Передплата 2024 ВЗ

Водійкам — 10% премії

У місті Лева бракує понад дві сотні водіїв громадського транспорту. Хочуть залучати жінок

Фото з архіву «ВЗ»
Фото з архіву «ВЗ»

Львівські перевізники оголосили про набір на роботу жінок — водійками на автобусні маршрути. Зараз у місті бракує понад дві сотні водіїв громадського транспорту. Аби заохотити жінок сідати за кермо міських автобусів, їх готові безкоштовно навчати водіння й допомогти з правами категорії D.

«Спільно із сервісним цен­тром МВС проаналізували ста­тистику і з’ясували, що жінок з правами категорії D прак­тично немає. Для того, щоб жінка стала водійкою автобу­са, необхідно отримати цю ка­тегорію, — розповів керівник департаменту міської мо­більності й вуличної інфра­структури Львівської міської ради Олег Забарило. — Для цього спільно з навчальним за­кладом плануємо розвивати навчальний комбінат. У Льво­ві є кілька, які пропонують на­вчання для отримання катего­рії D. Але наразі у жінок немає зацікавленості її здобувати».

Олег Забарило зазначив, що місто вже передало один автобус у навчальний автодо­рожній заклад — для навчання водіїв АТП № 1. Середня зарп­лата водіїв у цьому АТП — 37 тисяч гривень «на руки». Для жінок, які погодяться там пра­цювати водійками, пропону­ють бонус — орієнтовно плюс 10% премії (розмір премії буде визначати кожне АТП окремо).

Як розповів у коментарі «ВЗ» начальник управління транспорту та зв’язку Львів­ської міської ради Орест Олеськів, це буде додаткова премія-надбавка спеціально для жінок. «Маємо можливість впливати на питання щодо премії лише на комунальному АТП № 1, — пояснив чиновник. — Із приватними перевізника­ми теж говорили, але гаранту­вати щось не можемо».

— На вашу думку, чолові­ки-водії легко погодяться з тим, що жінкам без стажу буде вища премія?

— Не думаю, що будуть якісь проблеми. Усі розуміють, що в АТП криза кадрів. Плюс мало жінок зараз висловлюють ба­жання подаватися на категорію D… Премія — стимул для жінок, аби йшли вчитися на водійок автобусів. Поки що в місті не­має жодної жінки-водійки авто­буса. Як правило, жінки сідають за кермо тролейбусів і трамва­їв. А от наприкінці 90-х років у Львові були жінки, які кермува­ли міськими маршрутками. Під­озрюю, що у місті є жінки, які мають категорію D, але нара­зі не звертаються до АТП… Аби повністю забезпечити роботу маршруток на вечірніх рейсах (щоб їздили до 22-ої години), зараз нам потрібні 120 воді­їв. Це лише на АТП № 1… Ще 90 водіїв потребує «Львівелектро­транс». Водії тролейбусів — іще більш дефіцитна професія, ніж кермувальники автобусів.

— Проблема браку водіїв для міста не нова, — веде далі чиновник. — Але з червня цьо­го року ситуація погіршилася. Частину водіїв мобілізували, частина звільнилася…

Схожі новини