втішила старшого чоловіка: «От молодь, молодець! Не байдужа. А ми не навчені боротися за свої права...» - зі сумом зауважив і опустив очі в книгу.
/wz.lviv.ua/images/blogs/2017/11/IMG_5616.jpg)
/wz.lviv.ua/images/blogs/2017/11/IMG_5617.jpg)
Вранці прокинулась від звичного: «Встаємо, постіль здаємо!». Провідниця, заглядаючи у кожне купе, нагадувала, щоб пасажири зібрали постіль. Я попередила своїх сусідів, що постіль кудись нести і здавати вони не зобов’язані. Це входить у посадові обов’язки провідника. «Часто цей обов’язок провідники намагаються перекласти на пасажирів, які не знають своїх прав. Не бійтеся відмовити провідникові. Нагадайте текст постанови №252 Кабінету Міністрів України від 19 березня 1997 року. У 63-му пункті цієї постанови йдеться: «…Доставка постільних речей на спальне місце пасажира і збирання її за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця призначення є обов’язком провідника вагона», - пояснюю.
Однак до моїх порад сусіди не дослухались, і усі троє смиренно зібрали свою сіру, але вже підсохлу за ніч постіль…
Фото автора